Olisiko törkeää käydä pyytämässä naapurilta että niiden lapsi lopettaisi pianonsoiton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alakerran muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja zxc:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
siis oikeasti, kt:ssa ei saa soittaa pianoa päivällä?

Hah, minä kävin nuorena tyttönä pianotunneilla opettajan kotona. Kerrostalossa. Joko hänen naapurinsa olivat kuuroja, tai sitten hiukkasen ap:ta kovahermoisempia.

Niin ja en suinkaan ollut ainoa oppilas. En tiedä, oliko hänellä oppilaita joka päivä, mutta ainakin niinä päivinä kun itse kävin, oli useita peräkkäin.

Hah, minä kävin nuorena tyttönä pianotunneilla opettajan kotona. Kerrostalossa. Joko hänen naapurinsa olivat kuuroja, tai sitten hiukkasen ap:ta kovahermoisempia.

näin minäkin luulin, että on ihan normaalia että kaupungeissakin saa pianonsoiton opetusta ja että opettajat ihan yleisesti asuvat kerrostaloissa.

nyt kuitenkin kaikki väittävät tässä aloituksessa että ei saa soittaa pianoa eikä tehdä mitään mikä kuuluu naapuriin.

ja minä kun luulin, koko ajan, kun asuin 15 vuotta kerrostalossa, että kerrostaloasumiseen kuuluu, että suvaitaan muita ihmisiä ja heidän ääniään päivällä.

Eli esim. opiskelijana mieluummin pakkasin kamppeet ja lähdin kirjastoon lukemaan tenttiin kuin olisin koputtanut häiritsevästä äänestä seinään tai kattoon tai käynyt pyytämässä voluumin hiljanetämistä.

samoin kun myöhemmin olimme ainoa perhe kerrostalossa, kukaan ei koskaan valittanut lasten juoksemisesta, vaan meillä oli suhteet hyvät naapureidhin. esikoinen kävi kylässä jopa opiskelijatytöillä.

samoin kuin minä en valittanut vaikka yöaikaan joskus joku juhli. olinhan itsekin ollutnuori. jos se lapsia häiristi, niin ei ole vakavaa jos muutaman kerran vuodessa nukkuu sitten pitemmät päiväunet, jos yöllä heräilee.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

näin minäkin luulin, että on ihan normaalia että kaupungeissakin saa pianonsoiton opetusta ja että opettajat ihan yleisesti asuvat kerrostaloissa.

nyt kuitenkin kaikki väittävät tässä aloituksessa että ei saa soittaa pianoa eikä tehdä mitään mikä kuuluu naapuriin.

ja minä kun luulin, koko ajan, kun asuin 15 vuotta kerrostalossa, että kerrostaloasumiseen kuuluu, että suvaitaan muita ihmisiä ja heidän ääniään päivällä.

Eli esim. opiskelijana mieluummin pakkasin kamppeet ja lähdin kirjastoon lukemaan tenttiin kuin olisin koputtanut häiritsevästä äänestä seinään tai kattoon tai käynyt pyytämässä voluumin hiljanetämistä.

samoin kun myöhemmin olimme ainoa perhe kerrostalossa, kukaan ei koskaan valittanut lasten juoksemisesta, vaan meillä oli suhteet hyvät naapureidhin. esikoinen kävi kylässä jopa opiskelijatytöillä.

samoin kuin minä en valittanut vaikka yöaikaan joskus joku juhli. olinhan itsekin ollutnuori. jos se lapsia häiristi, niin ei ole vakavaa jos muutaman kerran vuodessa nukkuu sitten pitemmät päiväunet, jos yöllä heräilee.

Olinko koko ajan väärässä? eli normaali eläminen (musiikin kuuntelu, soittaminen, jne) ei olekaan sallittua?

Autokorjaamon perustaminen ei tietenkään ole, koska ne eivät yleensä harjoita toimintaansa asunnoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
toivon todella kaikkea pahaa tällaisille äideille lapsineen, jotka kuvittelevat että heidän lapsi on ainoa ihminen maailmassa.
lapsilla ja nuorilla on nykyään paljon masennusta ja vaikeaa muutenkin.

pienet lapset eivät heräile ääniin.
ap on vain kateellinen kun toisella on piano.
toivottavasti ilkeytesi ja kateutesi palkitaan. ja omat lapsesi joutuvat kärsimään jonkun toisen ilkeydestä.

Ootko sä ihan terve mieleltäsi?

ap mietti että hän määrää että jonkun toisen lapsen lopettaa hänelle rakkaan harrastuksen koska häntä ärsyttää kuunnella sitä miehensä kanssa.

minusta todella törkeä ja röyhkeä ihminen. (kertoo että lapsensa ei siihen herää)

vtoivon että tuollaisten lapsille tapahtuu jotain pahaa.

Ihminen joka toivoo lapsille oli ne kenen tahansa,tapahtuvan jotain pahaa ei ole mieleltään terve. Lapset ei ole tehny mitään pahaa.

Valittaahan aina saa, mutta ei se välttämätät johda yhtään mihinkään.

Pianoa saa soittaa päiväsaikaan myös kerrostalossa. Toki jos ystävällisesti asian esität niin voi olla että naapuri suostuu siihen ettei tytär soita juuri päiväuniaikaan, mutta toki voi olla ettei hän aio tehdä asialle mitään vaan antaa lapsensa soittaa ja naapurisopu on mennyttä...

Pidä radiota päällä niin ei kuulu muiden äänet. Erään kerrostalossa asuvan tuttuna voin sanoa että pallon pompotus ym. eivät häirinneet alanaapuria mutta kerrosta alempana asuvaa häiritsi.

Yhteistyössä