Miksi ei? Minun mielestäni elämä on helpompaa ja mukavampaa kun noihin on varaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo, olisi. Muttei mitään mielenkiintoa moiseen kerskakulutukseen.Alkuperäinen kirjoittaja Gallup:- Ostaa huonekaluja ilman erityistä säästämistä
- Käydä viikottain ravintolassa/teatterissa/shoppailemassa kaupungilla?
- Ylläpitää kahta autoa?
Olisi.Alkuperäinen kirjoittaja Gallup:- Ostaa huonekaluja ilman erityistä säästämistä
- Ylläpitää kahta autoa?
Ja tuskin noita kolmea voi nimittää kerskakulutukseksi...Alkuperäinen kirjoittaja S:Miksi ei? Minun mielestäni elämä on helpompaa ja mukavampaa kun noihin on varaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo, olisi. Muttei mitään mielenkiintoa moiseen kerskakulutukseen.Alkuperäinen kirjoittaja Gallup:- Ostaa huonekaluja ilman erityistä säästämistä
- Ylläpitää kahta autoa?
Meillä 2 työssä käyvää ja brutto juuri ja juuri 2900 euroa.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:No kuka sitten lasketaan "tavalliseksi pulliaiseksi"? Mediaanipalkka taitaa olla tuon 2900 eur ja ainakin pääkaupunkiseudulla tuo on normaali keskivertopalkka. Joten noilla tuloilla on just "tavallinen pulliainen", ehkä yli kuuden tonnin tuloilla ei enää pulliaiseksi pääse?
Huonot on varmasti oltavat jos kaksi aikuista on matalapalkka-alalla. Mutta ei nuo teidän palkat normaaleja ole.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä 2 työssä käyvää ja brutto juuri ja juuri 2900 euroa.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:No kuka sitten lasketaan "tavalliseksi pulliaiseksi"? Mediaanipalkka taitaa olla tuon 2900 eur ja ainakin pääkaupunkiseudulla tuo on normaali keskivertopalkka. Joten noilla tuloilla on just "tavallinen pulliainen", ehkä yli kuuden tonnin tuloilla ei enää pulliaiseksi pääse?
Kyllä voi nimittää kerskakulutukseksi (tai minä ainakin voin). Meillä pitkälti suositaan antiikkisia huonekaluja ja myös paljon harrastammej vanhan verhoilua. Viikottainen shoppailu ei sovi ekologisille arvoillemme, ravintolassa emme voi tietää mistä raaka-aineet on hankittu (suosimme lähiruokaa). 2 auton ylläpitäminen helsingin keskustassa olisi ainoastaan sekä järjetöntä, että ekologisesti vastuutonta ja kyllä myös KERSKAkuluttamista. Minusta varakkailla ihmisillä jos joillain on eettisesti suurempi vastuu hankinnoistaan ja elämäntavastaan, mutta ymmärrän jos joku on eri mieltäAlkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ja tuskin noita kolmea voi nimittää kerskakulutukseksi...Alkuperäinen kirjoittaja S:Miksi ei? Minun mielestäni elämä on helpompaa ja mukavampaa kun noihin on varaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo, olisi. Muttei mitään mielenkiintoa moiseen kerskakulutukseen.Alkuperäinen kirjoittaja Gallup:- Ostaa huonekaluja ilman erityistä säästämistä
- Ylläpitää kahta autoa?
No ei ole kyllä meidän perheessä huonot oltavatAlkuperäinen kirjoittaja Vieras:Huonot on varmasti oltavat jos kaksi aikuista on matalapalkka-alalla. Mutta ei nuo teidän palkat normaaleja ole.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä 2 työssä käyvää ja brutto juuri ja juuri 2900 euroa.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:No kuka sitten lasketaan "tavalliseksi pulliaiseksi"? Mediaanipalkka taitaa olla tuon 2900 eur ja ainakin pääkaupunkiseudulla tuo on normaali keskivertopalkka. Joten noilla tuloilla on just "tavallinen pulliainen", ehkä yli kuuden tonnin tuloilla ei enää pulliaiseksi pääse?
No jos yhdellä viikolla shoppaa itselleen vaatteita, seuraavalla lapsille vaatteita, sitten vähän kotiin, vähän kosmetiikkaa, viihde-elektroniikkaa, musiikkia, kirjoja, lisää vaatetta, lisää kosmetiikkaa, lisää sisustusjuttuja...Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Haluaisin tietää että minne ne JOKA VIIKKO shoppailevat ne kamat saavat lopulta mahtumaan? Kai ne raahaavat niitä niillä kahdellaan autollaan kotiin ja varastoivat kakkos-eikun kolmoskotiinsa. Ei, en ole kateellinen, minusta yletön tavaran kerääminen on yksinomaan hölmöä ja kahden auton omistaminen (ellei satu asumaan täysin julkisten yhteyksien ulottumattomissa) vielä hölmömpää...
Nii jos sen tolleen ajattelis, niin eihän tossa järkee ookkaan... Mä ajattelen shoppailun silleen, et mennään kauppaan ja kävellään siellä, en mä aina mitään osta. Leffas me käydään aika usein. Kaks autoo miellä on, koska toinen on työauto.Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Haluaisin tietää että minne ne JOKA VIIKKO shoppailevat ne kamat saavat lopulta mahtumaan? Kai ne raahaavat niitä niillä kahdellaan autollaan kotiin ja varastoivat kakkos-eikun kolmoskotiinsa. Ei, en ole kateellinen, minusta yletön tavaran kerääminen on yksinomaan hölmöä ja kahden auton omistaminen (ellei satu asumaan täysin julkisten yhteyksien ulottumattomissa) vielä hölmömpää...
Ainoa juttu mitä noista gallupista mainituissa toivoisin voivani tehdä useammin, vaikka jopa liki päivittäin jos se olisi mahdollista (ja mulla olisi itsekuria valita kevyitä annoksia), on ravintolassa syöminen.
Ymmärsin, että kysyttiin, että olisiko varaa tehdä jotain, ei sitä tehdäänköAlkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:Haluaisin tietää että minne ne JOKA VIIKKO shoppailevat ne kamat saavat lopulta mahtumaan? Kai ne raahaavat niitä niillä kahdellaan autollaan kotiin ja varastoivat kakkos-eikun kolmoskotiinsa. Ei, en ole kateellinen, minusta yletön tavaran kerääminen on yksinomaan hölmöä ja kahden auton omistaminen (ellei satu asumaan täysin julkisten yhteyksien ulottumattomissa) vielä hölmömpää...
Ainoa juttu mitä noista gallupista mainituissa toivoisin voivani tehdä useammin, vaikka jopa liki päivittäin jos se olisi mahdollista (ja mulla olisi itsekuria valita kevyitä annoksia), on ravintolassa syöminen.