olisiko sinulle ok että kun haet lapsen päiväkodista, hoitajat huomaa tulosi,

• Viestiketjun aloittaja ok?
  • Ensimmäinen viesti
ok?
laittavat vain lapsen eteiseen ja jäävät itse ryhmätilaan eikä heillä ole aikomustakaan tulla tervehtimään sinua eteiseen tai kertomaan päivästä?

tai aamulla kun viet lapsen, hoitaja viilettää ohi, sanoo ehkä huomenta (tai sitten ei) muttei koskaan pysähdy luoksenne?

...olenkohan ainoa kenen mielestä tämä on epämukavaa...

"vieras"
Mikset huutele niille hoitajille että miten se meidän Matin päivä mennyt!!?? Varmasti tulevat kertomaan! Ja aamulla voisit itse huikata komealla äänellä huomenet ja kehua säätä, eiköhän sieltä joku vastaa jotain takasin.

Ihmisiä ne hoitajatkin on. Jotka ovat VAAN töissä siellä päiväkodissa. Ei niillä välttämättä kiinnosta vaihtaa kuulumisia joka hiirulaisen kanssa ja eihän niitäkään joka naama miellytä.

outoa on
On tosi outoa. Tulee kyllä heti mieleen, että mitenkähän siellä lasta kohdellaan, kun aikuistakin kohtaan "kehdataan" noin käyttäytyä. Tunnetko muiden lasten vanhempia? Käyttäytyykö hoitaja kaikkia vanhempia kohtaan noin? Onko kauan jo ollut tuollaista vai lapsi vasta aloittanut hoidon?

Ei ole ok.

Meillä aamulla kun vie lapsen hoitoon niin kukaan ei tässä tarhassa ole ikinä tullut vastaan. Aina riisutaan, lapsi käy pesemässä kädet ja sitten kävellään sinne leikkihuoneeseen, jossa jossa hoitaja on. Kun mulla on aamuvuoro niin minun lapseni on yleensä se ensimmäinen hoidokki. Siltikään ei tulla vastaan. Tylyä.

Edellisessä päiväkodissa hoitaja tuli aamulla tervehtimään ja oli paljon mukavampaa jättää lapsi sinne.

"hoitaja"
On outoa. Kyllä iltapäivästä pitää tulla kertomaan päivän kulusta.

Aamulla ei nyt välttämättä paljon ehdi jutustella. Mutta kai nyt aamulla kun viet lapsen ryhmätilaan saat sanottua, jos jotain asiaa on?

Anna lapsesi hoitajille palautetta asiasta. ja iltapäivöllä voit ihan rohkeatsi palata lapsesi kanssa ryhmätilaan ja kysyä miten Nikon/Niinan päivä on mennyt.

"ullis"
Ei ole ok.

Meillä aamulla kun vie lapsen hoitoon niin kukaan ei tässä tarhassa ole ikinä tullut vastaan. Aina riisutaan, lapsi käy pesemässä kädet ja sitten kävellään sinne leikkihuoneeseen, jossa jossa hoitaja on. Kun mulla on aamuvuoro niin minun lapseni on yleensä se ensimmäinen hoidokki. Siltikään ei tulla vastaan. Tylyä.

Edellisessä päiväkodissa hoitaja tuli aamulla tervehtimään ja oli paljon mukavampaa.
No minusta olisi outoa jos hoitaja tulee eteiseen roikkumaan. Joskus näin on käynytkin, mutta kun kuitenkaan en voi lasta eteisessä hoitajalle luovuttaa on paljon mukavampi, kun saamme touhuta siellä omaan tahtiin ja sitten ryhmätilassa luovutan laspen hoitoon hyvästelyn jälkeen.

Kun hoitaja ei kuitenkaan voi tulla joaksita lasta vastaan niin eikö ole reilua, ettei sitä ensimmäistäkään. vai olisiko sinusta ok, että hoitaja jättäisi lapset vahtimatta ja tulisi eteiseen höpöttelemään. Minusta ei todellakaan olisi.

outoa on
[QUOTE="vieras";25817194]Mikset huutele niille hoitajille että miten se meidän Matin päivä mennyt!!?? Varmasti tulevat kertomaan! Ja aamulla voisit itse huikata komealla äänellä huomenet ja kehua säätä, eiköhän sieltä joku vastaa jotain takasin.

Ihmisiä ne hoitajatkin on. Jotka ovat VAAN töissä siellä päiväkodissa. Ei niillä välttämättä kiinnosta vaihtaa kuulumisia joka hiirulaisen kanssa ja eihän niitäkään joka naama miellytä.[/QUOTE]

Onpa outo vastaus! Kyllä kai se sen hoitajan työtehtäviin kuuluu tulla kertomaan, miten lapsen päivä on mennyt, vaikka se vanhempi näyttäisi miltä marsulta hyvänsä! HERRA ISÄ, lapsestahan tässä on kyse ja lapsen asioista, eikä siitä miellyttääkö sen vanhemman pärstä! Mieti nyt vähän! Toivottavasti et mikään hoitaja ole!

Tottakai tullaan vastaan eteiseen ja saatellaan eteiseen heippojen kera. Toki on tärkeää kuulla, miten lapsella on mennyt, syönnit, nukkumiset, mutta jo lapsenkin kannalta. Tuntee olevansa tervetullut hoitoon ja niin tärkeä, että hyvästellään lähtiessä.

Tämä on tosi tärkeä juttu. Jotain on vinossa, jos tuosta laistetaan...
Eli ei missään tapauksessa olisi ok.

"outoa"
Tottakai tullaan vastaan eteiseen ja saatellaan eteiseen heippojen kera. Toki on tärkeää kuulla, miten lapsella on mennyt, syönnit, nukkumiset, mutta jo lapsenkin kannalta. Tuntee olevansa tervetullut hoitoon ja niin tärkeä, että hyvästellään lähtiessä.

Tämä on tosi tärkeä juttu. Jotain on vinossa, jos tuosta laistetaan...
Eli ei missään tapauksessa olisi ok.
Mihin ne toiset lapset jätetään sillä aikaa? On paljon tärkeämpää huolehtia lapsisyta kuin kävellä eteiseen hyvästelemään tai tervehtimään.

[QUOTE="outoa";25817286]Mihin ne toiset lapset jätetään sillä aikaa? On paljon tärkeämpää huolehtia lapsisyta kuin kävellä eteiseen hyvästelemään tai tervehtimään.[/QUOTE]

Päiväkodissa on kyllä yleensä useampi hoitaja kun niitä lapsiakin on useampi, mutta ei ainakaan meidän päiväkodissa ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan, että ei kiireen takia olisi voinut hyvästellä tai tulla vastaanottamaan lapsi, vaikka sitten pikaisestikin.

"tiipii"
Meillä ainakin ku vien "eskarin" päiväkotiin, niin ihan varmasti tervehdin hoitajat ja he myös.. Kun iltapvällä lapsi haetaan, on ns."sääntö", ettei kukaan lapsista lähde kotiin sanomatta "käsipäivää" hoitajalle..siinä samalla hakija/vanhempi samalla varmasti tapaa hoitajan. Jos mitään ihmeempää ei ole sattunut, niin toivotellaan huomisen tapaamiset ja heipat.. Kannattais varmaan puhua ihan avoimesti päiväkodissa, jos tuntuu siltä, että kontakti ei toimi.. Meillä oli joskus muinoin sellainen tilanne vanhempien lasten tarhassa, että yksi hoitaja oli jotensakin "vi**uuntunut" ja alati kärttyinen.. Mainitsin siitä sitten toiselle hoitajalle, ettei ole mukava tuoda lapsia tänne, kun eräs on noin negatiivinen ja v-maisen oloinen het aamusta.. Tää kollega oli sitten maininnut asiasta ko.hoitajalle, joka soittikin mulle kotiin!! Olin vähän ihmeissäni, mutta hän tosi nätisti sai mut ylipuhuttua pieneen palaveriin ja siellä kun juteltiin, kävi ilmi monta syytä ja seikkaa, miksi hän oli sellainen negatiivinen.. Niinpa hän loppupeleissä kiitteli mua kovasti, että tein aloitteen siihen, että hän tajusi olevansa loman tarpeessa ja vaihtoi loppujen lopuksi myös työsarkaa..Mutta näin hänet vuosien jälkeen ja vieläkin oli kovin kiitollinen siitä, että uskalsin puhua asiasta ja sain hänet jäämään vuorotteluvapaalle.. Neuvoni siis on, että sano siellä päiväkodissa asiasta! Ei kukaan tiedä toisen toiveista tai ajatuksista, ellei niistä kerrota. Kellään ihmisellä tuskin kristallipalloa on, josta hierasta seuraavan ihmisen ajatukset näkyviin..

hohhoi
Päiväkodissa on kyllä yleensä useampi hoitaja kun niitä lapsiakin on useampi, mutta ei ainakaan meidän päiväkodissa ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan, että ei kiireen takia olisi voinut hyvästellä tai tulla vastaanottamaan lapsi, vaikka sitten pikaisestikin.
ja teidän päiväkodissa kaikki ovat töissä puoli seitsemästä viiteen? Ihan tosi nyt.
Tottakai kun haet lapsen teidät hyvästellään, mutta että oikein eteiseen saatellaan ja sieltä haetaan... ei taida kovin paljon alsten turvallisuudesta piitata teidän päikyntädit.

Kuulostaa oudolta ja kummalliselta. Tosi kurjaa :(.

Mua alkaa hirvittää koko ajan enemmän nämä palstan tarinat tällaisista päiväkodeista, meillä kun on poika parhaillaan jonossa uuteen päiväkotiin (lähemmäs kotia). Mä en kestä jos se sitten on joku tuollainen paikka!

"..."
meillä on aina joku hoitajista lapsiani vastassa ja vaihdetaan kuulumiset esim. Miten yö meni(päiväunia ajatellen), onko syöneet jo aamupalaa jne. Tai muutakin jos on mielessä. Lastenkin mukavampi jäädä kun hoitaja ottaa vastaan. Hoitopaikkana ryhmis kerrostakokolmiossa, joten eteisessä seistessaan hoitaja näkee kaikkiin huoneisiin. Päivän aikana 3 hoitajaa eri vuoroissa 06-21. Ip:llä vaihdetaan kuulumiset myös.

pikkanen
Miksi sen hoitajan pitää sinne eteiseen tulla? Mä ainakin menen itse sinne ryhmätilaan, kun vien pojan tarhaan. Sanon huomenet ja kerron, joka kerta, kuka tulee hakemaan ja mihin aikaan. Hakiessani haen ryhmätilasta ja ulkoa. Aina tulee joku kertomaan päivän tapahtumista. En jää eteiseen odottelemaan, että joku tulisi mulle juttelemaan.

Ihmeellistä nipotusta yhdellä jos toisellakin.

En pidä itseäni niin tärkeänä ihmisenä että päikyn tädin pitää vuokseni keskeyttää työnsä ja tulla minua erikseen tervehtimään.
Saatan aina lapset omiin ryhmiinsä (kaksi lasta samassa päikyssä) ja tervehdin mukavia tätejä ja vaihdan muutaman sanan niitä näitä.

Lapsia hakiessani he ovat yleensä pihalla ja tätsyt tulevat yleensä heti juttusille. En tietenkään oleta että "asiointivuorossa" oleva joku toinen vanhempi lempattaisiin hoitajan juttusilta minun takiani vaan maltan odottaa vuoroani.

Jos haen lapset niin aikaisin että ovat vielä sisällä, en sielläkään oleta että hoitaja jättää lapset keskenään askartelemaan ja tulee pokkuroimaan minulle. Osaan kyllä riisua kengät ja kävellä omilla jaloillani osastolle vaihtamaan kuulumiset niin hoitajien kuin tyttöjen tarhakavereidenkin kanssa.

Nuoremman ryhmässä on yksi lapsi jonka äiti on mielestään maailman napa ja vaatii aina erityishuomiota itselleen ja kullannupulleen. Pukee lapsensa epäkäytännöllisiin röyhelömekkoihin ja nipottaa harva se päivä kun nuppuliinan kukkamekossa on taas tahra. No joo, meni vähän ohi aiheen.

Yhteistyössä