Meillä ainakin ku vien "eskarin" päiväkotiin, niin ihan varmasti tervehdin hoitajat ja he myös.. Kun iltapvällä lapsi haetaan, on ns."sääntö", ettei kukaan lapsista lähde kotiin sanomatta "käsipäivää" hoitajalle..siinä samalla hakija/vanhempi samalla varmasti tapaa hoitajan. Jos mitään ihmeempää ei ole sattunut, niin toivotellaan huomisen tapaamiset ja heipat.. Kannattais varmaan puhua ihan avoimesti päiväkodissa, jos tuntuu siltä, että kontakti ei toimi.. Meillä oli joskus muinoin sellainen tilanne vanhempien lasten tarhassa, että yksi hoitaja oli jotensakin "vi**uuntunut" ja alati kärttyinen.. Mainitsin siitä sitten toiselle hoitajalle, ettei ole mukava tuoda lapsia tänne, kun eräs on noin negatiivinen ja v-maisen oloinen het aamusta.. Tää kollega oli sitten maininnut asiasta ko.hoitajalle, joka soittikin mulle kotiin!! Olin vähän ihmeissäni, mutta hän tosi nätisti sai mut ylipuhuttua pieneen palaveriin ja siellä kun juteltiin, kävi ilmi monta syytä ja seikkaa, miksi hän oli sellainen negatiivinen.. Niinpa hän loppupeleissä kiitteli mua kovasti, että tein aloitteen siihen, että hän tajusi olevansa loman tarpeessa ja vaihtoi loppujen lopuksi myös työsarkaa..Mutta näin hänet vuosien jälkeen ja vieläkin oli kovin kiitollinen siitä, että uskalsin puhua asiasta ja sain hänet jäämään vuorotteluvapaalle.. Neuvoni siis on, että sano siellä päiväkodissa asiasta! Ei kukaan tiedä toisen toiveista tai ajatuksista, ellei niistä kerrota. Kellään ihmisellä tuskin kristallipalloa on, josta hierasta seuraavan ihmisen ajatukset näkyviin..