Olisiko kiva kämppä lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Etsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Totta";25377303]Olen samaa mieltä. Kaveri on asunut tuossa nimenomaisessa talossa ja hän sanoi aikoinaan samaa. Vähän oli toki ääniä, mutta ei kuulemma häiritsevästi. Konsertitkin kuuluivat ilmeisesti harmillisen vähän. Toisaalta mä olen sitä mieltä, että kaupungissa saakin olla kaupungin äänet ja onhan se kiva, että elämää myös näkyy ympärillä.[/QUOTE]

Mun mielestä ongelma ei olekaan ne sisälle jonkun verran tulevat äänet, vaan se, että ikkunoita ei voi pitää auki pölyn ja melun vuoksi.

Mutta kyllä itse voisin asua tuolla. Ei tuolla ole kuitenkaan mitään baarimeininkiä lähistöllä. Ne parit kuppilat siinä lähistöllä on pieniä, eikä siellä ole tuonne kaduille kantautuvaa trafiikkia. Eli melu on pääasiassa liikenteen melua.

Kyllä tuoltakin nopeasti pääsee leikkikentille, ja vaikka Hietsuun sun muuta. Ja onpahan ainakin mm. 24h auki oleva yliopiston apteekki lähellä :D.

[QUOTE="Zzzzz";25377322]No kukapa sitä nyt ei haluis halusin vaikka Finlandia puistosta omakotitalon, mut joskus se järki on vaan otettava käteen...... Se olikin mun mielipide kun kysyttiin onko kiva kämppä on mut pirun kallis.[/QUOTE]

No kun siinä se just on, että aika moni Helsinkiläinen ei tosiaan haluaisi sitä omakotitaloa:) Kaupunkiasumisessa on se ihan oma juttunsa jota kaikki ei tietenkään ymmärrä. Ne vanhat arvokkaat kerrostalot ympäristöineen ja sisäpihoineen, korkeat huoneet, vanhat lautalattiat, paksut ikkunalaudat, vanhat kapeat komerot ja kaapit...niitä ei uusissa eikä vähän vanhemmissakaan omakotitaloissa vain ole, eikä sitä tunnelmaa ainakaan!

Paikkana urheilukatu on aivan mahtava. Itse asuin yli kymmenen vuotta tuossa naapurissa ja en voi kun suositella. Ainoa negatiivinen on pelipäivinä parkkipaikan löytäminen. Joskus sain paikan vasta sibelius puiston tietämiltä...

Ikkunoita voi todellakin pitää auki, ei ole mikään ongelma urheilukadun puolella. Sporien kirskuntaa tosiaan kuuluu mutta ainakin itse opin sitä sietämään.

Mutta jos oikeasti mietit asuntoa Tapiolasta niin hanki se sitten mieluumin sieltä! Sillä jos et arvosta asunnon sijaintia ydinkeskustan lähellä niin eihän tuossa asunnossa ole silloin mitään järkeä. Minä en kyllä ymmärrä että miksi muuttaa tapiolaan kun vaikka hyvinkäältä saa 2000€/ m2 halvemmalla. Autolla kun joutuisi kulkemaan ihmisten ilmoille molemmista paikoista...

[QUOTE="vieras";25377439]Yhtiövastike on aika korkea ja pohjaratkaisu sokkeloinen, muuten oikein kiva.[/QUOTE]

Eikö pikemminkin edullinen? Tuossa on kuitenkin yli 100 m²

Paikkana urheilukatu on aivan mahtava. Itse asuin yli kymmenen vuotta tuossa naapurissa ja en voi kun suositella. Ainoa negatiivinen on pelipäivinä parkkipaikan löytäminen. Joskus sain paikan vasta sibelius puiston tietämiltä...

Ikkunoita voi todellakin pitää auki, ei ole mikään ongelma urheilukadun puolella. Sporien kirskuntaa tosiaan kuuluu mutta ainakin itse opin sitä sietämään.

Mutta jos oikeasti mietit asuntoa Tapiolasta niin hanki se sitten mieluumin sieltä! Sillä jos et arvosta asunnon sijaintia ydinkeskustan lähellä niin eihän tuossa asunnossa ole silloin mitään järkeä. Minä en kyllä ymmärrä että miksi muuttaa tapiolaan kun vaikka hyvinkäältä saa 2000€/ m2 halvemmalla. Autolla kun joutuisi kulkemaan ihmisten ilmoille molemmista paikoista...

Me viedään usein lääkärinkadulle parkkiin peli-iltoina :).

Minä sen Tapiolan taisin tähän keskusteluun tuoda. Tapiolassa asuminen on kuitenkin lähestulkoon kaupunkiasumista. Jopa ilman autoa voi selvitä... Busseja kulkee, ellei seutulippu pelota. Lapsiperheestä kun puhutaan, niin on aika iso ero siinä, asuuko Hyvinkäällä vai Tapiolassa. Tapiolasta lapsi voi itse käydä harrastuksissa tai koulussa Helsingissä, mutta ei nyt Hyvinkäältä ihan niin helposti.

Yhteistyössä