Olisiko joulusi pilalla jos et saisi viettää kunnon perhejoulua?

• Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti
vieras13
No ei todellakaan olisi. Enemminkin päinvastoin, joulu olisi pilalla jos pitäisi viettää sitä sukulaisten kanssa ja olla ja viettää tietyn aikataulutuksen mukaan.

ffdd
Mikä on kunnon perhejoulu?

Lapset on sen verran pieniä että joidenkin asioiden puuttuminen joulusta olisi varmasti heille pettymys ja sen pettymyksen kautta myös minulle.

"joulutonttu"
Mikä on kunnon perhejoulu?

Lapset on sen verran pieniä että joidenkin asioiden puuttuminen joulusta olisi varmasti heille pettymys ja sen pettymyksen kautta myös minulle.
Eli et viettänyt joulua ennen lapsia? Vai mitä tarkoitat?

Mun mielestä on outoa, että joulu mielletään ainoastaan lasten juhlaksi. Meillä on kyllä vietetty ihan oikeaa joulua jo ennen lapsien tuloa kuvioihin.

ffdd
[QUOTE="joulutonttu";29345573]Eli et viettänyt joulua ennen lapsia? Vai mitä tarkoitat?

Mun mielestä on outoa, että joulu mielletään ainoastaan lasten juhlaksi. Meillä on kyllä vietetty ihan oikeaa joulua jo ennen lapsien tuloa kuvioihin.[/QUOTE]

Olen toki, mutta perhejoulu ei samalla tavalla ole ollut ehdottoman tärkeä.

ffdd
[QUOTE="Milla";29345731]Kokoonnutaan perheen/suvun kesken viettämään rauhallista joulua ilman riitoja samalla nauttien hyvästä ruoasta. Näin näen asian.[/QUOTE]

Kokoontuminen juuri joulunpyhinä ei ole itselleni se tärkein juttu.

"emilia"
Me mennään tänä vuonna lomaosakkeeseen Vuokattiin viettäen joulua oman perheen kesken. Ulkoilua, kylpylässä käyntiä, hyvää jouluruokaa, rauhoittumista. Toivottavasti siitä tulee hyvä joulu, nyt on vielä hiukan epätodellinen olo asian suhteen. Ei ole aikaisempaa kokemusta tällaisesta.

Vierasssss
Ei ole pilalla. Toki näen perhettä ja sukua joulun pyhinä jossain vaiheessa, mutta en aattona. Ei siinä mitään. On siinä joulussa silti tunnelmaa, ja joulun odottelussa lasten kanssa.

Yhteistyössä