Olisiko ihan sulaa hulluutta lähteä elokuussa Turkkiin yksin kolmen lapsen (8 v, 6 v, alle 2 kk) kanssa?

opeopeope
Jos menette sukulaisiin tms. niin totta kai lähdet! Sehän on seikkailu.

Mulla on kolme lasta 6v, 5v ja 2v ja en kyllä niiden kanssa yksin lomalle muuten lähtisi. Sen verran on kova meno noilla isoilla.
 
"vieras"
Oltiin Turkissa elokuussa ja lämpöä oli melkein 40 astetta. Pikkasen liian kuumaa lapsille, joten harkitsisin kyllä kaksi kertaa. Itellekkin kuumuus oli yhtä tuskaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25784410:
Miksi yksin?
Menisittekö tuttaville vai hotelliin vai?
Hotelliin, hyvin kauas sukulaisista.

Yksin siksi, että miehellä ei oo kesälomaa enää tuolloin, ystäväni (ne, joiden kanssa voisin matkustaa) tekevät omat Turkin-reissunsa jo kesä-heinäkuussa, isovanhemmat ja veli menee Thaimaahan touko-kesäkuussa (ja isovanhemmat ei lähde elokuussa Turkkiin paistumaan muutenkaan).
 
[QUOTE="vieras";25784461]Oltiin Turkissa elokuussa ja lämpöä oli melkein 40 astetta. Pikkasen liian kuumaa lapsille, joten harkitsisin kyllä kaksi kertaa. Itellekkin kuumuus oli yhtä tuskaa.[/QUOTE]
Me oltiin myös ja rakastettiin sitä kuumuutta :). Vauvan mieltymyksistä en kyllä vielä tiedä, mutta nuo 2 isompaa todella tykkäävät kuumuudesta. Ja minä myös. Mitä hikisempää, sen parempi :)
 
Hotelliin, hyvin kauas sukulaisista.

Yksin siksi, että miehellä ei oo kesälomaa enää tuolloin, ystäväni (ne, joiden kanssa voisin matkustaa) tekevät omat Turkin-reissunsa jo kesä-heinäkuussa, isovanhemmat ja veli menee Thaimaahan touko-kesäkuussa (ja isovanhemmat ei lähde elokuussa Turkkiin paistumaan muutenkaan).
Miksi juuri Turkkiin, jos ette mene sukulaisten/tuttavien luokse? Anteeksi että utelen, mutta minä en elokuussa sinne menisi tuollaisen katraan kanssa, ellei anoppi pakottaisi tms. :D
 
ulkonainen
Me oltiin myös ja rakastettiin sitä kuumuutta :). Vauvan mieltymyksistä en kyllä vielä tiedä, mutta nuo 2 isompaa todella tykkäävät kuumuudesta. Ja minä myös. Mitä hikisempää, sen parempi :)
Mina olen ollut vauvan (silloin 2 kk) kanssa Turkissa elokuussa. Varjossa ei kuumuus haitannut vauvaa ollenkaan, painvastoin hyvin nukkui vaunuissaan. Kyllahan turkkilaisillakin on vauvoja ;).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25784478:
Miksi juuri Turkkiin, jos ette mene sukulaisten/tuttavien luokse? Anteeksi että utelen, mutta minä en elokuussa sinne menisi tuollaisen katraan kanssa, ellei anoppi pakottaisi tms. :D
Haluan entiseen kotikaupunkiini, pitkästä aikaa. Ja siellä olisi vanhoja tuttujakin joita olisi ihana nähdä noin 10 v tauon jälkeen. Tai siis, aika lailla tasan 10 v tauon jälkeen (kiesus siitä on aikaa! :O). Lisäksi haluan näyttää lapsille missä äiti ja iskä tapasivat, asuivat, työskentelivät, menivät naimisiin...

Ja plussaa siitä, että kieli on hallussa sekä mulla että lapsilla(kin jotenkuten). Helpompaa, kun ei tarvitse tulkata muksujen joka ikistä jäätelö- ja limppariostosta vaan he voivat käydä kaupassa itsekseenkin :)

Niiiiin ja lasten serkut Hollannista saattaa olla elokuussa siellä myös, samassa paikassa lomalla. Eikä sedistä, tädeistä & isoäidistäkään koskaan tiedä vaikka tekisivät edes 1-2 päivän pyrähdyksen sinne.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Olivia";25784479]Osaako se 6 v uida? Jos ei, et pysty kunnolla vahtimaan vauvan hoidoltasi. Mikäli oli ajatuksissa uima-allasloma.[/QUOTE]
Ranta- ja uima-allaslomaa nimenomaan, vesiliukumäkien kera, höystettynä shoppailulla & ravintolaelämällä (puhun siis syömisestä nyt, en juomisesta, vaikka - Luoja paratkoon - satunnainen jääkylmä olutkin varmaan kelpaisi).

6 v ui jotenkuten. Mutta pärjää altaassa & meressä ihan hienosti kellukkeiden kera. Ja oppii varmaan elokuuhun mennessä uimaan paremmin (tänäänkin mennään uimaan ja treenaamaan) mutta saisi luvan pitää kellukkeita silti ainakin jos mennään veneretkelle & siellä uimaan. Ja on tosi helppo tapaus sinänsä, järki päässä ja jalat pohjassa, ei karkaa eikä kiukuttele tms.
 
Sopii sitten toivoa, että äiti ei saa turistiripulia tai muuta ikävää perusvaivaa. Minä sain jonkun vuorokauden ällöpöpön kun olin etelässä 3v lapsen ja 3kk vauvan kanssa. Olin aivan sängynpohjakamaa vuorokauden ajan. Ilman toista aikuista olisi ollut ns. maailmanloppu minulle.

Mutta rohkea rokan syö, selvästi olet jo päättänyt lähteä. Hyvää matkaa vaan! :D

Ilmeisesti et saa miestä mukaan esittelemään historiallisia parisuhdekohteita lapsillenne? Olet tuolla kokoonpanolla nimittäin jumissa hotellihuoneessa kaikki illat. Tai no, minä haluaisin ehkä lomalla olla myös joskus ilman lapsia, vaikka syömässä jne.
 
"vieras"
En lähtisi. Jotenkin pelottaisi niiden vanhempien lasten puolesta. Noin pienen vauvan kanssa on vaikea valvoa niitä vanhempia. Ja kyllä mä ajattelisin, että liian kova homma voi olla itsellekin. Ei se välttämättä oikein lomaa olisi. Mitä jos vauvalla on koliikki tai on muuten tosi vaikea?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25784580:
Sopii sitten toivoa, että äiti ei saa turistiripulia tai muuta ikävää perusvaivaa. Minä sain jonkun vuorokauden ällöpöpön kun olin etelässä 3v lapsen ja 3kk vauvan kanssa. Olin aivan sängynpohjakamaa vuorokauden ajan. Ilman toista aikuista olisi ollut ns. maailmanloppu minulle.

Mutta rohkea rokan syö, selvästi olet jo päättänyt lähteä. Hyvää matkaa vaan! :D

Ilmeisesti et saa miestä mukaan esittelemään historiallisia parisuhdekohteita lapsillenne? Olet tuolla kokoonpanolla nimittäin jumissa hotellihuoneessa kaikki illat. Tai no, minä haluaisin ehkä lomalla olla myös joskus ilman lapsia, vaikka syömässä jne.
Sitä en pelkää, että illat hotellihuoneessa jumissa olisin...vauva kulkee rattaissa minne vaan, ja isommat muksut jaksoi viime reissullakin kukkua kevyesti klo 23-01 asti, ekana iltana 02-03 asti (pitäisköhän avata sateenvarjo?).

Miehen loma on kesäkuussa kuulemma, juuri tänään kysyin. Ja koska laskettu aika on 14.6. niin kesäkuussa ei kyllä reissata mihinkään. Jos elokuussakaan, eihän sitä voi tietää missä kunnossa olen, missä kunnossa vauva on, ja mitä ylipäätään jaksan, mutta hirmu kova hinku olisi reissuun & elokuu olisi ainoa vähänkin realistinen ajankohta. En mä vielä reissua uskalla varata, lasken sen varaan että äkkilähtöjä saisi sitten heinäkuussa vielä (elokuussa on yleensä tilaa, suomalaiset pelkää kai sitä yli 40 c kuumuutta).

Joku turistiripuli olisi kurja juttu, mutta toisaalta ei niitä koskaan ennenkään ole ollut mulla. Ja onhan siellä hyvät lääkärit & tehokkaat keinot (injektio, toimii joka kerta) senkin vaivan parantamiseen - tuosta katsomastani hotellista olisi itse asiassa tyyliin 100 m matka entiselle työpaikalleni yksityiselle lääkäriasemalle ja ehkä 200 m sairaalaan.
 
[QUOTE="vieras";25784609]En lähtisi. Jotenkin pelottaisi niiden vanhempien lasten puolesta. Noin pienen vauvan kanssa on vaikea valvoa niitä vanhempia. Ja kyllä mä ajattelisin, että liian kova homma voi olla itsellekin. Ei se välttämättä oikein lomaa olisi. Mitä jos vauvalla on koliikki tai on muuten tosi vaikea?[/QUOTE]
Juuri tuon takia en vielä uskallakaan varata.

Jos vauvalla on koliikki tai on muuten tosi haastava tapaus, tai jos muuten vaan ei tunnukaan siltä että haluan lähteä, niin reissu siirtyy sitten vuodella. Silloin saan juosta 1-vuotiaan perässä & samalla katsoa 7 v ja 9 v lasten perään :D. Muttamutta; ei noissa isommissa juurikaan valvomista ole, ja pärjäävät onneksi turkin kielelläkin kutakuinkin (sen totesin viime elokuun reissulla).
 
[QUOTE="vieras";25784609]En lähtisi. Jotenkin pelottaisi niiden vanhempien lasten puolesta. Noin pienen vauvan kanssa on vaikea valvoa niitä vanhempia. Ja kyllä mä ajattelisin, että liian kova homma voi olla itsellekin. Ei se välttämättä oikein lomaa olisi. Mitä jos vauvalla on koliikki tai on muuten tosi vaikea?[/QUOTE]

nuo selvinnee jo ennen matkan alkua,jolloin tarvittaessa matkan voi perua tai siirtää..miksi sua pelottaisi vanhempien lasten puolesta?tuolla ajatusmaailmalla kenenkään ei kannata tehdä kolmea lasta,koska kotonakin voi joutua olemaan yksin lasten kanssa pidempiä aikoja ja mitä tahansa voi sattua siellä kotonakin
 
"ulkosuomalainen"
Olen itse matkustanut jo kaksi reissua meidän kolmen lapsen kanssa (nyt 6v, 3v ja 8kk).
Mutta erona se, että vaikka lento + kulku kohteeseen on ollut yksin, niin perillä minua on odottanut omat vanhempani + muuta sukua.

Tuo, että koko loma olisi yksin lasten kanssa ei kuulosta oikein hyvältä. Voi olla aika vaikea vahtia isompia riittävän hyvin altaalla, kun vieressä/imetettävänä on vauva.
 

Yhteistyössä