Olis kanattanut siivota edes vähän...

vieras
Niin tai sitten siellä on joku MIES siivonnut ennen kuvien ottoa. Tiskit on selvästi laitettu lavuaariin, mutta muuta ei sitten olekaan tehty.

Meillä ei ole paikat tiptop mutta kerran käytiin toisessa lapsiperheessä kylässä, niin että he oli sopineet ajan kun meidän sopii tulla. Ei olleet mitään laittaneet valmiiksi tarjoiluja, siivonneet tai mitään. Mulla ovella sydän hyppäsi kurkkuun että olenko käsittänyt väärin ajankohdan, mutta ei, se oli ihan oikea päivä. Ihmettelin älyttömästi.

Kunnes mies sitten sanoi kun sieltä lähdettiin että mistäs mä tiedän vaikka ne olis koko päivän ennen meidän tuloa siivonneet, kun ei tiedä mikä se lähtötaso ennen siivousta on ollut. Meillekin jos anoppi tulee mun siivouspäivän jälkeen niin sen mielestä ei varmaan ole lainkaan siivottu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Meillä kävi kerran näin:
Välittäjä tuli arvioimaan asuntoa ja kun kaivo kameran esiin niin kysyin et miks? "helpompi sit antaa arvio" oli vastaus. No myyntiin meni asunto ja kun netistä katoin niin just ne kuvat oli siellä myynti-ilmotuksessa vaikka olin tähdentänyt et niitä EI laiteta. Sänky petaamatta, takan päällä maito- ja mehupurkkeja, käsiraudat roikku verhotangossa jne.
Soitin muuten siltä istumalta välittäjälle ja haukuin sen pystyyn, otin uudet kuvat itse ja ne laitettiin vanhojen tilalle.
:whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Meillä kävi kerran näin:
Välittäjä tuli arvioimaan asuntoa ja kun kaivo kameran esiin niin kysyin et miks? "helpompi sit antaa arvio" oli vastaus. No myyntiin meni asunto ja kun netistä katoin niin just ne kuvat oli siellä myynti-ilmotuksessa vaikka olin tähdentänyt et niitä EI laiteta. Sänky petaamatta, takan päällä maito- ja mehupurkkeja, käsiraudat roikku verhotangossa jne.
Soitin muuten siltä istumalta välittäjälle ja haukuin sen pystyyn, otin uudet kuvat itse ja ne laitettiin vanhojen tilalle.
:whistle: :LOL:
Me saatiin niitä parit häälahjaks ja se oli hyvä paikka laittaa ne talteen :saint: :whistle:
 
vieras
Mulle tuli mieleen, että oisko tuolta lähteny rouva meneen ja mies jääny... mun kaveri osti asunnon, jossa näin oli käyny ja kun olivat välittäjän kans menneet katsomaan asuntoa, välittäjä oli nolona sanonut, että tämä on nyt vähän tässä kunnossa... tiskit tiskaamatta, lattiat pesemättä, kaljapulloja sielä täälä jne...
 
mie
Ei toi nyt mun mielestä ihan NIIIIIIIn sotkuinen ole, mitä teidän kommenteista päättelin :eek: Siis onhan siellä kaljatölkkiä ikkunalaudalla, tiskit altaassa ja epämääräistä purkkia ja purnukkaa muutama vessan lattialla. Mutta ei tuolla nyt kuitenkaan mikään hävityksen kauhistus silti ole. Se yksi kuva, jossa sohva oli täynnä jotain rojua oli tietysti aika outo.

Ja siis samaa mieltä olen, että kuvia varten nyt ei olisi ollut mikään vaivaa siirtää se kaljatölkki ja muut pois kuvasta siksi aikaa.
 
meillä
No mä oon aina kuvitellut et on itsestäänselvää et siivotaan ja stailataan myyntikuvia varten mutta VOI VITTU mitä tapahtui meilläkin eilen. Meillä menee siis talo myyntiin ja mies sanoi et ottaa joku päivä kuvat. Me ollaan viimeiset pari päivää oltu kaikki kuumeessa, talo on sen näköinenkin. Lasten lelut pitkin olohuonetta, myönnän jopa käytettyjä nenäliinoja, sohvalla lasten petivaatteet, lattialla likaisia vaatteita, keittiössä tiskit pitkin pöytiä, roskapussi lattialla odottamassa ulosviemistä... voit varmaan kuvitella, joka paikassa kamala sekamelska.

No illemmalla sitten ihmettelin et mitä mies koneella niin innoissaan touhuaa, niin voitteko kuvitella SE OLI OTTANUT NYT NE MYYNTIKUVAT JA OLI LAITTAMASSA NIITÄ NETTIIN!!! Siis keskustelu meni aikalailla näin (kuvitelkaa mulle sellainen kireä hampaiden välistä sihisty ääni ja miehelle sellainen viaton ihmettelevä äänensävy):

Mä: Et sä nyt noita voi sinne nettiin laittaa!!
Mies: Minkä ihmeen takia en?!
Mä: Noihan on ihan kamalat, talo näyttää hirveeltä!
Mies: No eihän kukaan nyt katso niitä meidän tavaroita vaan ne katselee niitä PINTOJA
Mä: Aijaa, niitä pintoja vai? No entäs tuossa kuvassa *osoitan sormella* Erotatko sä minkälainen lattia meillä on kaiken to paskan alta?
Mies: Jaa, no ei siitä nyt hyvin näy mut kun tuolta välistä kattoo niin kyllä sen näkee et pähkinänruskea se on.
Mä: No entäs tässä? *osoitan toista kuvaa* Näyttääkö toi huone avaralta ja valoisalta?
Mies: No ei. Ei se kyllä tossa kuvassa, aika huono kuva, pimeä ja kaikkee mut sit kun ne tänne tulee katsomaan niin ne huomaa et oikeesti tää onkin aika iso huone.
Mä: Aha, ja minkä takia sä luulet et ne tänne haluaa tulla katsomaan jos ensimmäinen mielikuva kuvista on hyi helvetti en mä tonne halua kun ekana joutuisin siivoamaan muiden sotkut?
Mies: ....
Mä: Niin??
Mies: Ehkä meidän pitäisi ottaa uudet kuvat... jos nyt edes noi pahimmat romut siivotaan pois

Eli aivan varmasti kuvat on ottanut joku mies ja vaimo katselee niitä parhaillaan ihan kauhuissaan :D :D
 
vieras
Sohvalla näytti olevan kerääntynyttä viikkaamatonta pyykkiä. Ei se ihmetytä, että miksi joku elää noin, vaan lähinnä se, että miksi haluaa myydä asuntoaan tuossa kunnossa. Tai että eikö välittäjä tajua, että ei ole hyvä idea ottaa kuvia samantien. Kaikki pikkuisetkin sotkut korostuvat muutenkin aivan hirveiksi kuvissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin tai sitten siellä on joku MIES siivonnut ennen kuvien ottoa. Tiskit on selvästi laitettu lavuaariin, mutta muuta ei sitten olekaan tehty.

Meillä ei ole paikat tiptop mutta kerran käytiin toisessa lapsiperheessä kylässä, niin että he oli sopineet ajan kun meidän sopii tulla. Ei olleet mitään laittaneet valmiiksi tarjoiluja, siivonneet tai mitään. Mulla ovella sydän hyppäsi kurkkuun että olenko käsittänyt väärin ajankohdan, mutta ei, se oli ihan oikea päivä. Ihmettelin älyttömästi.

Kunnes mies sitten sanoi kun sieltä lähdettiin että mistäs mä tiedän vaikka ne olis koko päivän ennen meidän tuloa siivonneet, kun ei tiedä mikä se lähtötaso ennen siivousta on ollut. Meillekin jos anoppi tulee mun siivouspäivän jälkeen niin sen mielestä ei varmaan ole lainkaan siivottu.

Hyvä pointti mieheltä. Saattais päteä meihin ihan hyvin ;) Mulla on ainakin tapana ruveta laittamaan tarjoiluja esille vasta kun vieraat ovat tulleet. Eihän niitä voi huoneenlämmössä seisottaakaan. Ja taatusti meillä on siivouksen jälkeenkin epäsiistimpää kuin monen muun kotona. Meille se vaan on arkea. Ei ole ykkösasia se, että paikat kiiltää puhtauttaan aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei toi nyt mun mielestä ihan NIIIIIIIn sotkuinen ole, mitä teidän kommenteista päättelin :eek: Siis onhan siellä kaljatölkkiä ikkunalaudalla, tiskit altaassa ja epämääräistä purkkia ja purnukkaa muutama vessan lattialla. Mutta ei tuolla nyt kuitenkaan mikään hävityksen kauhistus silti ole. Se yksi kuva, jossa sohva oli täynnä jotain rojua oli tietysti aika outo.

Ja siis samaa mieltä olen, että kuvia varten nyt ei olisi ollut mikään vaivaa siirtää se kaljatölkki ja muut pois kuvasta siksi aikaa.
Jos vessan lattialla on likaisia vanupuikkoja ja kuukautissiteen "jämät niin en kyllä sano ettei sotkua olis... Ja oishan tuo voinu kerätä ne vaatteetki siitä sohvalta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei toi nyt mun mielestä ihan NIIIIIIIn sotkuinen ole, mitä teidän kommenteista päättelin :eek: Siis onhan siellä kaljatölkkiä ikkunalaudalla, tiskit altaassa ja epämääräistä purkkia ja purnukkaa muutama vessan lattialla. Mutta ei tuolla nyt kuitenkaan mikään hävityksen kauhistus silti ole. Se yksi kuva, jossa sohva oli täynnä jotain rojua oli tietysti aika outo.

Ja siis samaa mieltä olen, että kuvia varten nyt ei olisi ollut mikään vaivaa siirtää se kaljatölkki ja muut pois kuvasta siksi aikaa.

Jos vessan lattialla on likaisia vanupuikkoja ja kuukautissiteen "jämät niin en kyllä sano ettei sotkua olis...
Ja oishan tuo voinu kerätä ne vaatteetki siitä sohvalta :D
No nimenomaan, ei muakaan toi vaatekasa häiritse eikä tiskit altaassa. Mutta lisäksi vielä takkaan tungettu likaisia vaippoja :x Haisee ne pissavaipatkin kun aikansa muhii.... Nim: pissavaipan hajun perusteella kerran vaatekaapin alta löytänyt.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei toi nyt mun mielestä ihan NIIIIIIIn sotkuinen ole, mitä teidän kommenteista päättelin :eek: Siis onhan siellä kaljatölkkiä ikkunalaudalla, tiskit altaassa ja epämääräistä purkkia ja purnukkaa muutama vessan lattialla. Mutta ei tuolla nyt kuitenkaan mikään hävityksen kauhistus silti ole. Se yksi kuva, jossa sohva oli täynnä jotain rojua oli tietysti aika outo.

Ja siis samaa mieltä olen, että kuvia varten nyt ei olisi ollut mikään vaivaa siirtää se kaljatölkki ja muut pois kuvasta siksi aikaa.

Jos vessan lattialla on likaisia vanupuikkoja ja kuukautissiteen "jämät niin en kyllä sano ettei sotkua olis...
Ja oishan tuo voinu kerätä ne vaatteetki siitä sohvalta :D
No nimenomaan, ei muakaan toi vaatekasa häiritse eikä tiskit altaassa. Mutta lisäksi vielä takkaan tungettu likaisia vaippoja :x Haisee ne pissavaipatkin kun aikansa muhii.... Nim: pissavaipan hajun perusteella kerran vaatekaapin alta löytänyt.
No on on on, siis sotkuista joo ja ällöä noi puikot sun muut. Itse olen todella siisti ja tarkka ihminen, mutta SILTI toi ei mun mielesti ole "JÄRKYTTÄVÄN likaista" tms. Tietysti on likaista ja epäsiistiä, kun konteksti on mikä on eli asuntoilmoitus. Mutta jos nyt vertaa esim. niihin "sillä siisti" ohjelmiin ja muihin, niin ne on nimenomaan niitä JÄRKYTTÄVÄN likaisia. Tosta nyt käyttäisin adjektiivia "kauhean" tms. Mutta ei mua JÄRKYTÄ :D
 
Juu tottahan toki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle tuli mieleen, että oisko tuolta lähteny rouva meneen ja mies jääny... mun kaveri osti asunnon, jossa näin oli käyny ja kun olivat välittäjän kans menneet katsomaan asuntoa, välittäjä oli nolona sanonut, että tämä on nyt vähän tässä kunnossa... tiskit tiskaamatta, lattiat pesemättä, kaljapulloja sielä täälä jne...
Juu ja miehet tosi usein käyttää terveyssiteitä :)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juu tottahan toki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle tuli mieleen, että oisko tuolta lähteny rouva meneen ja mies jääny... mun kaveri osti asunnon, jossa näin oli käyny ja kun olivat välittäjän kans menneet katsomaan asuntoa, välittäjä oli nolona sanonut, että tämä on nyt vähän tässä kunnossa... tiskit tiskaamatta, lattiat pesemättä, kaljapulloja sielä täälä jne...
Juu ja miehet tosi usein käyttää terveyssiteitä :)
Joillain miehillä on sellaisia niinku naisystäviä. Niistä jotkut voi vaikka menstruoida.
 

Yhteistyössä