Olipas se nopea, helppo ja hyvä tonnikalasalaatin ohje!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salama McQueen

Vieras
Ostin tuollaisen riisi-vihannessekoituspussin (Apetit vissiin) pakastealtaasta, siinä oli kiva ja tosi nopsa tonnarisalaatinohje.

Pussi riisi-vihannesta, 1 prk tonnikalaa ja sekaan 0,5-1 dl salaatinkastiketta. Voi varmaan korvata kermaviililläkin tai majoneesilla, jos tykkää. Itse laitoin vain vähän tuota salaatinkastiketta ja maustoin sitruunapippurilla.

Ihanan helppo ja nopea! :p

Niin ja Painonvartijat, 7 p koko salaatti ja 1 p päälle, jos lorauttaa 1 rkl kevytsalaatinkastiketta päälle. ;)

Tästä äkkiä kevytversio! |O
Broiskusalaatti:
Kuutioi:
Suolakurkku
juusto
Kurkku
Paistettu kana
Keitä:
he-ma-pa
riisi
Yhdistä:
Kermaviili
4rkl majoneesia¨
Curry
Kanamauste
Pieniksi silputut jalapenot
Pistä kaikki sekaisin

:p :p :p :p :p :p

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Tästä äkkiä kevytversio! |O
Broiskusalaatti:
Kuutioi:
Suolakurkku
juusto
Kurkku
Paistettu kana
Keitä:
he-ma-pa
riisi
Yhdistä:
Kermaviili
4rkl majoneesia¨
Curry
Kanamauste
Pieniksi silputut jalapenot
Pistä kaikki sekaisin

:p :p :p :p :p :p

Kuulostaa pirun hyvältä!

Maustamattomia filesuikaleita, 5 % juustoa kuutioina/leipäjuustoa kevyenä/3 % fetaa/raejuustoa? Vähemmän riisiä ja enemmän vihanneksia, 2 % kermaviiliä ja rasvatonta majoa?

Tarttee kokeilla- kevyenä. Jos mä maistaisin alkuperäistä ensin, tulis ongelmia. :whistle:

Onhan sitä kevyt majoa :p
Siis tuota voisin syödä aina |O B)
Testaappa kevyt versio ja kerro si mulle maistuiko :p
Raejuusto ei hyvä, pitää maistua juustolle :p

Testaan, ehdottomasti. Mä laitan siihen kyllä kevytfetaa, raejuusto ei ole munkaan lemppari salaatissa. Ja majoneesin vaihdan rasvattomaan silläkin uhalla, että se onkin majoneesin irvikuva. ;)

Sitä kevyttä kyllä laitoin tuohon salaattiin :p Feta voi olla ihan jees, tosin voishan sitä kevyttä juustoakin kuutioida joukkoon kun ei ihan kamalasti laita :p Jok solet vääntämässä? *odottaa pikalähetystä* :p

Sitä kevyttä kyllä laitoin tuohon salaattiin :p Feta voi olla ihan jees, tosin voishan sitä kevyttä juustoakin kuutioida joukkoon kun ei ihan kamalasti laita :p Jok solet vääntämässä? *odottaa pikalähetystä* :p

En oo vääntämässä kun kupu täynnä edellistä! Aineet kyllä löytyy eli viikonlopun aikana varppina kokeilen! :p

Näin just, mäkin ajattelin, että vois tuota Oltermanni 17% kokeilla pilkkoa salaattiin, mutta vähän vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja terolut:
Minä oon tehny tonnikala salaatin niin et ihan ruukkusalaattia, makaroneja, tonnikalaa, herneitä ja kermaviiliä...
Hyvää tulee ;)

No juu, tuolleen jotenkin mäkin olen ennen tehnyt, makaronista tai riisistä. Mutta toi valmispussi oli mulle ihan uusi tuttavuus, käy kätevästi viidessä minuutissa ja ei tarvi keitellä erikseen makaroneja, herneitä jne.

Yhteistyössä