Olipas hutiloiva kassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Olin eräässä kaupassa ja ostin erilaisia tuotteita eri määrän. Heti ensimmäisen tuotteen kohdalla se jo alkoi, muistelin, että tuote maksaa reilut 2,50 euroa kappale, otin niitä neljä. Ensimmäinen välisumma oli reilut 8 euroa ja kysyin kassalta, että paljonko nuo maksoi? Hän sanoi, että 2,80 euroa kappale (oli siis lyönyt vain kolme) ja sanoin kohteliaasti, että niitä on neljä. Hän löi kassaan vielä yhden ja sitten vielä muut tuotteet ja sanoi hinnan, annoin alennuskorttini ja rahat ja poistuimme kaupasta. Myöhemmin kun olimme tyttöni kanssa syömässä ja odottelimme pizzeriassa ruokaamme niin kattelin sitä kuittia ja huomasin, että hän oli erään tuotteen jota otin kaksi ja joiden kappalehinta oli 6 euroa luonyt kassaan kappalehinnaksi 0,60 euroa. Tässä kaupassa ei siis mitään viivakoodin lukiaa vaan ihan näpyttelevät hinnat koneeseen. Eli 12 euron tuotteet sain siis 1,20 eurolla. Jos olisin ollut siinä lähellä olisin mennyt mennyt sanomaan tai jos olisin sen siinä kassalla heti huomannut, olisin kyllä siitä sanonut. Kuinkahan paljon tämä kassa on kaupalle tappiota tuottanut vai sattuiko nyt olemaan vaan huono päivä.

No mitäs noista, kun noin päin meni. :D
Ostin lapsille kengät (3 paria) kerran Prismasta ja myyjä laskutti kahdesta parista ja anto yhdet ilmasiks. En sanonu mitään...

ite sain Cittarist kerran collegepuvun ilmaseksi tytölle! Kassa pakkasi pussiin, mut unohti vetää viivakoodin. Enkä ite maksaessani tajunnut tota. Harmi ku tuli ostettuu niin halpa collegepuku :D

Mä ainakin pakkasin hyvin ripeään tahtiin kuntukholmassa yhdessä kaupassa otettiin vain bodun hinta ja oli housutkin, luuli vissiin että se on setti, mulla ku toi ruotti ei oikein taivu niin ei voinut alkaa sanomaan...

Ihmeellisen epärehellistä sakkia!Minun omatuntoni on tässä asiassa niin valveutunut, että on pakko käydä korjaamassa, jos huomaan kassan virheen. Koskaan, koskaan en voisi käyttää tuotetta josta tietäisin, etten ole maksanut

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
älä höpötä et ois kuitenkaan menny sanomaan

Sanoinhan siitä ensimmäisestä tuotteestakin, kun löi kassaan liian vähän niitä. Miksi olisin siitäkään sanonut jos haluaisin epärehellinen olla?

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
Ihmeellisen epärehellistä sakkia!Minun omatuntoni on tässä asiassa niin valveutunut, että on pakko käydä korjaamassa, jos huomaan kassan virheen. Koskaan, koskaan en voisi käyttää tuotetta josta tietäisin, etten ole maksanut

Olen kanssasi samaan mieltä tästä, että ihmiset ovat todella epärehellisiä. Itse jos kassalla tai heti siinä sen jälkeen huomaan kassan tehneen virheen, suuntaan tai toiseen, niin kyllä menen sen selvittämään. Nyt olimme jo n. 15 kilometrin päässä joten en viitsinyt lähteä ajamaan takaisin.

Ymmärrettävää, jos ehtii jo matkan päähän ennenkuin huomaa virheen, mut jos kassalla tai ihan pian huomaa virheen tapahtuneen, ni on tosi väärin jättää sanomatta

Ymmärrettävää, jos ehtii jo matkan päähän ennenkuin huomaa virheen, mut jos kassalla tai ihan pian huomaa virheen tapahtuneen, ni on tosi väärin jättää sanomatta

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
Minä ainakaan en jaksa lähteä. En myöskään mene joka kerta valittamaan, kun kassa ottaa enemmän kuin mitä hyllyn reunassa on ollut tuotteen hinta. Jossain marketissa saa ensin jonottaa neuvontaan vaikka kuinka kauan, sitten kun siellä palvellaan menee aikaa ennenkuin saavat kiinni jonkun henkilön, joka käy sitä hintaa katsomassa.

Toisaalta ei kaikkien tumpeloiden kanssa jaksa jäädä kinaamaankaan. Kerran ostin yhtä juttua, mitä jouduin kysymään myyjältä, kun en sitä löytänyt itse. Hän myi minulle koko myyntipakkauksen yhden kappaleen hinnalla. Varmistelin pariin kertaankin, että saako ne kaikki muka tuohon hintaa, ettei olekaan kappalehinta. En sitten ryhtynyt kinaamaan ja väkisin maksamaan enempää.

Yhteistyössä