Olipahan yö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Tyttö halus taas pitää mua tuttina eikä suostunu nukkumaan,kun tissi suussa.Päätin sitten että nyt se loppuu..Otin tissin pois ja yritin hyssytellä,tassutella ja silitellä.Vauva alko huutamaan ihan järkyttävästi.Nostin syliin ja kun rauhottu niin laskin uudestaan sänkyyn..Tätä jatku sitten 3tuntia.
Enempää ei pää kestäny ja annoin tissin suuhun.Siihen nukahdettiin molemmat...En vaan yksinkertasesti jaksanut valvoa! |O
Mulla leviää pää tämän asian suhteen..
Mulla on kaikki paikat niiiin kipeenä,kun joutuu nukkumaan samassa asennossa koko yön.Ja aina kun tissi tippuu suusta,niin tyttö alkaa kitistä ja mä heräilen koko ajan laittamaan sitä suuhun.
Mua väsyttäääääää.
Jos jollakin on vinkkejä,otan ne kiitollisena vastaan!
Niin ja vauva ei syö tuttia.

Kuinka vanha vauva? Onnistuuko niin, että joku muu nukuttaa lapsen. Vai siis haluatko antaa korviketta? Sinä tuoksut niin vahvasti maidolle, että lapsi reagoi jo sen takia herkästi. Ja koska on tottunut tissiin suussa, niin nukkuu myös herkkää unta sen takia. Joten sen takia ajattelen, että tuo toinen nukuttaja on parempi tuon suhteen, että oppii pois tuosta tissi suussa nukkumisesta. Mutta vauvan ikä on olennainen asia..

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Tyttö halus taas pitää mua tuttina eikä suostunu nukkumaan,kun tissi suussa.Päätin sitten että nyt se loppuu..Otin tissin pois ja yritin hyssytellä,tassutella ja silitellä.Vauva alko huutamaan ihan järkyttävästi.Nostin syliin ja kun rauhottu niin laskin uudestaan sänkyyn..Tätä jatku sitten 3tuntia.
Enempää ei pää kestäny ja annoin tissin suuhun.Siihen nukahdettiin molemmat...En vaan yksinkertasesti jaksanut valvoa! |O
Mulla leviää pää tämän asian suhteen..
Mulla on kaikki paikat niiiin kipeenä,kun joutuu nukkumaan samassa asennossa koko yön.Ja aina kun tissi tippuu suusta,niin tyttö alkaa kitistä ja mä heräilen koko ajan laittamaan sitä suuhun.
Mua väsyttäääääää.
Jos jollakin on vinkkejä,otan ne kiitollisena vastaan!
Niin ja vauva ei syö tuttia.

Mä siirryin kolmen viikon jälkeen kokonaan korvikkeeseen, eikä kaduta yhtään, nyt saan sentään vähän nukuttua öisin, vaikka vauva syökin kahden tunnin välein.

Ota käyttöön ikivanha keino, eli opeta tutille, niin ei välttämättä huoli, mutta kostuta tutti ensin sokerivedessä, ihan tosi ei ole pakko kertoa neuvolassa, ja sillain yrität tutille, opetelkaa päivällä tätä ja jatka niin kauan et nukkuu sen tutin kans ei tarvii kauaa kostuttaa ja saatte koko perhe rauhan =)

Meillä auttoi kun annoin yöllä sitä kuuluisaa vesipulloa... Ennen heräili 23-00, 03-04, 06 ja rauhoittui vasta tissille, nyt menee unille kasilta ja herää syömään kuuden maissa ja jatketaan vielä pari tuntia unia. Ja meillä ei tutti rauhoittanu vaan vasta tissi. Mut meillä siis kelpaa sekä tutti että -pullo jos tarvetta on..

Vauva on tasan 5kk ja 1viikkoa vanha..Ei huoli tuttia vaikka kastaa äidinmaitoon,sokeriveteen tai soseeseen.Kaikki kokeiltu.Pullon päälle ei ymmärrä mitään!

se tuttiin tottuminen voi kestää kauan.Ja voi olla ettei huoli koskaan.
Meillä ensin autossa ja vaunuissa tuttia sitten muutenkin kun tottui.
Yöllä harvemmin haluaa,mutta jos ottaa tutin sylkee sen melkein heti pois mutta nukkuu tyytyväisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Vauva on tasan 5kk ja 1viikkoa vanha..Ei huoli tuttia vaikka kastaa äidinmaitoon,sokeriveteen tai soseeseen.Kaikki kokeiltu.Pullon päälle ei ymmärrä mitään!

Yöllä harvemmin haluaa,mutta jos ottaa tutin sylkee sen melkein heti pois mutta nukkuu tyytyväisenä.

Sitä on harjoteltu vauvan koko ikä.Laitokselta asti.Melkein joka päivä,ei vaan huoli..

Täälläkin on yksi yötutti!Poika herää tissille vähintään kymmenen kertaa yössä.Ei sillä nälkä ole mutta kun tissi pitää vaan saada suuhun. Pitäs alkaa vaan jämyksi eikä antaa tissiä,tiedän,mutta kun ei jaksa valvoa!Väsyttää muutenkin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Sitä on harjoteltu vauvan koko ikä.Laitokselta asti.Melkein joka päivä,ei vaan huoli..

Oletko kokeillut erilaisia tutteja vai yhtä ja samaa mallia?

Hei, meillä ei kanssa ikinä pullo ja tutti kelvanneet. Ja pehmeä unikoulu aloitettiin meillä myöhemmin, 7kk ikäisenä, kun kiinteitä upposi kunnolla. Mutta ainut vinkki mitä tossa tilanteessa annan, on kuitenkin se, että älä anna sitä tissiä öisin - siis älä ainakaan anna pitää tuttina. Toinen kysymys on sitten se, että miten sä jaksat ensimmäiset yöt... voisiko miehesi hoitaa vauvan öisin? Tai saisitko sitten päivällä jotain apua, että voisit päivällä nukkua. Ehdotan siis tiukkuutta, menee varmasti useampi yö itkiessä, mutta kyllä vauva sitten oppii nukkumaan ilman tissiä. Raakaa, mutta varmasti parempi kuin se, että uuvut täysin noihin huonoihin öihin.

Jos ihan oikeesti et jaksaa/saa lasta opettua tutille tai pullolle etkä jaksa enää valvoa öisin, niin muuta vaihtoehtoa ei ole kun kärsiä se YKSI yö, vaikka kokonaan valvoisitte, mutta PERIKSI ET ANNA!!! Et vaikka tuntuu et kuolema tulee. Kyllä se kerrasta oppii ja sen jälkeen nukkuu joko ilman tai huolii tutin tai pullon. Vauvat on niin mukavuudenhaluisia ja itsepäisiä ja niillä on pitkäpinna. Aikuisen täytyy vaan olla noita kaikkia vielä enemmän ;)

Niitä vinkkejä..? :snotty:

Mulle neuvollassa sanottiin,että jos tiheän imunkausi vaan jatkuu ja jatkuu niin kiinteitä vaan.

Meillä oli joku aika noin ja kesti kolmesta neljään päivään.
Onneksi.

Meillä on muuten melkein saman ikäiset tyttäret.Meidän nti. on 5kk1pv :D

Vastaan nyt vähän kaikille...
Ollaan kokeiltu muutamia erilaisia tutteja..Kiinteitä meillä menee jo päivisin aika kivasti ja illalla vähän puuroa.Puuron syönti tosin on aika nihkeää vielä.Ja tätä on jatkunu jo kuukausi tolkulla! |O
Eli teinkö mä viime yönä oikein,että nostin syliin kun itkee ja kun rauhottuu niin takaisin sänkyyn?
Kai se on vaan pysyttävä tiukkana ens yönä.Onneks mies on tässä yhtälailla mukana niin ei tartte yksin valvoa.. :snotty:

Ollaan kokeiltu muutamia erilaisia tutteja..Kiinteitä meillä menee jo päivisin aika kivasti ja illalla vähän puuroa.Puuron syönti tosin on aika nihkeää vielä.Ja tätä on jatkunu jo kuukausi tolkulla! |O
Eli teinkö mä viime yönä oikein,että nostin syliin kun itkee ja kun rauhottuu niin takaisin sänkyyn?
Kai se on vaan pysyttävä tiukkana ens yönä.Onneks mies on tässä yhtälailla mukana niin ei tartte yksin valvoa.. :snotty:

Teit JUURI oikein, miun mielestä.
Ja sitten kun sulla on mies. Käytä miestä vauvanhoitoon. Pysy ite maidontuoksuines kauempana ja anna sen miehen hyssytellä. No siinä käy niin et vauva huutaa ja mies hermostuu ja ite hermostut. Näin menee muutama yö. Sit se helpottuu pikkuhiljaa ja kohta kaikki kolme saatte nukkua rauhassa yönne.
Meidän suurimmat riidat ukon kans käytiin just ko esikoinen oli tossa iässä.

PS: Ei toimi kaikille, mut kannattaa kokeilla. Mielellään loman tai viikonlopun aikana toki.

Tiedän osittain ton tunteen. Meillä poika ei syöny tuttia ennen 5kk. Siihen asti nukkui enemmän tei vähemmän tissi suussa ja minä paikat jäykkänä. Ja tuttia oli myös harjoiteltu laitokselta asti. Lopulta yli 5kk tarkoitettu MAMin tutti alkoi kelvata. Nyt 6kk ja osaa jo nukahtaa itse tutin avulla omaan sänkyyn. Enemmän tai vähemmän kikkailtuaan mutta kuitenkin. En oikein tiedä mikä tossa auttas, pienoinen unikoulu? Mäkin aloin olla epätoivoinen, mutta yht´äkkiä kaikki muuttui. Aika usein auttaa, ja jos ei niin sitten järeämpiä otteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän osittain ton tunteen. Meillä poika ei syöny tuttia ennen 5kk. Siihen asti nukkui enemmän tei vähemmän tissi suussa ja minä paikat jäykkänä. Ja tuttia oli myös harjoiteltu laitokselta asti. Lopulta yli 5kk tarkoitettu MAMin tutti alkoi kelvata. Nyt 6kk ja osaa jo nukahtaa itse tutin avulla omaan sänkyyn. Enemmän tai vähemmän kikkailtuaan mutta kuitenkin. En oikein tiedä mikä tossa auttas, pienoinen unikoulu? Mäkin aloin olla epätoivoinen, mutta yht´äkkiä kaikki muuttui. Aika usein auttaa, ja jos ei niin sitten järeämpiä otteita.

Meillä meni yli 4 kuukautta ennenkuin tuttia huolittiin.
Ja tosiaan kokeiltiin eri merkkisiä/mallisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirulaane:

Teit JUURI oikein, miun mielestä.
Ja sitten kun sulla on mies. Käytä miestä vauvanhoitoon. Pysy ite maidontuoksuines kauempana ja anna sen miehen hyssytellä. No siinä käy niin et vauva huutaa ja mies hermostuu ja ite hermostut. Näin menee muutama yö. Sit se helpottuu pikkuhiljaa ja kohta kaikki kolme saatte nukkua rauhassa yönne.
Meidän suurimmat riidat ukon kans käytiin just ko esikoinen oli tossa iässä.

PS: Ei toimi kaikille, mut kannattaa kokeilla. Mielellään loman tai viikonlopun aikana toki.

:laugh: :D Juuri noinhan se meni viime yönä mulla ja miehellä!
Sovittiin,että tänään molemmat yrittää pitkällä pinnalla. :)
Jos ajatellaan,että annan iltatissiä n.21.30 niin mihinköhän aikaan tytöllä olis sitten jo nälkä..Jos huutaa tuntikausia,niin kai sillä nälkäkin tulee.. :snotty: