V
"vieras"
Vieras
Oltiin eilen lapsen kanssa sukulaislapsen synttäreillä.. Kaikki vieraat olivat jo paikalla ja synttärisankarin äiti laitteli pöytää ja sanoi lasten syövän ensin (kuten ylneesäkin), mutta tuumasi samaan hengenvetoon mulle, että minä syön lasten kanssa, koska en juo kahvia ja saan tulla samaan aikaan juomaan mehua kuin muutkin sitä juovat. Yleensä ovat kyllä kysyneet, että otanko mehua vai teetä ja teen olen aina ennen valinnut ja samassa pöydässä olen saanut istu kuin muutkin aikuiset. Pöydässä oli sitten lapsille ja minulle (hieman isommalle lapselle
) täytekakkua, popkorneja ja suolatikkuja, ei muuta. Söin siinä lasten kanssa ja samaan aikaan tämä äiti alkoi kysellä muilta vierailta, ottaako nämä kahvi vai teetä, yksi jopa halusi mehua, mutta ei tätä ajettu lasten kanssa samaan pöytään
. itse otin vain palan kakkua koska en muusta välittänyt. kun oltiin syöty, alkoi talon äiti kattaa pöytää aikuisille, nosteli pöytään voileipäkakkua, suolaista piirakkaa ja muuta, mitä minäkin olisin mielelläni syönyt. Kun muut sitten söivät, kysyi synttärisankarin isä, että haluaisinko minä lisää mehua ja muuta syötävää, niin hänen vaimonsa vain tokaisi "se söi jo lasten kanssa", että se siitä, mielelläni olisin vielä jotain ottanut, mutta tuon kommentin jälkeen en viitsinyt pöytään mennä. Illalla sitten kotona mietin ja naureskelin, että seuraavalla kerrlla kyllä vaadin saada sellaisen juhlahatun, joka kaikilla muillakin lapsilla pöydässä oli ;D