Olipa sukulaislapsen synttäreillä erikoinen järjestely mua varten :O mitäs mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oltiin eilen lapsen kanssa sukulaislapsen synttäreillä.. Kaikki vieraat olivat jo paikalla ja synttärisankarin äiti laitteli pöytää ja sanoi lasten syövän ensin (kuten ylneesäkin), mutta tuumasi samaan hengenvetoon mulle, että minä syön lasten kanssa, koska en juo kahvia ja saan tulla samaan aikaan juomaan mehua kuin muutkin sitä juovat. Yleensä ovat kyllä kysyneet, että otanko mehua vai teetä ja teen olen aina ennen valinnut ja samassa pöydässä olen saanut istu kuin muutkin aikuiset. Pöydässä oli sitten lapsille ja minulle (hieman isommalle lapselle ;) ) täytekakkua, popkorneja ja suolatikkuja, ei muuta. Söin siinä lasten kanssa ja samaan aikaan tämä äiti alkoi kysellä muilta vierailta, ottaako nämä kahvi vai teetä, yksi jopa halusi mehua, mutta ei tätä ajettu lasten kanssa samaan pöytään ;). itse otin vain palan kakkua koska en muusta välittänyt. kun oltiin syöty, alkoi talon äiti kattaa pöytää aikuisille, nosteli pöytään voileipäkakkua, suolaista piirakkaa ja muuta, mitä minäkin olisin mielelläni syönyt. Kun muut sitten söivät, kysyi synttärisankarin isä, että haluaisinko minä lisää mehua ja muuta syötävää, niin hänen vaimonsa vain tokaisi "se söi jo lasten kanssa", että se siitä, mielelläni olisin vielä jotain ottanut, mutta tuon kommentin jälkeen en viitsinyt pöytään mennä. Illalla sitten kotona mietin ja naureskelin, että seuraavalla kerrlla kyllä vaadin saada sellaisen juhlahatun, joka kaikilla muillakin lapsilla pöydässä oli ;D

Ei voi olla totta? :O

Ei vaan voi olla totta. :D JOS tuo olisi ollut totta, niin epäilisin, että ap on vienyt miehen tältä synttärisankarin äidiltä tai jotain, jos tuollaista käytöstä saa osakseen..

Hmm.. Oisko synttärisankarin äidillä jotain hampaankolossa sua vastaan? Omituista käytöstä kyllä. Muutenkin vähän outoa ettei lapsille tarjottu niitä suolaisia piirakoita ja muita.

Minusta olisi ollut oikeasti aika hyvä, että olisit alkanut vaatia tuota hattua päähäsi :D Mutta tosi noloa käytöstä emännältä, varmasti muutkin vieraat ovat ihmetelleet!

Oletpas pitkäpinnannainen.
Olikohan pöydässä paikkoja liian vähän vai kutsuttiinko sinut juhliin pöydän lapsenvahdiksi?
Ehkä emännällä vähän heittää päästä...

todellakin outoa. itse olisin ihmetellyt kovin, mutta ollut varmaan kans hiljaa. myös vieraana jos olisin huomannu tuollaista, olisi ollut haavi auki.

ja tarjoiluunkin on pakko sanoa, että meillä lapset ainakin saa niitä samoja juttuja, mitä aikuisetkin saa.

oliko tää joku vitsi? :D

minkä ikäinen olet ja mitä sukua juhlien järjestäjille? ei kai kukaan voi tollasta tehdä, eihän? :laugh:

Olen 35v =) ja tämän synttärisankarin äiti on mieheni serkku. Ei jurikaan heidän kanssa olla tekemisissä, mutta lapset tapaavat yhteisten sukulaisten luona, joten siksi kai meidän kutsuttiin. Jos oltaisiin lähemmissä väleissä, toki olisin sitä voileipäkakkua mennyt ottamaan ;).

[QUOTE="siiri";23291539]Oletpas pitkäpinnannainen.
Olikohan pöydässä paikkoja liian vähän vai kutsuttiinko sinut juhliin pöydän lapsenvahdiksi?
Ehkä emännällä vähän heittää päästä...[/QUOTE]

Lapsia oli enemmän kuin aikuisia, joten tilan puutteesta ei ollut kyse. Lapsenvahtihommistakaan ei tainnut olla kyse, sillä emäntä kyllä huolehti kurista, kiukkusi ja huusi lapsille heti kun yhtään ääni koveni pöydässä. Söin aika nopeesti sen kakkupalan ja lähdin pöydästä.

Ei kukaan täysjärkinen käyttäydy noin... Siis lykkää 35-vuotiasta vierastaan lastenpöytään ja jätä tarjoamatta suolaisia herkkuja sillä perusteella, että hän ei juo kahvia. Miten muut reagoivat?

Olet kyllä pitkäpinnainen mutta tossukka. Vaikka itsekin olen kiltti, olisin lähtenyt kotin siinä vaiheessa kun laitettiin lasten pöytään. Sen verran törkeätä toimintaa.

Meilläkin tarjotaan lapsille samaa kuin aikuisillekin eli jos lapsi haluaa sitä voileipäkakkua, niin se on pöydässä koko ajan niin ja meillä syödään yhtä aikaa sekä lapset että aikuiset, on katettuna kaksi isoa pöytää yhtä aikaa ja pari pikkupöytää lisäksi ja herkut ovat "noutopöydässä", josta voi ottaa ihan mitä haluaa. Kahvi kaadettuna valmiiksi kuppeihin, teetä teenjuojille ja mehua kuka sitä haluaa. Niin ja noutopöydän vieressä joku aikuinen auttaa lapselle lautaselle, mitä lapset haluaa... Aikuiset osaakin ottaa itse.

[QUOTE="qwe";23291555]todellakin outoa. itse olisin ihmetellyt kovin, mutta ollut varmaan kans hiljaa. myös vieraana jos olisin huomannu tuollaista, olisi ollut haavi auki.

ja tarjoiluunkin on pakko sanoa, että meillä lapset ainakin saa niitä samoja juttuja, mitä aikuisetkin saa.[/QUOTE]

Kyllä minäkin olen tottunut, että kaikki vieraat saa samoja juttuja syödäkseen. Tuolla lähes kukaan lapsi ei halunnut kakkua, vähän näykkivät suolatikkuja ja popkorneja.

Uskomatonta :rolleyes:!! Mä en juo kahvia enkä teetä, vaan mehua tai limpparia tai vaikka vettä. Mutta aina mulle on kauniisti katettu "aikuisten pöytään" lasi, kun muilla on kahvikuppi. Mun mies on samanlainen eikä hänelläkään ole koskaan tullut ongelmia asian kanssa.

Sulla on kyllä pitkä pinna ja hyvä huumorintaju, kun et ottanut tuosta niin pahasti itseesi :). Mutta mua kyllä hävettäis tuon emännän miehenä....

Jos tää mamma oli niin vajaa, että ajatteli että kaikki aikuisethan juovat kahvia, ja jos ei juo kahvia, on lapsi ja kuuluu lasten pöytään. Mä olisin kyllä sanonut heti kun jotain lastenpöytää ehdotetaan, että minä istun aikuisten kanssa. Ei kaikkea tarvitse sietää.

Muutenkin tyhmää erotella että lapset saa vaan jotain tiettyä ja aikuiset eri juttuja - näin oikein vahvistetaan sitä, että lapsista tulee nirsoja eivätkä halua ikinä maistaa mitään muuta, kun aina vaan tuputetaan niitä lasten juttuja.

Meilläkii lapsille tarjotaan samaa mitä aikuisille. Toisinaan jotkuu lapset ottavatkin suolasia paloja mielummin kuin makeita muffineja yms.
Eikä meillä kyllä koskaan oo käsketty mehua juovia aikuisia lasten pöytään! Muutamat aikuiset meiläkii juo enemmin mehua kuin kahvia (tai teetä).

Outo emäntä ettenkö sanoisi!

[QUOTE="vieras";23291607]Ei kukaan täysjärkinen käyttäydy noin... Siis lykkää 35-vuotiasta vierastaan lastenpöytään ja jätä tarjoamatta suolaisia herkkuja sillä perusteella, että hän ei juo kahvia. Miten muut reagoivat?[/QUOTE]

Siinä vaiheessa kun emäntä kyseli, mitä muut juovat, niin hänen siskonsa sanoi juovansa mehua, mutta että hän juo sitten myöhemmin. Tuumasin minäkin tuossa vaiheessa, ettei mullakaan niin kiire olisi ollut ;). En minä tuosta nyt hernettä nenääni vetänyt, nyt jäljestäpäin lähinnä vaan naurattaa, saipahan tuntea itsensä nuoreksi ;D. Enkä tajua, miksi olisi pitänyt tuon emännän tasollekaan alentua ja lähteä kesken kaiken pois, kuten joku olisi sanomansa mukaan tehnyt.. Oudoltahan tuo vain tuntui ja siksi kyselin, mitä mieltä muut asiasta..

Yhteistyössä