Olipa poronkäristyksellä hintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksi sä sit otit sitä ?
Koska se oli halvin annos :D Ko ravintolassa on ihan nylkyrihinnat enkä ihan periaatteesta ala maksamaan ravintolaruuasta summaa, jolla saisin kaupasta kilon poron filettä.

No miks sä sit menit sinne syömään ? :)

Miks, jos tiesit että on kiskurihinnat? *mulla on kyselyikä*
Koska en keksinyt muutakaan ravintolaa Helsingin keskustasta, mistä saisi suomalaista ruokaa.

:o no oho, onko näin huonosti asiat siellä. Mitä ne sit tarjoaa siellä ravintoloissa??

:o no oho, onko näin huonosti asiat siellä. Mitä ne sit tarjoaa siellä ravintoloissa??
Italialaista, espanjalaista, tex-mexiä, intialaista, nepalilaista, thaimaalaista, venäläistä, tsekkoslovakialaista....

Italialaista, espanjalaista, tex-mexiä, intialaista, nepalilaista, thaimaalaista, venäläistä, tsekkoslovakialaista....

Eikä.. oikeesti? Ja näiden lisäksi oli lappi -ravintola :D Aika koomista; etelässä ei välitetä tuon taivaallista lapin asioista, muutenku siellä käydään kokous/ryyppyreissuilla, mut sit ainut ravintola, mistä saa suomalaista ruokaa on Lappi -ravintola :laugh:

Miks, jos tiesit että on kiskurihinnat? *mulla on kyselyikä*
Koska en keksinyt muutakaan ravintolaa Helsingin keskustasta, mistä saisi suomalaista ruokaa.

Etkö sinä hyvä ihminen ole vieläkään löytänyt sitä ravintola Ainoa? vaikka olen ainakin kolme kertaa sitä suositellut.

Lasipalatsissa saa kanssa oikein mainiota suomalaista ruokaa. Noihin kahteen me yleensä viedään meidän ulkkisvieraat.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
ei käristykseen kuulu pippuri,sipuli,olut. vain suola, voita ruukaan laittaa ku ei tuota poran kuuta taho saaha mistään. samhaan laihin tehen hirvestä j mullistä käristyksen ja puikoista muusin. ja tietenki kermaa ja voita :D työpaikalla käristys,muusi, salaatit,juomat ja kahvi on ollu 12e, saa ottaa myös 3 muuta ruokaa tuohon hintaan kans.

Näin sen häätyy olla!:D Nam. Johan tässä tullee koti-ikävä ko alkaa tämmösiä miettimhään.

Eikä.. oikeesti? Ja näiden lisäksi oli lappi -ravintola :D Aika koomista; etelässä ei välitetä tuon taivaallista lapin asioista, muutenku siellä käydään kokous/ryyppyreissuilla, mut sit ainut ravintola, mistä saa suomalaista ruokaa on Lappi -ravintola :laugh:

Minä suosin lähinnä kolmea suomalaista ruokaa tarjoavaa ravintolaa, eli noita kahta mainitsemaani ja vielä Zetoria. Sinne tosin viedään vaan harvat ja valitut vieraat :laugh: Eli kyllä niitä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Etkö sinä hyvä ihminen ole vieläkään löytänyt sitä ravintola Ainoa? vaikka olen ainakin kolme kertaa sitä suositellut.

Lasipalatsissa saa kanssa oikein mainiota suomalaista ruokaa. Noihin kahteen me yleensä viedään meidän ulkkisvieraat.
No voi hitsin pimpulat :headwall: :headwall: :headwall: Ainohan olisi ollut matkan varrella, kun mentiin Suomenlinnaan.

No voi hitsin pimpulat :headwall: :headwall: :headwall: Ainohan olisi ollut matkan varrella, kun mentiin Suomenlinnaan.

Tosin katsoin ja poronkäristys oli siellä kanssa lähellä 20 e, samoin Lasipalatsissa, tai siellä vähän kalliimpi.

No miksi sä sit otit sitä ?
Koska se oli halvin annos :D Ko ravintolassa on ihan nylkyrihinnat enkä ihan periaatteesta ala maksamaan ravintolaruuasta summaa, jolla saisin kaupasta kilon poron filettä.

Kerro mulle se kauppa mistä saa kilon poron filettä viiteenkymppiin (tai jopa 25 e jos yhdestä annoksesta puhutaan)

Alkuperäinen kirjoittaja poromiehen tytär:
Ihan tavallinen hintahan tuo on ravintolaruoasta. 22 euroa annos plus 2 euroa vedestä per nenä. Poro kun tuntuu olevan ihmisille nykyään niin eksoottista jopa suomessa, että se lasketaa a' la carte annoksiin. Ja voithan tietysti kokeilla mitä se kunnon poronkäristys tulee maksamaan kotona, sitä kunnon käristystä kun ei tehdä mistään pirkkapaketista.

Eipä ole tehnyt enää mieli ostaa mitään pirkka poroa, kun olen parina vuotena ostanut poron palasina suoraan tuottajalta. On aivan eri makuista
:p

Kirpasee vaan aina rahallisesti kun tulee sitten kerralla sitä paljon.

Onks se kallis jos ravintola-annos maksaa 25??? Onko oikeesti, mä käyn niin harvoin ravintolassa, että en tiedä. Ei kuulosta minusta kauheen pahalta hinnalta.
Ei ole. Mutta kun perunamuusia, poronkäristystä ja puolukoita saa työpaikan ruokalasta hintaan 8,50 euroa ja ateriaan sisältyy lisäksi salaattipöytä ja jälkiruoka, niin siihen nähden se oli kallista.

Työpaikan ruokala ja ravintola on pikkusen eri asioita.....saa täälläkin nakkiperunat kiskalta alle kympillä mut jos menee abc:lle syömään saman annoksen niin on kalliimpi.

Yhteistyössä