Olipa mautonta äidiltäni

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Lisään, että minusta on hieman hassua se, että äitini on niin kärkäs aina tuomitsemaan nämä hänen mielestään erikoiset nimet. Tai siis ylipäätään sen, että ihmiset tahtoo antaa erikoisia nimiä. Kun minut on kastettu niin nimeni ei ollut edes kalenterissa ja 18 vuotiaan siskoni nimi ei ole kalenterissa vieläkään eikä taatusti ole lähiaikoina pääsemässäkään. Eikä veljillänikään ihan yleiset nimet ole. Eli sen puoleen hän on jäävi sanomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään, että minusta on hieman hassua se, että äitini on niin kärkäs aina tuomitsemaan nämä hänen mielestään erikoiset nimet. Tai siis ylipäätään sen, että ihmiset tahtoo antaa erikoisia nimiä. Kun minut on kastettu niin nimeni ei ollut edes kalenterissa ja 18 vuotiaan siskoni nimi ei ole kalenterissa vieläkään eikä taatusti ole lähiaikoina pääsemässäkään. Eikä veljillänikään ihan yleiset nimet ole. Eli sen puoleen hän on jäävi sanomaan.
Kysy siltä, että mikä vaivaa. Jos itsekin on harvinaisia valinnut.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Täytyy kysäistä kun seuraavan kerran tulee jotain nimiasiaa puheeksi.

Siskolleni ainakin väenvängällä silloin haettiin harvinainen nimi.

mie
Onhan tuo ihan outoa käytöstä aikuiselta ihmiseltä, mutta toisaalta pahempi ois, jos menis suoraan sanoon juttunsa sille Sisun äidille. Mun äitini nauroi, kun kuuli mun esikoisen nimen ek kertaa ja sanoi sitten, ettei ikinä kehtaa sitä kellekään sanoa. Pahoitin mieleni silloin kyllä aika pahasti. Myös muualta saatiin kommenttia päin naamaa, eikä mitään mukavaa sellaista.

puo
Mun mielestäni on aikas sivistymätöntä ilmaista mielipiteensä tuohon tyyliin kuin äitisi teki. Ymmärrän närkästyksesi. Nämä nimien valinnat ovat täysin makuasioita ja on todella lapsellista räksyttää jostakin nimestä noin pilkkaavasti.
Sisu ei sitä paitsi ole nykyään mikään kummallisuus nimenä. Se on annettu etunimeksi 450 kertaa ja 400 näistä Sisuista on saanut nimensä 2000-luvulla.

Täytyy kysäistä kun seuraavan kerran tulee jotain nimiasiaa puheeksi.

Siskolleni ainakin väenvängällä silloin haettiin harvinainen nimi.
Aaaa, okei..se haluaa olla ainoa laatuaan ja sitä kenkuttaa kun muutkin ovat keksineet saman jutun, tunkevat reviirille nääs! :D

Hmh, no jopas on, omakin mutsi kävi kyllä ihan tosissaan hermoille jokusia kuukausia takaperin kun kerroin mitä nimeä oltiin tulokkaalle mietitty...

"Etsä nyt olis voinu keksii jonku kivemman, toihan on ihan tyhmä... Siis niinku jonku reippaamman tai jotain...." ja sit viel nauraa päälle et onpahan tosiaan hölmö nimi.

Sillä on vaan jotenkin just noin erikoinen tyyli, aina kun olis jotain kivaa kerrottavaa tai jotain ni heti kertomassa huonot puolet tai muuten latistamassa.

Huusin puhelimeen et ei tarvii kyllä sitten rouvan sitä olla käyttämässäkään jossei kerran kelpaa, muija vaan jatkaa hekottamista.
Kaikella kunnioituksella mutta olisi kyllä siinä kohtaa tehnyt mieli purkaa äiti/lapsi-suhde jollain tasolla, tai vähintäänkin pistää jäähylle, asiaa nyt ei tietenkään helpottanut tosiaan nuo iki-ihanat raskaushormoonit.

Ja äitee on kalat.

Huhhuijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Ei vesimiesten juttuja kannata ottaa itseensä, niiden mielestä on kovasti ihanaa järkyttää ihmisiä :kieh:
Ihanko oikeasti joku uskoo horoskooppeihin? Siis että kaikki tiettynä aikajaksona ovat samanlaisia...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Hmh, no jopas on, omakin mutsi kävi kyllä ihan tosissaan hermoille jokusia kuukausia takaperin kun kerroin mitä nimeä oltiin tulokkaalle mietitty...

"Etsä nyt olis voinu keksii jonku kivemman, toihan on ihan tyhmä... Siis niinku jonku reippaamman tai jotain...." ja sit viel nauraa päälle et onpahan tosiaan hölmö nimi.

Sillä on vaan jotenkin just noin erikoinen tyyli, aina kun olis jotain kivaa kerrottavaa tai jotain ni heti kertomassa huonot puolet tai muuten latistamassa.

Huusin puhelimeen et ei tarvii kyllä sitten rouvan sitä olla käyttämässäkään jossei kerran kelpaa, muija vaan jatkaa hekottamista.
Kaikella kunnioituksella mutta olisi kyllä siinä kohtaa tehnyt mieli purkaa äiti/lapsi-suhde jollain tasolla, tai vähintäänkin pistää jäähylle, asiaa nyt ei tietenkään helpottanut tosiaan nuo iki-ihanat raskaushormoonit.

Ja äitee on kalat.
Kun toinen lapsemme syntyi ja oli tyttö niin kerran totesin äidilleni, että jos olisi tullut poika niin olisin halunnut hänestä Topiaksen. Äitini repesi täysin ja nauroi kauheaa pilkkanaurua ja sanoi, että on se vaan hyvä sitten ettei tullut poikaa. Ja sitten pilkkasi sitä nimeä. Veljelleni ihmettelin, että ei Topias sentään ihan niin kamala nimi kai ole...

Joo lievää ylireagointia äidiltäni.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Noo, mun äiti sano pojan toisestä nimestä(Viljami) että sehän on täysviljaleipä :whistle:
Minä taas totesin kerran anoppilassa, että pojasta olisi tullut Sara jos ois siis tullut tyttö. Appiukko alkoi nauraa ja sano, että sehän on paskaruoho. Ei kuitenkaan tykännyt, kun minä heti sen jälkeen otin pojan syliini ja sanoin, että "mitäs pikku paskaruoho". Otti itseensä sitten kuitenkin siitä, mutta hän sai kuitenkin nauraa meidän nimi vaihtoehtoja.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Noo, mun äiti sano pojan toisestä nimestä(Viljami) että sehän on täysviljaleipä :whistle:
Minä taas totesin kerran anoppilassa, että pojasta olisi tullut Sara jos ois siis tullut tyttö. Appiukko alkoi nauraa ja sano, että sehän on paskaruoho. Ei kuitenkaan tykännyt, kun minä heti sen jälkeen otin pojan syliini ja sanoin, että "mitäs pikku paskaruoho". Otti itseensä sitten kuitenkin siitä, mutta hän sai kuitenkin nauraa meidän nimi vaihtoehtoja.
Kaikki ei osaa pitää suutansa kiinni tollasissa asioissa, mun mielestä tosi kurjaa että nimiä noinkin paljon haukutaan...ja tuolla tavalla päin näköö :/ Voihan sitä sanoo vaan että en tykkää...
Kuuntelin kans kerran kun yksi vanhempi mies puhui, että hänen sukulaispojalle annettiin nimeksi Lassi, sehän on ihan homon nimi :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:

Ja äitee on kalat.
Kun toinen lapsemme syntyi ja oli tyttö niin kerran totesin äidilleni, että jos olisi tullut poika niin olisin halunnut hänestä Topiaksen. Äitini repesi täysin ja nauroi kauheaa pilkkanaurua ja sanoi, että on se vaan hyvä sitten ettei tullut poikaa. Ja sitten pilkkasi sitä nimeä. Veljelleni ihmettelin, että ei Topias sentään ihan niin kamala nimi kai ole...

Joo lievää ylireagointia äidiltäni.

Kieltämättä, meilläkin tää masuasukki on kulkenut niinkin hirvittävällä työnimellä kuin "Leevi", ihan alusta asti... Luulisi että varsinkin omalta äidiltä löytyisi sen verran tahdikkuutta että pitäisi mölyt mahassaan, mutta ei.
Noh, ensi kerralla tiedän että pidän kyllä suuni kiinni, aina ristiäisiin asti :)

Niin, ja Topias on muuten oikein ihana nimi :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhuin hänen kanssaan äsken puhelimessa ja kerroin, että erään kaverin lapsi kastettiin Sisuksi. Äitini oli ihan järkyttynyt ja aloitti älyttömän haukkumisen, vaikka ei edes tunne koko ihmistä. Sanoi, että on todella typerää ja naurettavaa antaa tuollaisia nimiä. "Eihän se edes ole nimi. Se on autonmerkki. Samantien voisi antaa nimeksi vaikka Pillu jos tommosia antaa." En osannut kommentoida. Sisu ei ehkä ole nimi minkä itse antaisin, mutta ei se minua raiteiltanikaan saa. Olen kuullut paljon hullumpiakin nimiä ja oikeasti sellaisia joista saa miettiä, että kiusataano lasta. Sisua tuskin nimestään kiusataan tänä päivänä, en jaksa uskoa sellaista.

Sitten äitini jatkoi jauhamistaan, että jos olisi joku hänen tuttunsa niin saattaisi jopa vittuillen kutsua lasta pikku-Fiatiks tms.

Olikohan hän olevinaan kovinkin fiksu ja hauska. Lopetin puhelun lyhyeen, kun en jaksa keskustella moisen kanssa.

Niin ja oma lapsemme kastettiin juuri Oliviaksi ja siitä äitini äsken sanoi, että se sentään on ihan hyvä nimi. Ai ihan hyvä? Jäi vähän takaraivoon kaihertamaan, että on ilmeisesti sitäkin nimeä pitänyt ensin vähän makustella.

Tuli tosi kurja mieli joka tavalla.
No ei ole omena kauas puusta pudonnut jos sunkin mielestä on oikeesti hulluja nimiä ja lapsiraukkoja nimistä kiusataan.

mam
kuulostaa omalta äidiltäni. Hän on keski-ikäinen, käyttää paljon kirosanoja puheessaan ja muutenkin kuvittelee olevansa jotenkin toisten yläpuolella. Omien lastenlasten nimiäkin on myös moittinut. Varmaan hoksaa tökerön käytösen jälkeenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huhhuijaa:
Ei vesimiesten juttuja kannata ottaa itseensä, niiden mielestä on kovasti ihanaa järkyttää ihmisiä :kieh:
Ihanko oikeasti joku uskoo horoskooppeihin? Siis että kaikki tiettynä aikajaksona ovat samanlaisia...
"Tyypillinen kauris! Ai vesimies? Tyypillinen vesimies!" :whistle:
Ei kai nyt samanlaisia sentäs :LOL: Samoja ominaisuuksia on, perustuu omiin kokemuksiin. Enhän mä nyt voi tuntematta ihmistä sanoa mikä se on. Nyt oli kyse yksittäisistä ominaisuuksista. Haloo!

Alkuperäinen kirjoittaja pehmis:
Äitis on varmaan kauris...
mikä juttu toi on... :eek: olen kauris,enkä ole tommoinen.minua eivät kummastuta millään lailla edes erikoiset nimet.ihmiset antakoon nimekseen se minkä haluaa.
Ettekö te nyt v###u tajua että kyse ei ole nimistä vaan yleisestä suhtautumistavasta asioihin!!!

Ei kai ihmiset voi uskoa horoskooppeihin kun ei ne tajua mistä siinä on kysymys...

Ei kai nyt samanlaisia sentäs :LOL: Samoja ominaisuuksia on, perustuu omiin kokemuksiin. Enhän mä nyt voi tuntematta ihmistä sanoa mikä se on. Nyt oli kyse yksittäisistä ominaisuuksista. Haloo!
Täällä sä jaksat kuitenkin päivittäin analysoida minkälainen joku ihminen on vaikka et sitä tunne! :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Täällä sä jaksat kuitenkin päivittäin analysoida minkälainen joku ihminen on vaikka et sitä tunne! :LOL:
En mä ole ketään analysoinut, veikkauksia vaan heittänyt ;)

Yhteistyössä