Puhuin hänen kanssaan äsken puhelimessa ja kerroin, että erään kaverin lapsi kastettiin Sisuksi. Äitini oli ihan järkyttynyt ja aloitti älyttömän haukkumisen, vaikka ei edes tunne koko ihmistä. Sanoi, että on todella typerää ja naurettavaa antaa tuollaisia nimiä. "Eihän se edes ole nimi. Se on autonmerkki. Samantien voisi antaa nimeksi vaikka Pillu jos tommosia antaa." En osannut kommentoida. Sisu ei ehkä ole nimi minkä itse antaisin, mutta ei se minua raiteiltanikaan saa. Olen kuullut paljon hullumpiakin nimiä ja oikeasti sellaisia joista saa miettiä, että kiusataano lasta. Sisua tuskin nimestään kiusataan tänä päivänä, en jaksa uskoa sellaista.
Sitten äitini jatkoi jauhamistaan, että jos olisi joku hänen tuttunsa niin saattaisi jopa vittuillen kutsua lasta pikku-Fiatiks tms.
Olikohan hän olevinaan kovinkin fiksu ja hauska. Lopetin puhelun lyhyeen, kun en jaksa keskustella moisen kanssa.
Niin ja oma lapsemme kastettiin juuri Oliviaksi ja siitä äitini äsken sanoi, että se sentään on ihan hyvä nimi. Ai ihan hyvä? Jäi vähän takaraivoon kaihertamaan, että on ilmeisesti sitäkin nimeä pitänyt ensin vähän makustella.
Tuli tosi kurja mieli joka tavalla.