Olipa "kiva" käydä ostamassa kihlasormuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihan ensin sanottakoon että mä en pidä kultakoruista, aiheuttavat myös ihottumaa. Kaikki koruni ovat hopeaa ja miehelle nyt on melkein se ja sama mitä metallia hänen korunsa ovat.
Ja budjettikaan meillä ei mikään hirmu iso ollut. Tärkeintä oli vaan saada rinkulat sormiin todisteena siitä kuinka paljon toisiamme rakastamme ja tulevaisuus on yhteinen.

No kultasepänliikkeessä tietenkin ensin esiteltiin kaikki ne sormukset sieltä kalliimmasta päästä. Ja tietenkin myyjän mielestä sormuksen PITÄÄ olla kultaa tai valkokultaa.
Me kuitenkin haluttiin katsella enempi niitä hopeisia ja siinä vaiheessa lopahti myyjän myynti-into. Katsoikin kuin halpaa makkaraa.

Valittiin mieluisat sormukset ja myyjä edelleen koitti purnata vastaan, " mutta tässä olis ihan nättejä kultaisiakin sormuksia". Juu kiitos ei! No myyjä tähän sitten tuhahtaa, että kai hän teille sitten myy nämä hopeiset sormukset. Siinä vaiheessa me miehen kanssa päätettiin, että taidetaan hakea sormuksemme toisesta liikkeestä.

Seuraavassa paikassa sitten olikin ihan eri meininki :) Saimme sormukset ostettua ja jouluaattona sitten on se suuri päivä <3

Mutta harmittaa vaan, että pitääkö sen sormuksen muka olla niin kallis ja mahdottoman hieno?Meillä on nyt kauniit sormukset joista molemmat pidämme. Ja eikö tärkeintä ole se sormusten merkitys?

Hyvä että valistitte toisen liikkeen. Älä anna moisen pilata onnellista päivää. (Itse ajattelen että tärkeintä on se ajatus ja lupaus, ei edes se sormus)

Höpsistä, itsekään en tykkää kullasta, joten hopeiset kihlasormukset löytyypi meiltä.
Vihkisormus voisi kyllä olla valkokultaa, eikös se hopealta aikalailla näytä ;) Tahdon meinaan, että vihkisormus on ns. parempi sormus. :D

Äänestitte jaloillanne, oikein!! :)
Mutta hopea on aina hopeaa... ei niin arvokas. Mutta jos te tykkäätte eikä se tummu niin ok. Itse halusin sormuksen, joka kestää.

Tai mitä jos myyjä ihan oikeasti ajatteli sitä, että hopea ei kestä samoin, kuin kulta ja sitä kautta ne kultasormukset ovat paremmat.

Mutta syteen tai saveen, jos palvelu ei mielllytä, vaihdetaan tosiaan liikettä :)

onnea tulevasta :)
kohta joku ilmaantuu tänne kertomaan kuinka hopeinen sormus ei mitään kestä, on halvan näköinen ja oikeastaan ihan turhaa ostaa koko sormusta jos ei ole varaa aitoihin...
ja jotta mies varmasti rakastaa pitää todisteena olla sormus joka maksaa 2,5 kertaa kuukauspalkan (vai miten se nyt oli :D)
toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. meillä myös hopeiset sormukset (mulla sekä kihla että vihkisormus) juurikin siitä syystä että en juurikaan välitä kullasta

Ihan ensimmäiseksi: Onnea!

Toiseksi: Tämä kysymys tulee nyt vähän ohi aiheen, mutta miksi jouluaattona on "se päivä"? Siis eikö se kihlautumispäivä olekaan se jolloin sormukset on ostettu ja/tai kosittu? Vai kosiiko teistä toinen jouluaattona vai alatteko käyttäämään sormuksia silloin? En kysy millään pahalla vaan ihan uteliaisuutani, että onko ihmisillä kuinka erilaisia tapoja toimia?

[QUOTE="vaimo";22646120]Äänestitte jaloillanne, oikein!! :)
Mutta hopea on aina hopeaa... ei niin arvokas. Mutta jos te tykkäätte eikä se tummu niin ok. Itse halusin sormuksen, joka kestää.[/QUOTE]

Eiköhän nämä kestä. Ja tosiaankin mulle kullasta tulee ihottumaa, korviinkin jos laittaa kultaiset korvikset niin kohta jo on verillä korvat ja kaula.

Eikä se sormuksen hinta merkkaa yhtään mitään meille. Rakkautta ei rahalla mitata tässä perheessä.

[QUOTE="alkup.";22646162]Eiköhän nämä kestä. Ja tosiaankin mulle kullasta tulee ihottumaa, korviinkin jos laittaa kultaiset korvikset niin kohta jo on verillä korvat ja kaula.

Eikä se sormuksen hinta merkkaa yhtään mitään meille. Rakkautta ei rahalla mitata tässä perheessä.[/QUOTE]

Älä käsitä väärin, mulla itsellänikin on nykyisin lähinnä vain hopeisia koruja!
Mutta kihla- ja vihkisormukset ovat kultaa, tosin niitä "oikeita&alkuperäisiä" en enää juurikaan käytä, vaan olen ostanut kakkosversiot hopeisina ;)

[QUOTE="vaimo";22646183]Älä käsitä väärin, mulla itsellänikin on nykyisin lähinnä vain hopeisia koruja!
Mutta kihla- ja vihkisormukset ovat kultaa, tosin niitä "oikeita&alkuperäisiä" en enää juurikaan käytä, vaan olen ostanut kakkosversiot hopeisina ;)[/QUOTE]

No tämä järjestelyhän se vasta dorka onkin, että tarvii olla kakkos sormukset, millos näitä alkuperäisiä sitten käytetään?

Ihan ensimmäiseksi: Onnea!

Toiseksi: Tämä kysymys tulee nyt vähän ohi aiheen, mutta miksi jouluaattona on "se päivä"? Siis eikö se kihlautumispäivä olekaan se jolloin sormukset on ostettu ja/tai kosittu? Vai kosiiko teistä toinen jouluaattona vai alatteko käyttäämään sormuksia silloin? En kysy millään pahalla vaan ihan uteliaisuutani, että onko ihmisillä kuinka erilaisia tapoja toimia?

No sanottakoon näin, että meillä on ollut aika kivikkoista tässä suhteen aikana. Tästä tulee ensimmäinen joulu jonka vietämme perheenä, meillä siis on myös ihana 3vuotias lapsi. Ja menemällä kihloihin jouluaattona haluamme juhlistaa ensimmäistä yhteistä perhejoulua ja sitä, että olemme kestäneet vaikeinakin aikoina toistemme rinnalla.

Meillä on ihan hopeiset kihlat, kun en kullan väristä enempiä perusta. Vihkisormus taitaa olla valkokultaa, kun hopeisessa ei noi timantit kovin hyvin pysy... olikohan se näin vai just toisin päin... ei muista :)
Minuakin kiinnostaa mikä the päivä aattona on?

[QUOTE="vieras";22646190]No tämä järjestelyhän se vasta dorka onkin, että tarvii olla kakkos sormukset, millos näitä alkuperäisiä sitten käytetään?[/QUOTE]

No tämän dorkan häistä on jo yli 10 vuotta, että olen niitä "oikeita" ehtinyt pitää jo jonkin aikaa ;) Ja välillä pidän vieläkin, vähän fiiliksen ja asusteiden mukaan :D

Älläs välitä... meil oli kultaa, tai ainaki sen väristä ja ukko hukkas sen 1,5v päästä. Ja kuitenkin on oltu kohta 8v kihloissa ja 7v naimisissa... että ei se kultakaan ole ikuista :D

[QUOTE="vieras";22646203]Meillä on ihan hopeiset kihlat, kun en kullan väristä enempiä perusta. Vihkisormus taitaa olla valkokultaa, kun hopeisessa ei noi timantit kovin hyvin pysy... olikohan se näin vai just toisin päin... ei muista :)
Minuakin kiinnostaa mikä the päivä aattona on?[/QUOTE]

Vastasin tuossa jo edellä, että miksi juuri jouluaattona :)

Ehkä mieluummin oisin ostanut valkokultaisen tai jotain muuta arvometallia kuin hopeaa. Teräskin olis jotenkin kivempi kun hopea on se kakkonen eli ei paras ja mun mielestä rakkauden symboli pitää olla arvokas. Ja hopea on tosi halpaa. Onnea kuitenkin teille!

[QUOTE="Mie";22646262]Ehkä mieluummin oisin ostanut valkokultaisen tai jotain muuta arvometallia kuin hopeaa. Teräskin olis jotenkin kivempi kun hopea on se kakkonen eli ei paras ja mun mielestä rakkauden symboli pitää olla arvokas. Ja hopea on tosi halpaa. Onnea kuitenkin teille![/QUOTE]

Kuka ajattelee noin monen mutkan kautta??? Ihan turha tehdä yksinkertaisesta asiasta liian monimutkaista. Ainoa sääntö kihlasormusten ostamisessa on, että niiden tulee olla sellaiset, joista tykkää. Ja sama täällä, mielestäni kultaiset korut ovat ihan hirveän näköisiä ja sopivat lähinnä vain vanhemmille ihmisille/tiettyjen kulttuurien edustajille.

Onnea! Kullallekin voi tosiaan allergisoitua joten kannattaa varmaan välttää sitä :). Hopealle, palladiumille ja ruostumattomalle teräkselle sen sijaan ei mielestäni voi, ja valikoima ko. metallikoruista on nykyään aika hyvä :)

Yhteistyössä