Olipa "kiva" käydä ostamassa kihlasormuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika erikoista, että kultakorut aiheuttaa ihottumaa, mutta hopea ei. Enpä ole koskaan kuullut moisesta. Yleensä jos jopa kullalle on allerginen, niin on allerginen myös hopealle.

[QUOTE="vieras";22646694]Aika erikoista, että kultakorut aiheuttaa ihottumaa, mutta hopea ei. Enpä ole koskaan kuullut moisesta. Yleensä jos jopa kullalle on allerginen, niin on allerginen myös hopealle.[/QUOTE]

No, näinkin ilmeisesti voi käydä. Mä en tiedä mistä johtuu, mutta kulta ei mulle sovi. Eikä se kyllä minua edes haittaa.

Mulle ei sovi keltakulta,joten hopea ja valkokulta ainoat vaihtoehdot..ja hopeiset kihlsormuksetihan on, kun halusin välttämättä kalevalakorun (sellainensileä tosi paksu/leveä) ja miehellä siihen sopiva.

Ihme myyjä, ei kai se kenellekkään kuulu vaikka kihlasormukset olisi pääsiäismunasta kotoisin :D

Hyvä, että haitte muualta!!! :)

Itse olin tänään täpötäydessä kultasepänliikkeessä, jossa on sellainen vuoronumerosysteemi ja kiltisti odottelin vuoroani 15 ihmisen verran, eli noin 25 minuuttia. Ehdin siinä tovin katsella ympärilleni ja huomasin kaapeissa monta kiinnostavaa juttua millaista olin tullut hakemaan (tarkoitus oli ostaa miehelle sellainen tunnistuslaatta kaulaan, johon halusin kaiverruttaa tärkeän tekstin). Tuli minun vuoro ja ystävällisesti esitin asiani myyjälle. Kysyi, että mitä materiaalia? Sanoin, että laatta voisi olla hopeaa tai terästä, koska mies tykkää hopeansävystä ja jos ketjun tilalle löytyisi sellainen "nahkanauha" ketjun sijaan, olisi kiva, koska mies tykkäisi sellaisesta. Kyseisiä juttuja olin bongannut odotellessani useampia kaapeista, eri hintaluokka 10 eurosta D&G:n 180 euron versioihin... Myyjä sanoi "Ei meillä oo sellaisia"", jätti minut siihen ja painoi uuden vuoronumeron tulemaan. :oO Jäin ihmeissäni seisomaan siihen tiskille ja aputyttö, joka paketoi lahjoja siinä vieressä huomasin ihmetykseni. Sanoin hänelle, että tuolla teidän alekaapissakin oli useita sellaisia laattoja joita olin tullut katsomaan ja tuossa sinun selän takana on noita nahkapunosnauhoja ja tuolla toisessa kaapissa on noita D&G:an versioita... Hän joutui pyytämään anteeksi tämän oikean myyjän puolesta, kuulemma kiireinen ja stressaava päivä, otti avaimet ja tuli katsomaan minun kanssa niitä laattoja sieltä kaapista. Tyttö oli hidas ja joutui kysymään joka asiaan apua, mm. kaiverruksen teettämiseen, mutta palveli niiiiiiin ystävällisesti! Ostin sitten lopulta laatta+ketju-yhdistelmän, joka maksoi 89 euroa, joten en nyt ihan roskaa tullut ostamaan, mutta ilmeisesti se oikea myyjä oli sitä mieltä. Olisin toki voinut äänestää jaloillani, mutta tyttö auttoi niin ystävällisesti, että halusin hänelle suoda sen myynti-ilon, vaikka itse liike ottikin päähän! (sori omaa napaa, mutta tuli niin elävästi mieleen tuo tämänpäiväinen teidän kokemuksesta!)

Meillä halvat kihlasormukset muistona nuoruudesta ja köyhyydestä, ei edes vihkisormuksia koska nuo muistuttavat siitä ajasta ja niistä tunteista. Mies on sitten ostanut kaikkia muita koruja mulle.

[QUOTE="Hopping";22646852]Hyvä, että haitte muualta!!! :)

Itse olin tänään täpötäydessä kultasepänliikkeessä, jossa on sellainen vuoronumerosysteemi ja kiltisti odottelin vuoroani 15 ihmisen verran, eli noin 25 minuuttia. Ehdin siinä tovin katsella ympärilleni ja huomasin kaapeissa monta kiinnostavaa juttua millaista olin tullut hakemaan (tarkoitus oli ostaa miehelle sellainen tunnistuslaatta kaulaan, johon halusin kaiverruttaa tärkeän tekstin). Tuli minun vuoro ja ystävällisesti esitin asiani myyjälle. Kysyi, että mitä materiaalia? Sanoin, että laatta voisi olla hopeaa tai terästä, koska mies tykkää hopeansävystä ja jos ketjun tilalle löytyisi sellainen "nahkanauha" ketjun sijaan, olisi kiva, koska mies tykkäisi sellaisesta. Kyseisiä juttuja olin bongannut odotellessani useampia kaapeista, eri hintaluokka 10 eurosta D&G:n 180 euron versioihin... Myyjä sanoi "Ei meillä oo sellaisia"", jätti minut siihen ja painoi uuden vuoronumeron tulemaan. :oO Jäin ihmeissäni seisomaan siihen tiskille ja aputyttö, joka paketoi lahjoja siinä vieressä huomasin ihmetykseni. Sanoin hänelle, että tuolla teidän alekaapissakin oli useita sellaisia laattoja joita olin tullut katsomaan ja tuossa sinun selän takana on noita nahkapunosnauhoja ja tuolla toisessa kaapissa on noita D&G:an versioita... Hän joutui pyytämään anteeksi tämän oikean myyjän puolesta, kuulemma kiireinen ja stressaava päivä, otti avaimet ja tuli katsomaan minun kanssa niitä laattoja sieltä kaapista. Tyttö oli hidas ja joutui kysymään joka asiaan apua, mm. kaiverruksen teettämiseen, mutta palveli niiiiiiin ystävällisesti! Ostin sitten lopulta laatta+ketju-yhdistelmän, joka maksoi 89 euroa, joten en nyt ihan roskaa tullut ostamaan, mutta ilmeisesti se oikea myyjä oli sitä mieltä. Olisin toki voinut äänestää jaloillani, mutta tyttö auttoi niin ystävällisesti, että halusin hänelle suoda sen myynti-ilon, vaikka itse liike ottikin päähän! (sori omaa napaa, mutta tuli niin elävästi mieleen tuo tämänpäiväinen teidän kokemuksesta!)[/QUOTE]

Hyvä että edes se apulainen tuli sua jeesaamaan :) Hän ilmeisesti osasi ottaa myös sinut ja toiveesi huomioon.

Mutta todellakaan en aio enää samassa liikkeessä jossa sain huonoa palvelua, edes asioida. Ja viesti kiirii myös eteenpäin..

Kellekään ei pitäis olla mitään hiton väliä sillä, mitä joku liikkeen myyjä on mieltä. Sinne liikkeeseen maksava asiakas marssii kertomaan mitä haluaa, ja sillä siisti. Jos tulee jotain asennetta myyjältä, niin kyllä niitä liikkeitä löytyy, joten sitten vaihdetaan kauppaa.

Meillä on miehen kanssa ihan perinteiset kultaset kihlasormukset ja samoin mun vihkisormus on kultaa. Ja me meinaamme (kesällä olleen 10-vuotishääpäivämme kunniaksi) ostaa uudet sormukset, titaanista tehdyt. Hullua tai ei, näin olemme ajatelleet.

[QUOTE="Huom";22646363]Ei todellakaan näin! Ruostumaton teräs sisältää nikkeliä, jolle todella moni allergisoituu. Kulta-allergiakin on mahdollinen, mutta nikkeliallergiaan verrattuna todella harvinainen.[/QUOTE]

Jep! Itse olen hopealle allerginen. Korviksia en voi ollenkaan pitää muusta materiaalista kuin kullasta. Sormuksista puheen ollen. Itsekään en juuri pidä kultaisista vihkisormuksista (tai kihla-) paitsi Kalevalakorulta löytyy mielestäni aivan ihania. Sieltä on nyt yksi tilattu vihkisormukseksi. Viikon päästä olen sit rouva :)

Aika huono palkka miehelläs.... :P
-Yleensä kaiketi katsotaan, että miehen kuukausipalkka menee sormukseen. Valkokultaa, jos ei keltakullasta pidä, tai voi käyttää. Titaania sitten, jos valkokulta ei käy, kalliimpaa se tosin on.
Minun mielestäni nainen ei itseään eikä liittoa juurikaan arvosta, jos tyytyy 20€ rihkamaan.
-Mutta tyylinsä kullakin.
-Kaiken kaikkiaan, aidosti toivotan onnea tulevalle suurelle päivällenne ja kaikille siitä eteenpäin.

hassua tuo joidenkin ajatusmaailma. Meillä on aika paksut vihkisormukset, jotka näyttävät vähän hopealta mutta.. ovat palladiumia ja pienet kivet mun sormuksessa on timantteja vaikka näyttää kai joistakin lasilta. Maksoivat melkein saman kuin äitini pikkuinen toyota uutena.. En mä ainakaan omaani valinnu siksi, että siitä voisi varallisuuden arvioida :D

[QUOTE="hassu";22648387]hassua tuo joidenkin ajatusmaailma. Meillä on aika paksut vihkisormukset, jotka näyttävät vähän hopealta mutta.. ovat palladiumia ja pienet kivet mun sormuksessa on timantteja vaikka näyttää kai joistakin lasilta. Maksoivat melkein saman kuin äitini pikkuinen toyota uutena.. En mä ainakaan omaani valinnu siksi, että siitä voisi varallisuuden arvioida :D[/QUOTE]

vai palladiumia..

[QUOTE="hassu";22648387]hassua tuo joidenkin ajatusmaailma. Meillä on aika paksut vihkisormukset, jotka näyttävät vähän hopealta mutta.. ovat palladiumia ja pienet kivet mun sormuksessa on timantteja vaikka näyttää kai joistakin lasilta. Maksoivat melkein saman kuin äitini pikkuinen toyota uutena.. En mä ainakaan omaani valinnu siksi, että siitä voisi varallisuuden arvioida :D[/QUOTE]

No mä en vaa ymmärrä minkä takia maksaa ihan sairaan paljon jostain jos vastaavaa saa monta kertaa halvemmalla. Kuten itsekin sanoit että näyttävät hopealta :xmas:

[QUOTE="mää vaan";22648365]Aika huono palkka miehelläs.... :P
-Yleensä kaiketi katsotaan, että miehen kuukausipalkka menee sormukseen. Valkokultaa, jos ei keltakullasta pidä, tai voi käyttää. Titaania sitten, jos valkokulta ei käy, kalliimpaa se tosin on.
Minun mielestäni nainen ei itseään eikä liittoa juurikaan arvosta, jos tyytyy 20€ rihkamaan.
-Mutta tyylinsä kullakin.
-Kaiken kaikkiaan, aidosti toivotan onnea tulevalle suurelle päivällenne ja kaikille siitä eteenpäin.[/QUOTE]

melko typerää ajattelua
miehen ei tarvitse osoittaa rakkautta pistämällä järjetöntä summaa kiinni sormukseen joka on käytössä ja sitä myöten kuluu. varsinkin kun se olis tarkoittanut sitä että mä joudun ottamaan sormuksen josta en tykkää :O
mulla nyt oli muitakin vaatimuksia sormuksille, ja hyvin harva kultainen sormus olis täyttänyt nämä vaatimukset.
eikä se ole tyytymistä jos oikeasti valitsee itselleen mieluisan sormuksen

Auton hintainen sormus palladiumista, hoh hoijaa teidän juttuja. Ja sille, joka sanoi että sormuksen pitää olla miehen kuukausipalkan arvoinen: entäs miehen sormus sitten? Kertooko se vaimon kuukausipalkasta.

Tai mitä jos myyjä ihan oikeasti ajatteli sitä, että hopea ei kestä samoin, kuin kulta ja sitä kautta ne kultasormukset ovat paremmat.

Mutta syteen tai saveen, jos palvelu ei mielllytä, vaihdetaan tosiaan liikettä :)

Myyjä olisi tietysti voinut kertoa enemmän hopeisen ja kultaisen sormuksen erosta eikä pelkästään tyrkyttää kultaista ilman syytä.

Ja ap olisi voinut heti sanoa että etsimme hopeisia kihlasormuksia.

Voi kauhia!! Mun vihkisormukseni maksoi muistaakseni 169e, eikä todellakaan ole miehen kuukausipalkka!! Se oli mulle just mieluinen, enkä valita yhtään. Mies ei sitten varmaan rakasta mua tarpeeksi... :whistle: Kihlatkin ostettiin kilohinnalla aikoinaan, voi kauhee..

Ap:lle oikein paljon onnea tulevaan päivään!! :heart:

Ihan sama mitä olet ostamassa niin ainahan ne yrittää myydä vastaavan kalleimman tuotteen.Jos menet katsomaan tarjoustuotetta,se esitellään ainakin gigantissa heti niin että mitäs moista paskaa ostat,hanki heti kunnon tuote tilalle.Siksi meilläkin ostettiin kalliimpi pakastin mutta haettiin se eri kaupasta missä oli parempi palvelu.Siellä esiteltiin ne halvimmatkin pakastimet asiallisesti.

Jos hopea kestäisi samanlailla kuin kulta, olisi kaikki koruni hopeaa. Meillä kihlat ja vihkisormukset on valkokultaa sen kestävyyden takia ainakin. Itsekin tykkään hopean väristä kaikkein eniten :)

Onnea kihlauksesta :)

Yhteistyössä