Olipa inhottava hoitaja päivystyksessä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Menin käyttämään kipeää 2 vuotiasta tyttöäni terveysasemalla. Hän joutui myös verikokeeseen. Menimme toimenpidehuoneeseen, jossa hoitaja oli, hänellä oli tietokoneessa facebook auki, ei tosin silloin ollut koneella. Lapseni, joka oli kipeä, alkoi hieman kitisemään siinä minun sylissä, ei ehtinyt kauaa kitistä kun hoitaja jo tiuskaisi "NYT lopetat Heti tuon kitinän!!"
Joo, ehkä nyt olen vähän herkkä, mutta kyllä mun lasta saa komentaa jos sen tekee vähän asiallisemmin. Tuosta tuli tosi ikävä maku, kun toinen kipeänä ja pistettävänä niin saa vieraalta tuollaista huutoa

Siinä on kyllä tosi iso merkitys miten lapselle puhuu, jos on tarkoitus lapsesta ottaa verikoe. Varmasti on vaikeampi ottaa, jos hoitaja antaa lapselle itsestään tuollaisen kuvan.

Aika monessa työpaikassa missä oon sh:na keikkaillu on kiellettyä facebookkailla työaikana tai ainaki työpaikan koneilla. Tosin innokkaimmat päivittäjät kiertää sitä noilla älypuhelimilla.

Mut tosi kurja ja epäasiallinen käytös ollu hoitajalla, et sit todennu että noin et mun lapselle puhu?

[QUOTE="vieras";23212090]Siinä on kyllä tosi iso merkitys miten lapselle puhuu, jos on tarkoitus lapsesta ottaa verikoe. Varmasti on vaikeampi ottaa, jos hoitaja antaa lapselle itsestään tuollaisen kuvan.[/QUOTE]

Sillä on iso merkitys aikuisellekin, miten hoitaja tai lääkäri toimii. Mutta niin kuin sanoin, meitä on niin erilaisia, myös hoitajissa. Tokikin tilannetaju pitäisi olla parempi varsinkin lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö;23212069:
Ja vielä facebookkikin auki:xmas:

No sanos muuta, kun pitäis muka niin kamala kiire olla :( Ei muuten olisi haitannut se, mutta kun oli vielä niin takakireä, niin olisi edes johtunut oikeasta kiireestä. Jos face aiheuttaa tuollaista niin jääköön kotiinsa sit tuommoinen "hoitaja"

Mä olisin kävellyt ulos. Mun lasta ei tuollaiset pistele. Itse pelkään neuloja ja olen kyllä vaihtanut välillä verikokeen ottajaa kun toiset ei vaan osaa uskoa että aikuinen pelkää neuloja.

hyh. Toi on asiakaspalvelu duunia. Palkkaahan ne siitä saa että tekevät hommansa, hymyillen! Johan se koulussakin opetetaan moneen otteeseen miten potilas kohdataan. Jos on kerta pinna noin kireellä niin olisi vaikka ilmoittanut hakevansa jotain ja mennyt vaikka vessaan vetämään syvään henkeä.

hyh. Toi on asiakaspalvelu duunia. Palkkaahan ne siitä saa että tekevät hommansa, hymyillen! Johan se koulussakin opetetaan moneen otteeseen miten potilas kohdataan. Jos on kerta pinna noin kireellä niin olisi vaikka ilmoittanut hakevansa jotain ja mennyt vaikka vessaan vetämään syvään henkeä.

Komppaan! Itsekin olen asiakaspalvelussa töissä ja ei sitä kotona olevaa paskaa niille asiakkaille näytetä! Jos ei ole pokerinaamaa niin kannattaa vaihtaa alaa.

Ei kyllä ole mitään asiakaspalvelua. Se on terveyden-/sairaanhoitoa ja se ei ole mitenkään palvelualaa. Siwan kassa ja kampaaja ovat esimerkkejä palvelualasta.

Joo. mäkin olin synnytyssairaalassa ja kätilö ei tehnyt muuta kuin vittuili. No ompeli se mun repeämätkin, mutta henkisesti ei hoitanut ollenkaan. Paranin tosi hyvin kun tahdoin heti kotiin, en jaksanut olla sellaisessa hoitoympäristössä kun uskon että henkinen hyvinvointi heijastaa fyysiseen.

Ei kyllä ole mitään asiakaspalvelua. Se on terveyden-/sairaanhoitoa ja se ei ole mitenkään palvelualaa. Siwan kassa ja kampaaja ovat esimerkkejä palvelualasta.

et ole tosissasi? Terveydenhuollossa on äärimmäisen tärkeää kohdata potilas asianmukaisesti ja kunnioitusta osoittaen. Kuten sanoin, niin jo alan koulutuksessa sitä painotetaan todella paljon ties minkälasilla etiikan tunneilla ja puhe/vuorovaikutus kursseilla.

hyh. Toi on asiakaspalvelu duunia. Palkkaahan ne siitä saa että tekevät hommansa, hymyillen! Johan se koulussakin opetetaan moneen otteeseen miten potilas kohdataan.

Välillä on vähän vaikea hymyillä, kun kuulee henkilökohtaisuuksiin menevää loukkaamista potilailta, joita yrittää parhaansa mukaan palvella. En mäkään jaksa hymyillä jos mua haukutaan akaksi, huoraksi tai uhkaillaan sanallisesti. Ja tätä tapahtuu ihan jatkuvasti. Koskaan en ole mitään sanonut, mutta mielessäni ajattelen mitä tekisi mieli karjaista.

Tämä ei siis liittynyt ap:n tapaukseen mitenkään, olipahan vaan muistutus ettei hoitajilla välttämättä aina ole hymy herkässä.

Jos joku "järjissään" oleva potilas alkaa aukomaan päätään, niin se lähtee niska-perse -otteella pihalle. Jos pystyy aukomaan päätään, ei ole hoidon tarpeessa.

[QUOTE="vieras";23212260]Välillä on vähän vaikea hymyillä, kun kuulee henkilökohtaisuuksiin menevää loukkaamista potilailta, joita yrittää parhaansa mukaan palvella. En mäkään jaksa hymyillä jos mua haukutaan akaksi, huoraksi tai uhkaillaan sanallisesti. Ja tätä tapahtuu ihan jatkuvasti. Koskaan en ole mitään sanonut, mutta mielessäni ajattelen mitä tekisi mieli karjaista.

Tämä ei siis liittynyt ap:n tapaukseen mitenkään, olipahan vaan muistutus ettei hoitajilla välttämättä aina ole hymy herkässä.[/QUOTE]

Onko sinun mielestä reilua siirtää potilas A:n paskamaisuus potilas B:n hoitoon? Ei se toinen voi sille mitään että edellinen on ollut täysm***u. Sä taas voit vaikuttaa sen seuraavan päivään!

Yhteistyössä