Olinkohan mä vähän liian tyly tänään (liittyen lapsen iltapäivähoitoon)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä sä olit tyly. Lapsihan oli lapsesi koulutoveri, se että eivät ole keskenään käyneet vieraisilla ei liity asiaan mitenkään - eihän tarkoituksena ollutkaan vieraisille jäänti, vaan koulukaverin pyyteetön auttaminen. Ja omalle lapsellesi se vielä olisi sopinutkin... Miksi se ei sinulle sopinut, että lapsesi olisi ollut avulias?

Jos se kaveri asuu lähellä (luultavasti kun hoitajat pyysivät sun lasta viemään sen) niin ihmettelen kyllä miksei ois saanu viedä.

Lapsikin varmaan ihmettelee miksi äiti kieltää viemästä kirjaa kaverille. :O

Siksi koska meidän lapsi ei välttämättä olisi löytänyt oikeaan paikkaan. Ja jos se olisi löytänyt niin se ei olisi saanut kirjaa välttämättä perille sillä täällä on ala-ovet lukossa/koodin takana. Tää sen luokkakaveri on vuorollaan isällä tai äidillä joten meidän lapsen olisi pitänyt selvittää kummalla vanhemmalla lapsi on jos se olisi saanut luurin päähän jonkun kyseisestä perheestä.

Eiköhän ne iltiksen tädit olis selvittäny minne kirja viedään ja pääseekö sisälle. Tai sit oisit voinu olla fiksu ja viedä kirjan lapsen kanssa myöhemmin.
Mut selittele sä vaan.

Sähän olet täys sika. Häpeisit käytöstäsi.
Tee toiselle niin kuin haluat itsellesi tehtävän, mutta älä päätä lapsen puolesta, hän tuskin haluaa samaa kuin sinä.

Tuskin ystäviä sinulla

Siksi koska meidän lapsi ei välttämättä olisi löytänyt oikeaan paikkaan. Ja jos se olisi löytänyt niin se ei olisi saanut kirjaa välttämättä perille sillä täällä on ala-ovet lukossa/koodin takana. Tää sen luokkakaveri on vuorollaan isällä tai äidillä joten meidän lapsen olisi pitänyt selvittää kummalla vanhemmalla lapsi on jos se olisi saanut luurin päähän jonkun kyseisestä perheestä.

No eihän se tietenkään sun lapsen asia ole selvittää, että missä se sairas lapsi sairastaa, mutta voihan olla, että ne kerhotädit sen tiesivät, kun kerran pyysivät viemään... kai niillä nyt lasten kotiosoitteet on? Vai meinaat, että olivat lähettämässä sun lasta jonnekin harhailemaan? Ja se nyt olisi ehkä riittänyt, että olisi sen kirjan toimittanut kummalle vanhemmalle tahansa ja olisivat sitten saaneet toimittaa kirjan oikeaan osoitteeseen, jos lapsi on kipeä, niin toinenkin vanhepi on saattanut haluta käydä tervehtimässä joka tapauksessa.

no ei toi olis ollu enää teidän homma. Kirjan olis voinu jättää sinne vaikka laps ei siel olekkaan. Eiköhän se oli sit niiden vanhempien homma kuljettaa se sinne mis laps on.

No miksi teit aloituksen, kun faktat on nuo? Kun paljastaa faktat vähän kerrallaan, niin saa jutusta paljon pidemmän ja keskustelusta kiivaamman... Jännää...

No miksi teit aloituksen, kun faktat on nuo? Kun paljastaa faktat vähän kerrallaan, niin saa jutusta paljon pidemmän ja keskustelusta kiivaamman... Jännää...

No, siksi koska musta tuntuu että mä olin tyly ja tämä tilanne on iltiksen puolelta vieritetty mun päälle. Jos meidän lapsi olisi useammin käynyt luokkakaverillansa niin tietystihän se olisi kirjan vienyt kaverilleen.

Ja sille tiedoksi joka puhuu lapsen sairaudesta niin kukaan ei ole kipeä. Kirja unohtui tältä toiselta lapselta.

Kyllä meidän lapsi ois saanut kirjan viedä jos ois tiennyt missä kaveri asuu.
Toinen vaihtoehto ois ollut ottaa kirja meille kotiin, soittaa kaverille ja sopia tuleeko viikonlopun aikana hakeen vai mitä tehdään.

No, siksi koska musta tuntuu että mä olin tyly ja tämä tilanne on iltiksen puolelta vieritetty mun päälle. Jos meidän lapsi olisi useammin käynyt luokkakaverillansa niin tietystihän se olisi kirjan vienyt kaverilleen.

Ja sille tiedoksi joka puhuu lapsen sairaudesta niin kukaan ei ole kipeä. Kirja unohtui tältä toiselta lapselta.

Eli, jos lapsi olisi käynyt useammin kaverillaan, niin ne kiinni olevat alaovet eivät olisi haitanneet, eikä se, että ei ollut tietoa onko kaveri isällään vai äidillään?

Eiköhän ne iltiksen tädit olis selvittäny minne kirja viedään ja pääseekö sisälle. Tai sit oisit voinu olla fiksu ja viedä kirjan lapsen kanssa myöhemmin.
Mut selittele sä vaan.

Näin justiinsa. Iltiksestä olisivat selvittäneet, kumman luona kaveri nyt on. Ja jos se olisi sopinut sun lapsen kotimatkaan, hän olisi voinut ottaa sen mukaan ja iltiksest olisivat ilmoittaneet, kun kirja lähtee tulemaan. Olisivat sitten tulleet avaamaan oven.

Kaveria autetaan aina jos voidaan, paitsi jos siitä koituu ihan kohtuutonta haittaa tai vahinkoa itselle.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
[QUOTE="pinni";24597019]Eli, jos lapsi olisi käynyt useammin kaverillaan, niin ne kiinni olevat alaovet eivät olisi haitanneet, eikä se, että ei ollut tietoa onko kaveri isällään vai äidillään?[/QUOTE]

:D

[QUOTE="pinni";24597019]Eli, jos lapsi olisi käynyt useammin kaverillaan, niin ne kiinni olevat alaovet eivät olisi haitanneet, eikä se, että ei ollut tietoa onko kaveri isällään vai äidillään?[/QUOTE]

Ei, vaan se olisi osannut varmasti mennä oikeaan paikkaan ja tulla sieltä kotiin jos se ei olisi saanut kirjaa vietyä perille!

Varmaan tiesivät iltiksessä, kumman tykönä ko.lapsi oli, joten mitään ylim.selvittelyä ei olisi tullut. Ja jos olisi ollut hankala lapsesi viedä sitä kirjaa tänään (ei olsii jostain syystä saanut ulko- ovea auki), niin ainahan on huominen - huomenna olisitte voineet viedä sen kirjan yhdessä perille ja samalla olisitte tutustuneet keskenänne vaikka ihan siinä ovensuussa :).

Oisko ollut ihan paha tilanne :)?

[QUOTE="Vilukissa";24597042]Varmaan tiesivät iltiksessä, kumman tykönä ko.lapsi oli, joten mitään ylim.selvittelyä ei olisi tullut. Ja jos olisi ollut hankala lapsesi viedä sitä kirjaa tänään (ei olsii jostain syystä saanut ulko- ovea auki), niin ainahan on huominen - huomenna olisitte voineet viedä sen kirjan yhdessä perille ja samalla olisitte tutustuneet keskenänne vaikka ihan siinä ovensuussa :).

Oisko ollut ihan paha tilanne :)?[/QUOTE]

Sä laittaisit Helsingissä oman ekaluokkalaisen viemään kirjaa paikkaan jossa se on kerran käynyt?

[QUOTE="terho";24597053]Olit tyly ja omanapainen pönttö. Onneksi metsä usein vastaa niinkuin huutaa, joten tuskin sinulle ja lapsellesi on palveluksia tulevaisuudessa luvassa.[/QUOTE]

Se on jo vastannut. Me ollaan itse käyty hakemassa lapsen kouluun unohtunut reppu.

No enpä minäkään antaisi lapsen lähteä hortoilemaan viemään mitään, jos en olisi varma että osaa perille ja täällä kun mennään valtatie 3 yli niin ei ekaluokkalainen mene siitä yksin yli vaikka kyse olisi mistä.

Sä laittaisit Helsingissä oman ekaluokkalaisen viemään kirjaa paikkaan jossa se on kerran käynyt?

No kiesus sentään, jos en uskaltaisi lastani sinne sitten laittaa, niin - mikä ihme estäisi minua viemästä kirjaa yhdessä lapseni kanssa lapseni koulutoverille huomenna, kun kerran tietäisin iltiksen kautta osoitteen???

Ongelma oli sitten mikä? Anteeksi, mä en vilpittömästi todellakaan ymmärrä...

En ois mäkään antanut viedä tuossa tilanteessa.
mun tytön parhaat ystävät asuu tosi lähellä, 100m kumpaankin. sinne ois voinut viedä. toiseen ei tarvis ees ylittää tietä.
mutta tosiaan, tuossa sun tilanteessa oisin mäkin sanonut ei. ei todellakaan lähde hortoileen mitään pidempää matkaa noin nuori lapsi.
munmielestä vastuutonta aikuisen edes ehdottaa ekaluokkalaiselle tommosta, jossain helsingissäkin vielä!
ollaanko me sitten ylihuolehtivaisia, mutta ihansama.

Minusta et ollut. Minä en oikeasti ymmärrä sitä, että toiset kuljettelevat lasten unohtuneita kirjoja. Eihän ne muksut opi ikinä huolehtimaan omista asioistaan, jos toiset paikkovat aina perästä.

Jos unohtaa, hakee itse tai sitten kohtaa seuraavana päivänä sen nolon tilanteen, että joutuu tunnustamaan unohtaneensa. Tämän neuvon luin juuri jostain kasvatusoppaastakin.

En tiedä missä päin Helsinkiä asutte ja kuinka laajalti teidän ip-kerhossa käydään.
Tässä meillä päin kaikki asuvat melko lailla lähellä toisiaan paitsi muutama,
joille tuo koulu ei ole se lähikoulu.

En laittais tietenkään ekaluokalaista viemään kirjaa bussimatkan päähän tai kilometri tolkulla ns. väärään suuntaan.
Sellaista kiertelyä tuskin keltään voi vaatia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä