Olinkohan mä vähän liian tyly tänään (liittyen lapsen iltapäivähoitoon)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Coffee Break

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
8 006
8
38
Helsinki
Lapsen koulukaveri unohti kirjan kouluun/iltapäivähoitoon. Meidän lapsi soitti mulle kun oli lähdössä iltiksestä kotiin että hoitajat meinasi sen vievän kirjan kotimatkalla kaverille. Mä sanoin ettei sen tarvitse kenenkään kirjoja viedä, hoitajat voivat soittaa lapsen vanhemmille että kirja on unohtunut ja he voivat sen hakea jos haluavat.

Joo, mun mielestä kyllä harvinaisen tylyä, mutta asunkin ulkomailla, jossa ollaan paljon ystävällisempiä ja auttavaisempia kuin Suomessa. että ehkä siellä on ihan normaalia, eihän SUomessa ole tapana edes tervehtiä tai kysyä kuulumisia... :)

No ainakin opetat lapsellesi huonoja käytöstapoja. Itse kyllä olisin neuvonut lasta viemään kirjat kaverille jos se ei kotimatkaan juuri vaikuttaisi. Lapseni on kyllä kavereineen tehneet jo muutaman vuoden ajan tätä, että jos on joku kipeänä niin joku ottaa koulusta hänen kirjat mukaan ja vie ne kotimatkalla läksyjen kera niin pysyy kaverikin kärryillä. Ovat nyt nelosella ja ekasta lähtien on näin toimittu ja kaikille hyvä ratkaisu eli jokainen jelppaa vuorollaan.

Eikö kannattaisi opettaa lasta ojentamaan auttavan kätensä ja tuottaa tällä tavoin hyvää mieltä.

Et vain tyly, vaan ajattelematon, omahyväinen, huonokäytöksinen, tökerö... Jos ei ole mitään syytä, ettei lapsesi olisi voinut kirjaa viedä, niin miksei hän mielestäsi sitä saa viedä? Kyllä toisia voi auttaa ihan pyyteettömästi, ehkäpä joskus voi saada itsekin apua.
On eri asia, jos lapsellesi kirjan vieminen olisi aiheuttanut vaarallisen kotimatkan tai kohtuutonta kiertotietä tms. haittaa.

Ohhoh. No, en ihmettele enää "näitä nykyajan nuoria". Siis toihan oli suorastaan törkeetä. Opetat lapsellesi ette kaveria tarvi auttaa?? Miksi?? Ettei vaan itse joudu tekemään mitään, kun eihän siitä saa palkaksi kuin hyvän mielen?!

Muista että seuraavalla kerralla se kirjan unohtanut voi olla sun oma muksus. Mieti miltä siitä tuntuu kun kuulee että kaveri on kieltäytynyt toimittamasta kirjaa perille.

Meidän lapsi on käynyt yhden kerran tämän lapsen kotona joten periaatteessa kysyminekin jo kirjan viemisestä on tavallaan kohtuutonta meidän lasta kohtaan. Lapsi olisi vienyt kirjan mielellään mutta mä löin jarrut päälle eikä se sitten vienyt kirjaa.

Onneksi asun pienellä paikkakunnalla, jossa autetaan naapureita ja kavereita, ilman "vastapalvelu pakkoa". Vanhustöissä olen huomannut, miten ajattelemattomia ihmiset nykyään voivat olla, ja koitan opettaa lähimmäisrakkautta omille lapsilleni.

Meidän lapsi on käynyt yhden kerran tämän lapsen kotona joten periaatteessa kysyminekin jo kirjan viemisestä on tavallaan kohtuutonta meidän lasta kohtaan. Lapsi olisi vienyt kirjan mielellään mutta mä löin jarrut päälle eikä se sitten vienyt kirjaa.

Eli kyseessä on kaveri, kun on kyläiltykin toisten luona. Olen sanaton. Minä olisin vaatimalla vaatinut lasta viemään sen kirjan...

Pitäskö sua nyt kehua ? siis tosi upeesti toimittu !!! Pidä toi ystävät vaan lisääntyy, kun olet noin joustava ja mukava ihminen :)

Niin, miksi siis oli kohtuutonta? Koska vienyt sinne jo kerran ja sairas lapsi ei kertaakaan? Että pidät niin kuin kirjaa siitä, montako kertaa kukin kaveri jesaa omaa lastas ja annat jeesata vain sen verran, että varmasti saat takaisin yhtä paljon kuin annat? :O

[QUOTE="Vieras";24596872]Miten se oli kohtuutonta?[/QUOTE]

Siksi koska meidän lapsi ei välttämättä olisi löytänyt oikeaan paikkaan. Ja jos se olisi löytänyt niin se ei olisi saanut kirjaa välttämättä perille sillä täällä on ala-ovet lukossa/koodin takana. Tää sen luokkakaveri on vuorollaan isällä tai äidillä joten meidän lapsen olisi pitänyt selvittää kummalla vanhemmalla lapsi on jos se olisi saanut luurin päähän jonkun kyseisestä perheestä.

Millä tavalla se olis ollu kohtuutonta? jos kerran on siel käyny, niin ei se tuntematon paikka olis lapselle ollu.

Mä olisin edelleen laittanu lapsen viemään kirjan kaverille vaikka ei olis siel käyny ikinä. Tosin oltas se luultavasti viety perille vaikka olis ollu kauempanakin.

Yhteistyössä