olin vasta synnärillä ja huonekaveri vei hoitotarvikkeita ym

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"kätilö"
Yleinen käytäntö. Tästä syystä kaikissa sairaaloissa ei enää ole mm. rintakumeja tai tutteja, koska ne varastetaan mukaan. Jotkut on yrittäneet ottaa mukaan myös vauvan peittoja ja niitä sänkyjä joissa vauva säilytetään.

Kohta joutuu varmaan äidit tuomaan omat vaatteet ja pullotkin mukanaa, jos kunnilta rahat loppuu. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="kätilö";28807499]Jep. Mut pahimpia on venäläiset ja somalit. Ne ilmeisesti ihan oikeesti jopa luulee, että kaikki kuuluu siihen hintaan. ;)

Kaikki eivät toki varasta (kansalaisuudesta viis).[/QUOTE]

Japanilaiset synnyttäjät eivät varasta mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: ElaineH
"vieras"
Joskus tällä palstallakin oli kysely, että mitä veitte synnäriltä... Paljon lähtee tavaraa äitien mukana. Kaikki ei tiedä, että esimerkiksi rintakumit tai tutit kuuluisi palauttaa, vaan kuvittelee että ne menee roskiin, ja osa taas vie kai tunnearvon vuoksi vie niitä ensihuopia, myssyjä ym.

Me jouduttiin odottamaan että kaupat aukee ja mies pääsee ostamaan rintakumit, kun sairaalassa ei ollut... Seuraavalla kerralla tajusin sitten ottaa omat mukaan :D
 
"kätilö"
Tosiaan, eihän siinä ole mitään järkyttävää, jos sairaalasta varastaa. Mutta sehän on aika kauheeta, jos kaupassa antaa lapselle syötävää, jonka jopa maksaa kuitenkin kassalla. Sehän on kuitenkin niinku (muka) periaatteessa varkaus, ja sitä toki sopii kauhistella.

En itsekään anna lapsen syödä kaupassa, mutta mulle on aivan sama jos joku antaa, kunhan maksaa eikä anna kassalle mitään tahmapaperia käteen. MIKSI sairaalasta saa varastaa vaikka tutin, mutta kaupasta ei saa?
 
....
Meillä ainakin kätilö kysyi otetaanko vauvalle annettu tutitn mukaan NKL.lla,olisi muuten mennyt roskiin. Samoin vaippoja yms. mitä huoneessa oli,sai ottaa mukaansa. Rintakumeja sai lainata synnärillä olon aikana.
 
"moro"
Kiitos vinkistä, rintakumit ja tutti siis kannattaa ottaa varmaan mukaan. :D Hyvinkään sairaalassa nämä kyllä sai mutta nyt eri sairaala missä synnytän. Ja sieltä kyllä saikin ihan luvalla joitain tarvikkeita mukaan, siis vain jotain navanputsausjuttuja. Sitä en muista mitä sille tutille tapahtu, otinko vahingossa mukaan vai en. Hups... Oli muutenki sekava reissu. :)
 
"kätilö"
[QUOTE="vieras";28807524]Itse otin pelkästään noin kymmenen isoa sidettä ja saman verran kertakäyttöhanskoja itselleni, jos se on liika niin so be it.[/QUOTE]

Kuule, ne kertakäyttöhanskat on tarkoitettu hoitajille. Sä et niitä kotonas tartte yhtään mihinkään. Jos tarvit, niin osta kaupasta. Mikä hemmetti teitä ihmisiä vaivaa? Kai mäkin sit voin mennä tohon lähikauppaan varastamaan tavaraa. Kunhan en vaan liikaa ota.

Sairaala ei saa niitä tavaroita lahjoituksena. Ne maksaa ihan yhtälailla, kun tavara maksaa kaupallekkin.
 
Itketää
[QUOTE="kätilö";28807555]Niin aatella. Jos jokainen vie tuttipullon, niin joka ikinen kuukausi joutuisi uusimaan koko tuttipullo varaston. (Puhumattakaan kaikesta muusta mitä viette)[/QUOTE]
isommille että ottaa hävinneet tuttipullot huomioon verotuksessa, niinhän täällä kaikki muutenkin aina hoidetaan!
 
Mä otin muutaman sellaisen kuumemittarin suojamuovin ja lisäksi otin muutaman paksun siteen, koska verta tuli aikamoisesti vielä lähtiessä. Mun mielestä tuollainen on kohtuullista. Ei ole mielestäni oikein kuitenkaan ihan vaan ahneuttaan ottaa kaikkea mitä irti saa.
 
"kaffe"
[QUOTE="kätilö";28807493] niitä sänkyjä joissa vauva säilytetään.

[/QUOTE]


:D
älä vaan äideille tolla kielellä puhu. ite olisin ainakin synnytyksen jälkeen ottanut nokkiini jos kätilö olisi sanonut että "säilyttää" vauvaani siinä metallihäkkyrässä.
ehkä se on joku murrejuttu.
 
[QUOTE="Tietämätön";28807560]Ensimmäinen vasta tulossa joten en tiedä vielä mtn.. mistään oikeastaan.. Niin mikä se rintakumi on?? Tarviiko sen siis kun lähtee synnyttää?[/QUOTE]

Ei niitä läheskään jokainen tarvi. Jos menee nännit ihan rikki imetyksestä, niin joillekin nuo auttaa. Ja sieltä sairaalasta saa tosiaan lainata, että en menis ostamaan suotta, kun ei tiedä tarviiko. Voi sitten kotiin ostaa, jos näyttää siltä että tarvii. Liivinsuojia voisi ostaa valmiiksi, niitä useimmiten tarvii.
 
"moro"
[QUOTE="Tietämätön";28807560]Ensimmäinen vasta tulossa joten en tiedä vielä mtn.. mistään oikeastaan.. Niin mikä se rintakumi on?? Tarviiko sen siis kun lähtee synnyttää?[/QUOTE]

No siis mä ainakin tarvin koska nännit meni ihan vereslihalle jo ekan päivän imettämisen jälkeen. Suosittelen kyllä... Saa ihan normikaupoista missä on muutkin vauvantarvikkeet tutit ym. Tai ainakin isoista marketeista niitä yleensä löytyy.
 
"vieras"
[QUOTE="kätilö";28807520]Tosiaan, eihän siinä ole mitään järkyttävää, jos sairaalasta varastaa. Mutta sehän on aika kauheeta, jos kaupassa antaa lapselle syötävää, jonka jopa maksaa kuitenkin kassalla. Sehän on kuitenkin niinku (muka) periaatteessa varkaus, ja sitä toki sopii kauhistella.

En itsekään anna lapsen syödä kaupassa, mutta mulle on aivan sama jos joku antaa, kunhan maksaa eikä anna kassalle mitään tahmapaperia käteen. MIKSI sairaalasta saa varastaa vaikka tutin, mutta kaupasta ei saa?[/QUOTE]Peesi ja komppi päälle.
 
Luvan kanssa
Meille sanottiin synnärillä, että vauvan tutin saa ottaa mukaansa koska muuten menisi roskiin. Samoin kätilöt antoivat mukaan nipun isoja siteitä ja kertakäyttöpikkareita runsaaseen jälkivuotoon. Muuta ei viety mukanamme.

Yllättävän moni kaveri on kertonut vieneensä erityisesti vaatetta mukanaan. Kuulemma ovat niin käteviä ja muistoksi ottavat. Ja kyse siis ihan hyvin toimeen tulevista ihmisistä. Tätä en ymmärrä.
 
"tietämätön"
[QUOTE="moro";28807572]No siis mä ainakin tarvin koska nännit meni ihan vereslihalle jo ekan päivän imettämisen jälkeen. Suosittelen kyllä... Saa ihan normikaupoista missä on muutkin vauvantarvikkeet tutit ym. Tai ainakin isoista marketeista niitä yleensä löytyy.[/QUOTE]

Mä kyselen ihan tyhmiä.. muttaku en tiiä mistään mtn. :( Kuinka "aikaisin" sitä voi tulla sitten?? Koska muuten ostitte imetysliivit? Jo raskaana ollessa vai miten? Itellä Rinnat ihan hellinä.. En saa nukuttuu ees mahallaan ja rinnat on aina tiellä .. Plus tuntuu että ne kaarituet vaan pahentaa asioita! :((
 

Yhteistyössä