Olin kipujen takia 7 tuntia ensiavussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tse";29987599]Jotain millä sen stressin sai purettua nyt. Ja sitten pikkuhijaa esim. elokuusta alkaen miehelle vastuun lisäämistä lapsesta vähitellen.[/QUOTE]

Niin en tiedä millä sitä stressiä saisi purettua.

Niin en tiedä millä sitä stressiä saisi purettua.

Niin stressinhallinta keinot on valitettavasti aika yksilöllisiä sen suhteen mikä kenenkäkin elämäntilaanteeseen sopii.
Esimerkiksi
-riittävä uni
-ajankäytön hallinta
-liikunta
-rentoutuminen
-ei kuitenkaan alkoholin nauttiminen retotus tarkoituksessa
-jooga tms.
-terveellinen ja säännöllinen ruokailu
-positiivisuus ja negatiivisuuden välttäminen
-niiden (negatiivisten) asioiden hyväksyminen joille ei voi mitään ja keskittyminen asioihin joihin voi vaikuttaa

[QUOTE="tse";29987650]Niin stressinhallinta keinot on valitettavasti aika yksilöllisiä sen suhteen mikä kenenkäkin elämäntilaanteeseen sopii.
Esimerkiksi
-riittävä uni
-ajankäytön hallinta
-liikunta
-rentoutuminen
-ei kuitenkaan alkoholin nauttiminen retotus tarkoituksessa
-jooga tms.
-terveellinen ja säännöllinen ruokailu
-positiivisuus ja negatiivisuuden välttäminen
-niiden (negatiivisten) asioiden hyväksyminen joille ei voi mitään ja keskittyminen asioihin joihin voi vaikuttaa[/QUOTE]

Juu tiedän nämä ja olen yrittänyt patistaa harrastamaan urheilua.

Miehen kanssa ehkä kannattaisi pikemmin puhua siitä miten hänen stressinsä näkyy teidä arjessa ja miten se haittaa hänen elämäänsä, työtään, unta tms. kuin tuputtaa erilaisia stressinhallinta keinoja.

Oman stressin purkaminen saattaa helpottaa myös kumppani paineita. "Samoin kuin tunteet ja asenteet siirtyvät ihmiseltä toiselle myös stressi on sosiaalinen ilmiö. Se voi siirtyä ja tarttua ihmisten välillä sekä työpaikoilla että kotona." http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/voi_hyvin/stressinhallinta

[QUOTE="tse";29987690]Miehen kanssa ehkä kannattaisi pikemmin puhua siitä miten hänen stressinsä näkyy teidä arjessa ja miten se haittaa hänen elämäänsä, työtään, unta tms. kuin tuputtaa erilaisia stressinhallinta keinoja.

Oman stressin purkaminen saattaa helpottaa myös kumppani paineita. "Samoin kuin tunteet ja asenteet siirtyvät ihmiseltä toiselle myös stressi on sosiaalinen ilmiö. Se voi siirtyä ja tarttua ihmisten välillä sekä työpaikoilla että kotona." Stressinhallinta - Suomen Mielenterveysseura[/QUOTE]

No en sillä lailla ole tuputtanut vaan yrittänyt keskustella asiasta ja paras kaverinsa on pyytänyt sählyjoukkueeseensa ja olen sanonut että voisi hyvin mennä näkisi kaveriaankin useimmin mutta eipä niistä ole apua ollut ei vaan ole halunnut mennä.

Mun mies murehti kun joutui yhden päivän olemaan lasten kanssa yksin, siis mun työpäivän ajan 6h. Mä sentään olen monesti ollu viikon yksin lasten kanssa kun mies on ollu reissussa.

No en sillä lailla ole tuputtanut vaan yrittänyt keskustella asiasta ja paras kaverinsa on pyytänyt sählyjoukkueeseensa ja olen sanonut että voisi hyvin mennä näkisi kaveriaankin useimmin mutta eipä niistä ole apua ollut ei vaan ole halunnut mennä.

Keskustella mistä liikunnasta vai siitä miten stressi teidän arjessa näkyy ja miksi sressiä kannattaa hallita ihan oman itsensäkin takia?

Kannatta ehkä myös vinkata jotakin muitakin sressinhallinta keinoja jos yksi (liikunta) ei tunnu kiinostavalta/hyvältä vaihtoehdolta alkuun.

[QUOTE="tse";29987726]Keskustella mistä liikunnasta vai siitä miten stressi teidän arjessa näkyy ja miksi sressiä kannattaa hallita ihan oman itsensäkin takia?

Kannatta ehkä myös vinkata jotakin muitakin sressinhallinta keinoja jos yksi (liikunta) ei tunnu kiinostavalta/hyvältä vaihtoehdolta alkuun.[/QUOTE]

Stressiasioista keskustelua ja mies on kyllä urheilullinen pienenä harrastanut vaikka mitä urheilua mutta pitää koittaa jotain muuta konstia. Syö kyllä terveellisesti mutta nukkuu usein huonosti.

[QUOTE="tse";29987747]Stressi lisää huonosti nukkumista, unihäiriöt stressiä. Tuo noidan kehä kannattaisi ainakin katkaista.[/QUOTE]

Tiedän kun sen vain saisi katkaistua jotenkin.

Yhteistyössä