Pitääkö 5v neuvolassa olla molemmat vanhemmat paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä ole exä koskaan ollut mukana kummankaan lapsen neuvolakäynnillä. Äitiysneuvolassa kävi tasan kerran ja silloinkin odotti ulkopuolella. Äitiyspolilla sitten oli mukana joka kerta, kun en sinne muuten päässyt, kun mulla ei vielä silloin ollut ajokorttia.

Ei tarvi. Olisi voinut mummukin viedä...kysyin kun kotona pieni vauva, et jos tilanne päällä, voiko tulla mummu. No onneksi pääsin mukaan..mies ei ole ollut ikinä neuvolassa mukana.

[QUOTE="Vieras";29156859]Ei kait. Mutten haluaisi olla miehen kanssa joka ei tule lapsensa kans neuvolaan...ei ainakaan mun rahoittamiseksi tarttisi olla töissä.[/QUOTE]

Etkö pärjää ilman miestä lapsesi neuvolakäynnillä?

ei ole koskaan tarvinnut molempien vanhempien olla paikalla lapsen neuvolakäynnillä.Hyvin se riittää kun toinnen vanhemmista on paikalla ja hän voi sitten kertoa puolisolle sen reissun pääkohdat.

tämä suositus tuli n pari vuotta sitten. 4v muuttui laajaksi terveystarkastukseksi ihan valtakunnallisesti ja on suositus, että laajassa tarkastuksessa olisi molemmat vanhemmat paikalla. Määräyksiähän nämä ei ole:)

Alkuperäinen kirjoittaja täh;29156391:
Ei tartte. Ei ole edes mikään laaja tarkastus.

5-vuotisneuvola on koulukypsyysneuvola, ts. selvitetään valmius koulunkäyntiin, mahdollinen tarve varhennettuun oppivelvollisuuteen jne. Eli on kyllä laaja tarkastus.

[QUOTE="vieras";29157097]Ei tarvi. Olisi voinut mummukin viedä...kysyin kun kotona pieni vauva, et jos tilanne päällä, voiko tulla mummu. No onneksi pääsin mukaan..mies ei ole ollut ikinä neuvolassa mukana.[/QUOTE]Miksi? Mulla mies käynyt lapsen kanssa yksinkin neuvolassa.

Yhteistyössä