Oliko ystävä ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmentynyt

Vieras
Tällä kertaa anonyyminä täällä, kun en halua mustana kysellä. Mulla on/oli hyvä ystävä vuosia ja näimme usein. Nyt sattui käymään niin, että onnistuin tavalla tai toisella suututtamaan hänet tahtomattani. Kyse oli koulupöydästä. Hän oli luopumassa käytetystä koulupöydästä jonka ovh oli kolme vuotta sitten liki 200?. Olen kotiäiti ja rahat vähissä, joten olin kiinnostuntu tästä ja sanoin, että Voisin EHKÄ ostaa sen, mikäli hinnasta päästään sopuun. Tästä oli puhetta poikani 7v synttäreillä.

Kuukauden kuluttua hän kertoi hinnaksi 150? ja sanoin, etten voi niin kallilla sitä ostaa ja hän otti nokkiinsa. Olemme molemmat aikuisia, 40 iän kahden puolen. Meillä kuusi lasta ja hänellä kolme, joten hänen pitäisi myös ymmärtää, että en ole rahoissani. Olemme olleet ystäviä ja hän on tyttäreni kummitäti. Tai ainakin luulin niin, että ystävyytemme hänelle jotain merkitsi. Hän sanoi olevansa hyvin pettynyt minuun ja lopetti yhtyden pidon. En missään vaiheessa luvannut varmaksi, että sen koulupöydän ostaisin.

Kirjoitin hänelle meilin ( siis silmätysten juttelun lisäksi) ja pahoittelin, etten pysty sitä ostamaan ja kysyinkin, miksi tästä niin kovin suuttui, että ei halua olla enää tekemisissä. Hän ei ole vastannut mitään. Hän on kuin kadonnut. Pyysin edes palauttamaan meiltä lainaamansa pleikkapelit, mutta kahteen kuukauteen ei ole rouvasta kuulunut, eikä hänen lapsensakkaan enää vastaa meidän lasten yhteydeottoihin. Olemme ne kyllä jo lopettaneet.

Olenko tehnyt jotain väärin? Oliko ystävyytemme edes aitoa? Miten voisin asiassa edetä, koska se vaiva minua. Minunkäsitykseni on, että hyvä ystävyys kestää tällaisen, pahemmatkin asiat. Kaipaan vain ystävääni, jonka kanssa on eräämmät kaffet keitetty.

olisiko voinut olla että kaverisi olisi tarvinnut rahaa johonkin ja luottanut siihen että kuitenkin ostat sen ja kun et ostanut sillä summalla (mikä aika kohtuuton) niin oli mennyt omat hommat munilleen ja närkästyi siitä. varmaan miettii omalla osallaan nyt tilannetta ja ei ilkiä olla yhteyksissä kun (toivottavasti) tajunnut miten törppö oli.
ehkä parempi ettet mainitse enää koko pöydästä mitään, kutsut vaikka viestillä ihan muuten vaan kahville ja laitat vaikka teidän kuulumisia niin olisiko tuosta helpompi jatkaa eteenpäin sitten. ei tarviis toisen nolostella kun tuntuu kunnialle käyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
olisiko voinut olla että kaverisi olisi tarvinnut rahaa johonkin ja luottanut siihen että kuitenkin ostat sen ja kun et ostanut sillä summalla (mikä aika kohtuuton) niin oli mennyt omat hommat munilleen ja närkästyi siitä. varmaan miettii omalla osallaan nyt tilannetta ja ei ilkiä olla yhteyksissä kun (toivottavasti) tajunnut miten törppö oli.
ehkä parempi ettet mainitse enää koko pöydästä mitään, kutsut vaikka viestillä ihan muuten vaan kahville ja laitat vaikka teidän kuulumisia niin olisiko tuosta helpompi jatkaa eteenpäin sitten. ei tarviis toisen nolostella kun tuntuu kunnialle käyvän.

Oli niillä takoitus ostaa pojalle uusi pöytä, kun poika kyllästynyt vanhaan. Heillä tapana elää niin miten lapset määrää. Rahasta ei siinä perheessä kyllä ole pula, ei todellakaan. Heille tuo on sellainen raha, että menee helposti kauppareissulla, lähes aina. Ellei enemmänkin.

Kutsuin tuossa pari viikkoa sitten heitä käymään, kun saatiin terassi valmiiksi. Kutsuttiin grillaamaan ja viettämään iltaa, niin eipä vastausta kuulunut. Ihmettelen kyllä tätä juttua. Lapsia harmittaa, kun kaksi uutta peliä jäi heille ja kolme vanhaa. No rahalla saa tietty uusia, mutta ei vaan raaskis ostella, kun ei tahdo olla sitä rahaa.

Seuraavan kutsun laitan kummitädille, kun tyttö täyttää neljä. Josko edes silloin antaisi luonto periksi tulla käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mene ja hae ne pelisi pois.Kurja juttu tytöllesi, kun kummi on tuollainen:(

Mies kävi jo niiden oventakana, mutta eivät avanneet. Väki oli kyllä kotona, kun oli valot, auto pihas ja muksut lasissa. Rouvakin kävi ovilasista kurkkimassa, mutta eipä avannut. Laitoin tekstaria, etttä laittais postissa tais veis postilaatikkoon, jotta voitais siitä ottaa, niin ei.

Onpa tosi outoa...
Miten nyt tuollaisesta voi noin suuttua?!

(Ja mä muuten mieluummin tappelen avoimesti huutaen ja lähes huitoen kuin teen katoamistempun... reilumpaa ja sit voidaan sopia, kun kumpikin on huutanut tarpeeksi...)

No johan on :(
Et ole tehnyt mitään väärin! Olet tehnyt kyllä kaikkesi että välit olisi korjautuneet, muttei minun mielestä voi loputtomiin anella toisen anteeksiantamista VARSINKAAN kun et ole tehnyt mitään väärin, vaan toinen on ottanut pultit turhasta.
Ei sellaset oo oikeita ystäviä jotka suuttuu turhasta, ja näitä riittää. Tosi lapsellista aikuiselta ihmiseltä! Anna "ystäväsi" olla rauhassa, jos hän on kerta sen valinnut. Hae pelisi pois.

Alkuperäinen kirjoittaja biibbi:
Tai sit kaveris on rikkonut (vahingossa)/hukannut ne pelit eikä sen takia vastaa. Muuten kuulostaa kyllä oudolta.

Tuoki on kyllä tullut mieleen. Mun pian 18v täyttävä poika sanokin, et jos tuollainen on aikuisen esimerkki lapsilleen, niin sen muijan pitäis kattoo peiliin ja enemmän kuin kerran. Hänen lapsensa ovat 15, 13 ja 10v. Meillä ens viikolla 18, sit 16, 14, 10, 7 ja 4. Eihän nuo iät asiaan kuulu, mutta pelaajia löytyy molemmista perheistä. Hänellä kaikki poikia, mulla muut poikia, paitsi 4v tyttö.

Eikä niille tunnu raha olevan kuin ostosväline. Minä tosin kotona ja mies sairaseläkkeellä selän takia. Joten meille noi pelit on hankittu pitkän harkinnan jälkeen ja muista menoista säästellen ja vanhimmainen säästi omista töistään, joten inhimillisyyttä kaipaan tähän juttuun. Jos ei ystävyys kanna, niin olkoon sitten. Mut voisi edes lapsia ajatella, jos osaa.

Yhteistyössä