Oliko tämä Päivähoito asia jo täällä ??? (www.iltalehti.fi)

Mielenkiintoiset perustelut. Varmasti koti on hyvä paikka lapselle ja sopiihan se mulle, että mies jäisi kotiin.

Se että naisen paikka olisi kotona hoitamassa lapsia ja kotia, on toki tietty ihan täyttä tuubaa. Miehet soveltuvat paremmin niihin hommiin - ovathan he jo kestäneet armeijankin. Mä tuotan lisäarvoa ihan jossain muulla kuin keittiössä ja lastenhuoneessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mitenköhän vanhempien ajatukset ovat vaikuttaneet heidän poikiinsa? Vanhempi poika ei ainakaan mennyt edes eskariin, koska ei sitä halunnut.
tai ehkäpä siksi ei mennyt kun äiti on aivopessyt hänet luulemaan että menee jonnekkin kidutuskammioon. mitenköhän sitten kun lapset menee kouluun? vai jääkö he kotiopetukseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mitenköhän vanhempien ajatukset ovat vaikuttaneet heidän poikiinsa? Vanhempi poika ei ainakaan mennyt edes eskariin, koska ei sitä halunnut.
no ei varmaan koska sehän on suoraan natsi-saksasta koko laitos!

Ihmettelen et kouluun meinaa laittaa?! kotikouluun vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mitenköhän vanhempien ajatukset ovat vaikuttaneet heidän poikiinsa? Vanhempi poika ei ainakaan mennyt edes eskariin, koska ei sitä halunnut.
no ei varmaan koska sehän on suoraan natsi-saksasta koko laitos!

Ihmettelen et kouluun meinaa laittaa?! kotikouluun vaan!
kasvatetaan lapset pumpulissa että ne ei pärjää sit kun 40v:nä lähtee kotoa
 
vieras
Ihan miten kukakin tykkää... Mut ei tarviis Mikkosenkaan puuttua toisten asioihin , hoitelis vaan niitä omia lapsiaan.. Mä olen tosi onnellinen että lapsellani on hyvä hoitopaikka. Lapsi ja minä tultais molemmat hulluiks jos oltais yhdessä 24/7 :D
 
Ihmemaan Liisa
Sinänsä oikeassa Rva Mikkonen on, että suomalainen päivähoitojärjestelmän esikuva todellakin on saksalaista juurta. VAi oliko Fröbel itävaltalainen? No, kumminkin, Wikipedia tiivistää näin:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Fr%C3%B6bel
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mitenköhän vanhempien ajatukset ovat vaikuttaneet heidän poikiinsa? Vanhempi poika ei ainakaan mennyt edes eskariin, koska ei sitä halunnut.
no ei varmaan koska sehän on suoraan natsi-saksasta koko laitos!

Ihmettelen et kouluun meinaa laittaa?! kotikouluun vaan!
kasvatetaan lapset pumpulissa että ne ei pärjää sit kun 40v:nä lähtee kotoa
niinpä :whistle:
 
Mikkosella on monta hyvää pointtia
Minäkin olen oitkään ollut sitä mieltä, että päiväkodit ja koulut muistuttavat huomattavissa määrin keskitysleiriä. Kuri ja ruoka ovat hyviä esimerkkejä. Kaikki on kiellettyä, ruoka ihan kamalaa ja sitä on vielä pakko syödä. Kyllä pienimittakaavainen lapsista oikeasti pitävä päivähoito on aivan eri hyvä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mikkosella on monta hyvää pointtia:
Minäkin olen oitkään ollut sitä mieltä, että päiväkodit ja koulut muistuttavat huomattavissa määrin keskitysleiriä. Kuri ja ruoka ovat hyviä esimerkkejä. Kaikki on kiellettyä, ruoka ihan kamalaa ja sitä on vielä pakko syödä. Kyllä pienimittakaavainen lapsista oikeasti pitävä päivähoito on aivan eri hyvä.
Hee hee. Natsikortti.

No, meillä kotihoidossakaan ei lapsi kuritta ja kielloitta kasva. Enkä ole varma, ovatko noi mun keitokseni aina niin maukkaitakaan, mut pakko niitä on syödä niitäkin kun muuta ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mikkosella on monta hyvää pointtia:
Minäkin olen oitkään ollut sitä mieltä, että päiväkodit ja koulut muistuttavat huomattavissa määrin keskitysleiriä. Kuri ja ruoka ovat hyviä esimerkkejä. Kaikki on kiellettyä, ruoka ihan kamalaa ja sitä on vielä pakko syödä. Kyllä pienimittakaavainen lapsista oikeasti pitävä päivähoito on aivan eri hyvä.
en mä kyllä oo huomannu että kouluruoka olis jotenki vastenmielistä. se on terveellistä ja monipuolista. mutta joo onhan se kaameeta et lapset laitetaan syömään tummaa pastaa/riisiä vaalean sijasta (jota usein miten kotona syötetään) ja salaatteja. ihan kamalaa kerrassaan.
 

Yhteistyössä