Oliko lapsilla hyvät tokarit?

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
jatta
kasin luokkaa oli keskiarvo 8lk tytöllä sekä 5lk pojalla.ihan tyytyväinen olen.
numeroita tärkeämpänä pidän kuitenkin käyttäytymisestä tullutta kiitettävää palautetta.
käyttäytyy hyvin,ottaa toiset huomioon,noudattaa sovittuja sääntöjä jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuli ajatus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuli ajatus:
Välillä tuntuu, että noi numerot on olemassa vain vanhempien itsetunnon pönkittämiseksi...
Lapsi käy kouluaan itseään varten, ei muita. Tokihan se on lapsesta(kin) hienoa, kun onnistuu ja saa hyviä numeroita. Ja vanhempien ylpeys lienee luonnollista.
Niin että vanhemmat oikein ylpeilevät jälkikasvunsa todistusten numeroista. Onnea vaan! :D
Tottahan jokainen vanhempi on ylpeä lapsestaan, jos hän onnistuu. Oletko ihan pimeä???
Sen omalla lapsella on varmaan keskiarvo 4.7 tms ja siksi se on sitä mieltä että lapsen arvosanat on yks hailee :snotty:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos oliskin ihan paska todistus? Oisko lapsi sitten jotenkin vähemmän rakas ja vähemmän ylpeilyn arvoinen?

Tähän mä ainakin voin todeta, että mun pitäisi katsoa peiliin.

Sekin koe, mikä meni persiilleen pojalla, johtui vain siitä, etten minä tollo muistanut kuulustella kertaakaan. :headwall:

Kyllä noi jutut ovat vielä paljolti vanhempien vastuulla ala-asteen aikana.
Mä en voi mennä sinne kouluun pojan kanssa. Mä en voi sille mitään, että sillä on keskittymisongelmia, eikä siinä oo mulla mitään peiliinkatsomista. Sen sijaan jos mun lapsi käyttäytyis huonosti, voisin ihmetellä missä vika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos oliskin ihan paska todistus? Oisko lapsi sitten jotenkin vähemmän rakas ja vähemmän ylpeilyn arvoinen?

Tähän mä ainakin voin todeta, että mun pitäisi katsoa peiliin.

Sekin koe, mikä meni persiilleen pojalla, johtui vain siitä, etten minä tollo muistanut kuulustella kertaakaan. :headwall:

Kyllä noi jutut ovat vielä paljolti vanhempien vastuulla ala-asteen aikana.
Mä en voi mennä sinne kouluun pojan kanssa. Mä en voi sille mitään, että sillä on keskittymisongelmia, eikä siinä oo mulla mitään peiliinkatsomista. Sen sijaan jos mun lapsi käyttäytyis huonosti, voisin ihmetellä missä vika.

No et tietenkään voi.
Eikä pidäkään.

Mutta toki huolehdit kotitehtävistä? Ja autat kun koe lähestyy?

Pakko sanoa että tällä kertaa en aivan ymmärrä asennettasi.

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos oliskin ihan paska todistus? Oisko lapsi sitten jotenkin vähemmän rakas ja vähemmän ylpeilyn arvoinen?

Tähän mä ainakin voin todeta, että mun pitäisi katsoa peiliin.

Sekin koe, mikä meni persiilleen pojalla, johtui vain siitä, etten minä tollo muistanut kuulustella kertaakaan. :headwall:

Kyllä noi jutut ovat vielä paljolti vanhempien vastuulla ala-asteen aikana.
Mä en voi mennä sinne kouluun pojan kanssa. Mä en voi sille mitään, että sillä on keskittymisongelmia, eikä siinä oo mulla mitään peiliinkatsomista. Sen sijaan jos mun lapsi käyttäytyis huonosti, voisin ihmetellä missä vika.

No et tietenkään voi.
Eikä pidäkään.

Mutta toki huolehdit kotitehtävistä? Ja autat kun koe lähestyy?

Pakko sanoa että tällä kertaa en aivan ymmärrä asennettasi.
Autan kaikkeni, mutta se ei riitä. Poika alittaa taitonsa kerta toisensa jälkeen. Vaikka yrittää todella paljon. Mitä enemmän prässätään, sen huonommin menee.

Poika on lahjakas kolmiulotteisessa hahmottamisessa ja kannustan häntä siihen, koska haluan että hän saa itseluottamusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja BFM:
Hyvä todistus tuli :)

Aina on varaa parantaa mut uskon että likka teki parhaansa ja todistus on sitä myötä hyvä.
mitäs jos lapsesi olisi yrittänyt parhaansa, mutta silti keskiarvo oli 5??
Tietty mie kannustaisin parempiin suorituksiin mut en alkais dissaamaan jonkun koulumenestyksen vuoksi.Ottaisin selvää et mikä mättää...

Kai se sit on typerästi ajateltu et se riittää kun vain tekee parhaansa :/

*Edit: Todistuksessa kaikki ruksit kohdassa hyvä,ei yhtään kiitettävää*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Autan kaikkeni, mutta se ei riitä. Poika alittaa taitonsa kerta toisensa jälkeen. Vaikka yrittää todella paljon. Mitä enemmän prässätään, sen huonommin menee.

Poika on lahjakas kolmiulotteisessa hahmottamisessa ja kannustan häntä siihen, koska haluan että hän saa itseluottamusta.
Onko hän ihan normaalissa koululuokassa?
Ystävän lapsella oli samantapaisia vaikeuksia koulussa: kiltti lapsi, hyväkäytöksinen, mutta keskittymisessä oli vaikeuksia, itsetunto tuntui olevan huono, ja hän sai jatkuvasti huonompia arvosanoja mitä taitojen & tietojen perusteella olisi voinut olettaa. Hän siirtyi pienryhmään toiseen kouluun, alkoi saamaan yksilöllisempää opetusta hieman eri metodein mitä normaalissa koulussa käytetään. Se sopii hänelle hyvin, todistuksen huonoin numero on nykyään 8.
 
Rukoilijasirkka
Mitäs jos lapsi vaan ei ole älykäs. :whistle: Kyllä niitäkin on. Aika kauheaa jos sitten prässätään ihan hulluna ja vanhemmat vielä syyttelee itseään tai pahimmassa tapauksessa toisiaan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Autan kaikkeni, mutta se ei riitä. Poika alittaa taitonsa kerta toisensa jälkeen. Vaikka yrittää todella paljon. Mitä enemmän prässätään, sen huonommin menee.

Poika on lahjakas kolmiulotteisessa hahmottamisessa ja kannustan häntä siihen, koska haluan että hän saa itseluottamusta.
Onko hän ihan normaalissa koululuokassa?
Ystävän lapsella oli samantapaisia vaikeuksia koulussa: kiltti lapsi, hyväkäytöksinen, mutta keskittymisessä oli vaikeuksia, itsetunto tuntui olevan huono, ja hän sai jatkuvasti huonompia arvosanoja mitä taitojen & tietojen perusteella olisi voinut olettaa. Hän siirtyi pienryhmään toiseen kouluun, alkoi saamaan yksilöllisempää opetusta hieman eri metodein mitä normaalissa koulussa käytetään. Se sopii hänelle hyvin, todistuksen huonoin numero on nykyään 8.
On tavallisessa koulussa, normaalissa luokassa. Syksyllä alkaa käydä kolupsykologin juttusilla, niin saadaan jotain uutta tietoa. Siihen asti ostan pojalle pulmapaloja ja kannustan niiden tekemiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos lapsi vaan ei ole älykäs. :whistle: Kyllä niitäkin on. Aika kauheaa jos sitten prässätään ihan hulluna ja vanhemmat vielä syyttelee itseään tai pahimmassa tapauksessa toisiaan.
Sekin on toki täysin mahdollista, mutta sellaisille lapsille joiden älykkyys on selkeästi muita alhaisempi on ihan omat koulunsa. Kyllä nämä asiat yleensä huomataan jo aika varhaisessa vaiheessa, tai ainakin mun tuntemista tapauksista on jo päiväkoti-iässä nähnyt että kaikki ei ole kuten pitäisi olla.
Vähemmän älykäskin oppii ja pärjää kokeissa jos harjoittelee ja opiskelee, älykkäämmillä jää usein asiat helpolla muistiin eikä kokeisiin tarvitse lukea lainkaan. Mä menin peruskoulun ja lukion läpi suunnilleen lukematta, hyvällä menestyksellä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Niin, Rukoilijasirkka, kannustetaan. =)

Siinä, missä on hyvä.

Sitä se kai hyvän todistuksenkin huomioiminen on.

Älä sinä näe sitä poikasi taitojen vähättelynä.
Tottakai silloin kehutaan todistusta, kun se on hyvä. Ja tietty, vaikka se ois huonompikin. Meinasi tulla itku kun poika kysyi, että pääsinkö läpi. Sanoin, että ihan kevyesti =)

Ihmettelin miksi se kysyi niin. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Tottakai silloin kehutaan todistusta, kun se on hyvä. Ja tietty, vaikka se ois huonompikin. Meinasi tulla itku kun poika kysyi, että pääsinkö läpi. Sanoin, että ihan kevyesti =)

Ihmettelin miksi se kysyi niin. :(
Voi pientä :|
Sano pojalle sellaisia terveisiä, että eräs täti Turusta ei ole koskaan nähnyt lahjakkaampaa piirtäjää kuin hän on. Ne piirustukset, joita täällä joskus oli esillä, oli kertakaikkiaan upeita :flower: . Hän on hyvä ainakin siinä asiassa, ja muissa asioissa pärjää omalla tavallaan, pääsee luokaltaan ja se on hyvä. Eikä koulutodistuksen arvosanat liity mitenkään siihen, miten hyvin pärjää myöhemmin elämässä. Minua huomattavasti huonommin koulussa menestynyt veljeni on työssä josta todella tykkää, ja tienaa tosi hyvin. Minä sen sijaan...no, en ole saanut oikein mitään aikaiseksi vielä sillä saralla :snotty:
 
mehmuli
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos lapsi vaan ei ole älykäs. :whistle: Kyllä niitäkin on. Aika kauheaa jos sitten prässätään ihan hulluna ja vanhemmat vielä syyttelee itseään tai pahimmassa tapauksessa toisiaan.
Sekin on toki täysin mahdollista, mutta sellaisille lapsille joiden älykkyys on selkeästi muita alhaisempi on ihan omat koulunsa. Kyllä nämä asiat yleensä huomataan jo aika varhaisessa vaiheessa, tai ainakin mun tuntemista tapauksista on jo päiväkoti-iässä nähnyt että kaikki ei ole kuten pitäisi olla.
Vähemmän älykäskin oppii ja pärjää kokeissa jos harjoittelee ja opiskelee, älykkäämmillä jää usein asiat helpolla muistiin eikä kokeisiin tarvitse lukea lainkaan. Mä menin peruskoulun ja lukion läpi suunnilleen lukematta, hyvällä menestyksellä.
Näin juuri
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katrusa:
toinen on lahjakas jossain asiassa ja toinen taas ei. ei sitä voida mitata numerossa. ja todellakin opettajat kyllä sen oma mielipiteen mukaan välillä niitä numeroita anta.
Tuokin on täysin totta.
Meidän lukiossa oli tyttö, joka oli kova nuolemaan opettajien perseitä ja teki aina läksyt, ei ollut koskaan poissa, jne. Hänen ylioppilastodistuksessaan oli pelkkiä kymppejä ja 1-2 ysiä, mutta kirjoituksista sai vaan B:tä ja A:ta. Ylioppilastutkintolautakuntaa kun ei voinut nuoleskella... :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Alkuperäinen kirjoittaja Katrusa:
toinen on lahjakas jossain asiassa ja toinen taas ei. ei sitä voida mitata numerossa. ja todellakin opettajat kyllä sen oma mielipiteen mukaan välillä niitä numeroita anta.
Tuokin on täysin totta.
Meidän lukiossa oli tyttö, joka oli kova nuolemaan opettajien perseitä ja teki aina läksyt, ei ollut koskaan poissa, jne. Hänen ylioppilastodistuksessaan oli pelkkiä kymppejä ja 1-2 ysiä, mutta kirjoituksista sai vaan B:tä ja A:ta. Ylioppilastutkintolautakuntaa kun ei voinut nuoleskella... :whistle:
Tai sitten on paljon osallistuva, aktiivinen, hyvä kokeista, mutta naama ei miellytä----> huono numero. Näin ystävän lapsella.
 

Yhteistyössä