Oliko lapsilla hyvät tokarit?

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
tossuliini
Nyt kun lapset ovat lähteneet kesälomalle niin oliko heillä hyvät tokarit, jäikö kukaan luokalle vai pääsikö kaikki seuraavalle luokalle? Meillä neiti nosti tokarinsa numeroita, yksi 10 oli myös eksynyt joukkoon ja se tuli enkusta, lähtee syksyllä 5. luokalle ja keskiarvo nousi kans eli tyytyväisiä ollaan molemmat tokariin.
 
Nipo
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos oliskin ihan paska todistus? Oisko lapsi sitten jotenkin vähemmän rakas ja vähemmän ylpeilyn arvoinen?
Niimpä... inhosin jo lapsena kysymystä "Nooooo, minkälaisen todistuksen sait, näytäpä sitä..." ja inhoan edelleen. Mitä vitun väliä?

 
vastaaja 2
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos oliskin ihan paska todistus? Oisko lapsi sitten jotenkin vähemmän rakas ja vähemmän ylpeilyn arvoinen?
Ei tietenkään. Tärkeintä, että yrittää parhaansa ja onnellinen ja terve.

Se oli tärkeämpää nytkin, että lapsen todistuksessa luki oikeudenmukainen, reilu ja mukava kaveri.
 
pahvissa pisti silmään fysiikka 5!Jouluna ollu 8!Ope ei kuulemma osaa opettaa,kun tunnilla kysyy jotain vaikeeta asiaa, ope sanoo ettei itekkään tiedä :eek: .Kirjoja ei ole,mut kyl oma aktiivisuuskin on varmaan osasyynä numeron tippumiseen.Muuten oli 8 7 ja6 vaihtelevasti.Myönnän,en ole juurikaan seurannut läksyjenlukua :ashamed: .Kielet kaikki kaseja =)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos oliskin ihan paska todistus? Oisko lapsi sitten jotenkin vähemmän rakas ja vähemmän ylpeilyn arvoinen?
Niimpä... inhosin jo lapsena kysymystä "Nooooo, minkälaisen todistuksen sait, näytäpä sitä..." ja inhoan edelleen. Mitä vitun väliä?
Mulla oli yleensä huono todistus. (epäilen keskittymishäiriötä, kun samoja ongelmia yhä ) Mulle sanottiin aina, että hyvä kun pääsit läpi ja kiva kun tulee loma, eikä sun ole pakko mennä kouluun.

Mun kyvyt oli ihan muita, kun mitä kouluun ois tarvittu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tuli ajatus:
Välillä tuntuu, että noi numerot on olemassa vain vanhempien itsetunnon pönkittämiseksi...
Lapsi käy kouluaan itseään varten, ei muita. Tokihan se on lapsesta(kin) hienoa, kun onnistuu ja saa hyviä numeroita. Ja vanhempien ylpeys lienee luonnollista.
 
Oli. Pojilla ei vielä kunnon todistuksia olekaan, mutta molemmilla oli rastitodistuksissaan muutama juttu täysissä ja vain pari siinä keskitasoviivan huonommalla puolella.

Eli me harjoittelemme kesällä (aiemmin mainitsemani englannin lisäksi, tervehtimistä ja sanojen väliin jätettävää väliä :D )
 
juu
7 oli ka ja ne aineet jotka vaikuttavat jatko-opintoihin olivat hyviä, muut vähän tai paljon heikompia. Pääasia, että pääsisi sinne minne on hakenut. Sen verran on numeroilla merkitystä. Eli ysi loppu juuri.
 
Tuli ajatus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuli ajatus:
Välillä tuntuu, että noi numerot on olemassa vain vanhempien itsetunnon pönkittämiseksi...
Lapsi käy kouluaan itseään varten, ei muita. Tokihan se on lapsesta(kin) hienoa, kun onnistuu ja saa hyviä numeroita. Ja vanhempien ylpeys lienee luonnollista.
Niin että vanhemmat oikein ylpeilevät jälkikasvunsa todistusten numeroista. Onnea vaan! :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mitäs jos oliskin ihan paska todistus? Oisko lapsi sitten jotenkin vähemmän rakas ja vähemmän ylpeilyn arvoinen?

Tähän mä ainakin voin todeta, että mun pitäisi katsoa peiliin.

Sekin koe, mikä meni persiilleen pojalla, johtui vain siitä, etten minä tollo muistanut kuulustella kertaakaan. :headwall:

Kyllä noi jutut ovat vielä paljolti vanhempien vastuulla ala-asteen aikana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tuli ajatus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuli ajatus:
Välillä tuntuu, että noi numerot on olemassa vain vanhempien itsetunnon pönkittämiseksi...
Lapsi käy kouluaan itseään varten, ei muita. Tokihan se on lapsesta(kin) hienoa, kun onnistuu ja saa hyviä numeroita. Ja vanhempien ylpeys lienee luonnollista.
Niin että vanhemmat oikein ylpeilevät jälkikasvunsa todistusten numeroista. Onnea vaan! :D
Tottahan jokainen vanhempi on ylpeä lapsestaan, jos hän onnistuu. Oletko ihan pimeä???
 
Tuli ajatus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuli ajatus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuli ajatus:
Välillä tuntuu, että noi numerot on olemassa vain vanhempien itsetunnon pönkittämiseksi...
Lapsi käy kouluaan itseään varten, ei muita. Tokihan se on lapsesta(kin) hienoa, kun onnistuu ja saa hyviä numeroita. Ja vanhempien ylpeys lienee luonnollista.
Niin että vanhemmat oikein ylpeilevät jälkikasvunsa todistusten numeroista. Onnea vaan! :D
Tottahan jokainen vanhempi on ylpeä lapsestaan, jos hän onnistuu. Oletko ihan pimeä???
Olen, nimenomaan. :D Voi hyvän tähen teitä tolloja...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Marklund:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
pääsee ekalta tokalle,rastit suurimmaksi osaksi hyvän kohdalla,paitsi "käyttäytymiset ja muut sosiaaliset taidot " erittäin hyviä :D
Noi on lähes tärkeimpiä taitoja elämässa. Lapselle :flower:
kiitos!Niinhän se on.Vaikka tempperamenttiä on kuin pienessä kylässä,niin se näkyy ja kuuluu vain kotona.. :whistle:
 

Yhteistyössä