Oliko lapsesi suunniteltu?

Hei nuoret Mammat! :D

Tällainen tuli mieleen että kuinkas monen vaavukkainen on ollut ihan suunniteltu lapsi? Ja minkä ikäinen olit kun lapsesi sait/saat jos nyt olet raskaana?

Itse olen 19 ja täytän tänä vuonna 20. Olen viimeisilläni raskaana ja meille vauva oli täysi ylläri. Ehkäisy petti. Lapsi ei siis ollut suunniteltu MUTTA tervetullut! :heart:

Olimme mieheni kanssa päättäneet että jos tulen raskaaksi niin vauva pidetään ilman muuta ja beebehän päätti tulla.

Onnesta olemme soikeina!

HUOM! Kenenkään asiattoman ei tarvitse kommentoida!! Tämä kysymys EI OLE tuomitsemista varten!!! \|O

Onnea jokaiselle nuorelle äidille! :hug:
 
Kinder Bueno
lopetimme ehkäisyn (sattuneista syistä) ja keskustelimme että vauva saa tulla kun haluaa.. ja hetihän tuo sitten halusi tulla.. :) ei suunniteltu siis mutta lupa tulla oli annettu.. :heart: :heart: Ja nyt tuolla parvekkeella tuhisee 1kk:n ikäinen tyttönen..

muox. ihme kirjotushärö.. :D :whistle: :ashamed: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 14:08 vieras kirjoitti:
Ihan on suunniteltu ja käyty raskaissa hedelmöityshoidoissa sitä varten. Olen 35-v ja lapsi syntyy kesäkuussa.

Olet säälittävän katkera siitä että itse et näemmä voi saada lasta luonnostaan, mutta nämä nuoret ovat. Mene muualle mesoamaan.. Jollet ole tajunnut niin tämä on alle 20-vuotiaiven palsta. Ei "vanha nainen joka on katkeroitunut nuorille äideille heidän onnestaan saada luonnollisesti lapsi" palsta
 
Kinder Bueno
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 21:13 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 14:08 vieras kirjoitti:
Ihan on suunniteltu ja käyty raskaissa hedelmöityshoidoissa sitä varten. Olen 35-v ja lapsi syntyy kesäkuussa.

Olet säälittävän katkera siitä että itse et näemmä voi saada lasta luonnostaan, mutta nämä nuoret ovat. Mene muualle mesoamaan.. Jollet ole tajunnut niin tämä on alle 20-vuotiaiven palsta. Ei "vanha nainen joka on katkeroitunut nuorille äideille heidän onnestaan saada luonnollisesti lapsi" palsta
Anteeks mutta mitäköhän tämä kyseinen aloittaja on mesonnut?
 
Minä mietin ihan samaa, ihan asiallisestihhan hän on kertonut asian omalta kohdaltaan!!
Mutta mietin minäkin miksi 35vuotias kirjottaa alle 20-vuotiaiden palstalle. Mut ei se silti oikeuta häntä "mollaamaan"!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 21:13 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 14:08 vieras kirjoitti:
Ihan on suunniteltu ja käyty raskaissa hedelmöityshoidoissa sitä varten. Olen 35-v ja lapsi syntyy kesäkuussa.

Olet säälittävän katkera siitä että itse et näemmä voi saada lasta luonnostaan, mutta nämä nuoret ovat. Mene muualle mesoamaan.. Jollet ole tajunnut niin tämä on alle 20-vuotiaiven palsta. Ei "vanha nainen joka on katkeroitunut nuorille äideille heidän onnestaan saada luonnollisesti lapsi" palsta
:headwall: :headwall:
jotain ongelmia ymmärtämisessä kenties!!!
ei kannata irvailla, mistä tiedät ettei oo sullakin edessä, sillä toivon että sulla ei o lapsia sen verta lapsellista tuo oli!!! lapsettomuus on todela kamala eikä sitä soisi kenelläkkään!!
 
Annika aapee
Joo kyllä tähän saa vastata ihan jokainen vaikka ei nyt niin nuori mamma olisikaan! :D Eikä 35vee niin kauhean vanha olekaan.

Lapsettomuus on pahinta mitä voin naisen kohdalle ajatella! :'( En tiedä miten selviäisin jos en omia lapsi voisi saada.... Hedelmöityshoidot ovat varmasti niin rankkoja että en kenellekään toivoisi!

Eli kyseiselle 35vee mammalle OIKEIN PALJON ONNEA!! :hug:

Ne keiden lapsi ei ole ollut suunniteltu:

Millaisia tuntemuksia nyt herää kun ajattelet että lapsi tuli vaikka sitä ei suunniteltu? Oliko ns virhe pitää lapsi? (ANTEEKSI sana 'virhe' mutta en keksi muuta)

Ihana kuulla kuitenkin että monen nuoren äidin lapsi oli suunniteltu!! :heart:
 
odess a
Me päätettiin miehen kanssa jättää ehkäisy pois kokonaan ja ajateltiin että ihanaahan se olis jos vauva päättäis tulla. :) Aluksi mies ehdotti että alettais yrittämään mutta mä vierastan sellaista yrittämällä yrittämistä ja päivien laskemista, ajattelin että jos ei tule yrittämättä niin sitten se on niin tarkoitettu. Ja sitten plussasin melkein heti. :) Itsellä ikää 19 ja mies 24.
 



[/quote]


Olet säälittävän katkera siitä että itse et näemmä voi saada lasta luonnostaan, mutta nämä nuoret ovat. Mene muualle mesoamaan.. Jollet ole tajunnut niin tämä on alle 20-vuotiaiven palsta. Ei "vanha nainen joka on katkeroitunut nuorille äideille heidän onnestaan saada luonnollisesti lapsi" palsta

[/quote]

kuulehan vieras vieras,sulla ilmeisesti on lukihäiriö tai jotain kun nimenomaan sanottiin ettei asiattomia kommentteja ja muutakaan tuomitsemista.jos joku tässä mesoaa ni se olet SINÄ joten etköhän anna olla.
<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 21:13 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 14:08 vieras kirjoitti:
Ihan on suunniteltu ja käyty raskaissa hedelmöityshoidoissa sitä varten. Olen 35-v ja lapsi syntyy kesäkuussa.

Olet säälittävän katkera siitä että itse et näemmä voi saada lasta luonnostaan, mutta nämä nuoret ovat. Mene muualle mesoamaan.. Jollet ole tajunnut niin tämä on alle 20-vuotiaiven palsta. Ei "vanha nainen joka on katkeroitunut nuorille äideille heidän onnestaan saada luonnollisesti lapsi" palsta


anteeks nyt vaan mutta mun mielästä toi mitä sanoit oli todella loukkaavaa! ota huomioon että kaikki ei vaan saa niin helpolla lapsia, ja mun mielestä toi joka on käynyt jopa hoidoissakin ei ole puhunut mitään pahaa meistä nuorista äideistä joten miksi sitten sinäkään! hyi sinua häpeäisit!
 
itse olin 16v kun sovimme kihlattuni kanssa että jätän pillerit pois,ja että vauva saisi tulla kun on tullakseen! ja niinhän se sitten tapahtui ja tulin raskaaksi. :heart: täytin justiin pari kuukautta ennen pojan syntymää 17v. nyt olen kohta 19v ja toisen lapsen laskettuaika on 18.4 ja molemmat ovat olleet siis toivottuja! :heart: rakastamme poikaamme yli kaiken!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 13:03 tytön-äiti kirjoitti:
ensimmäinen ei ollut suunniteltu olin 15v kun tyttö syntyi,tyttö nyt 3v.
Tämä toinen jota nyt odotellaan juhannukseksi oli suunniteltu :) ja nyt minulla ikää siis 18v kesällä 19v.

hui aika nuori olit kun äidiksi tulit! jouduit jättämään koulut kesken mutta onnea sinulle siitä että olit valmis uhraamaan nuoruutesi pienen lapsen takia! kaikki kun eivät siihen ole valmiita tuossa iässä! kaikkea hyvää teille! :heart:
 
28.03.2007 klo 14:08 vieras kirjoitti
Ihan on suunniteltu ja käyty raskaissa hedelmöityshoidoissa sitä varten. Olen 35-v ja lapsi syntyy kesäkuussa.


Lainaus:
28.03.2007 klo 21:13 vieras kirjoitti

Olet säälittävän katkera siitä että itse et näemmä voi saada lasta luonnostaan, mutta nämä nuoret ovat. Mene muualle mesoamaan.. Jollet ole tajunnut niin tämä on alle 20-vuotiaiven palsta. Ei "vanha nainen joka on katkeroitunut nuorille äideille heidän onnestaan saada luonnollisesti lapsi" palsta


Mitähän pahaa edellä mainittu 35v nainen täällä muka teki.
Tais vaan erhetyä palstasta :)
 
Olen aina vierastanut pillereiden syöntiä ja niinpä juttelimme mieheni kanssa asiasta ja tulimme siihen tulokseen että kumpaakaan ei todellakaan haittaisi vaikka vauva tulisi,päin vastoin =).Lopetin pillerit 10.1.07 ja jätimme vauvan tulon "luojan huomaan" ja 2.2.07 tein positiivisen testin :heart: Nyt ollaan siis onnellisesti rv 12+4 ja ikionnellisia. Ikää minulla on 19 ja miehelläni 23.
 

Yhteistyössä