Oli kolari aika lähellä!! Ihme törttöjä liikenteessä!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ajelin tuolla isommalla tiellä ja olin kääntymässä vasemmalle.
Vilkun pistin ajoissa ja ryhmityin kääntymistä varten, ja mitä tekee takana ajava kuski...Lähtee ohittamaan vasemmalta puolelta!!!
Onneksi huomasin ajoissa, muuten olisin kylkeeni saanut tän ohittajan!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Onneksi huomasit ajoissa, koska sun vikasihan se kolari olisi ollut.
Miten se olisi mun vika ollut?
Toimin ihan oikein, vilkutin ja ryhmityin. Luulisi nyt että olisi ollut takana tulevan virhe, jos olisi kylkeen tuossa pamauttanut. Ja risteysalueella oli vielä keltainenviiva, joka kieltää ohittamisen.
 
vieras
siis miten se ap:n syytä olis ollut jos takaa tuleva ajaisi pahki. Peräänajan syytähän se olisi. Ja yleensä vasemmalle kääntyvä ohitetaan oikealta puolelta. Tämän verran minäkin tiedän vaikka autolla en viiteen vuoteen ole ajanutkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Onneksi huomasit ajoissa, koska sun vikasihan se kolari olisi ollut.
Taisin tuohon edelliseenkin keskusteluun vastata, että lain mukaan ohitamaan ei saa lähteä, mikäli edelläajavalla on vilkku päällä. Tämä on ihan yksiselitteinen asia. Tietysti jos vilkun on laittanut viime tingassa, niin ohitus on saattanut jo alkaa aiemmin. Mutta jos nyt oletetaan että vilkutetaan normaaliin aikaan.
 
Carlos74
No onneks katsoit peiliin niin kun kuuluukin. Mulla kans eilen kävi sillain, että ajoin toisen auton perässä ramppia, josta alkaa kiihdytys kaista moottoritielle. Ja tää edessä ajava auto sit päätti pysähtyä siinä kohtaa, missä muut ihmiset pistää kaasun pohjaan :D . Onneks seurasin mitä tää edellä ajava tekee. Maksumiehenä olisin ollut. Auto oli Mitsubishin joku lava-auto, kuljettajalla känny korvalla. Ihan ok näkönen nainen. Ja tapahtui Jypissä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jussi:
Pakko kai jonkinlainen risteys on olla, jos kerran vasemmalle kääntymässä, vai menasitko, että ojaan aikoi koukata?
Ei välttämättä, eihän tossa laittamassani linkissäkään ollut risteysaluetta. Mistä tiedät vaikka ap olisi kääntynyt huoltoasemalle?
 

Yhteistyössä