Oli ihan pakko kommentoida kaupassa erään mamman tupakan ostoa. Rahaa löytyi tupakkaa, muttei lapselle mehuun.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veemäinen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oisitpa tullu kommentoimaan mulle noin niin oisin haukkunu sut pystyyn. Ensinnäkään asia ei kuulu sulle, ja toisekseen äiti tasan tarkkaan päättää mitä lapsellensa ostaa, eikä se lapsi.

Meilläki tenava rääkyy pillimehua tasan joka kerta kun kaupassa käydään, ja voit olla varma etten joka kerta osta.

Mielestäni tupakoivakin vanhempi saa pitää hulta lapsensa hampaista. Mun mielestä lasta ei tarvitse aina lahjoa, jos itselle ostaa jotain vain siksi, että itselleen ostaa. Lapselle voi ostaa sitten joku toinen kerta. Samoin sisarten kohdalla, jos toinen sisar saa vaikka paidan, niin samalla ei ole pakko ostaa kaikille, vaikka muutkin pyytäisivät.

Joopajoo. Mä olen aika paljon nähnyt näitä, joilla ei ole rahaa jos lapsi jotain pyytää, mutta itselle ostellaan kyllä kaljaa/tupakkaa/herkkuja. Mun mielestä se on itsekästä. Jos ei ole rahaa ostaa mehua tai ei halua muuten sitä ostaa niin sitten ei osteta, mutta tuolloin voi kyllä aikuinenkin olla sitten ostelematta itselleen mitään extrajuttuja. Mä en kehtaisi lapseni edessä ostaa itselleni tupakkaa, ja samalla kieltää lapselta jotain epäterveellistä mitä hänen tekisi mieli. Miksi lapsilta vaaditaan suurempaa itsekuria kuin aikuisilta, en tajua?

Aika iso ero TARVITSEEKO lapsi jotain, vai HALUAAKO se jotain. Mistä sen ulkopuolinen nyt taas tietää.

Koko homman nimi nyt vaan oli, että se oli sun mielestä paska mutsi kun polttaa tupakkaa. Mitä se asia sulle kuuluu??

Miksi lapsi tarvitsee mehua? Joa äiti haluaa itsensä savuttaa hengiltä niin savuttakoon, mutta ihan viisasta on olla ostamatta mitään atsovärjättyjä aspartaamiliemiä lapsille. En polta, mutta en minäkään osta kakaroille mehua. Miksi pitäisi ostaa? Hyvin ovat ilmankin pärjänneet. Sen vähän meun mitä juovat, teen itse.
Ihan sivuhuomautuksena taas, että voi olla muitakin syitä jättää mehu ostamatta kuin rahanpuute.

Olen itsekin ostanut mm. tupakkaa (miehelle; mä en polta) ja siideriä/olutta, ja kieltäytynyt ostamasta lapsille vaikka lakua. Yhyy.

Kerran
olen kuittaillut kassajonossa vieraalle ihmiselle hänen ostoksistaan. Se oli sellainen kerta, kun mun lapseni sai tikkarin ja pääsi sellaiseen kolikolla toimivaan laitteeseen kassan jälkeen. Oltiin karkkihyllyllä samaan aikaan yhden naisen kanssa, ja nainen tiuski tosi rumasti lapselleen (joka käyttäytyi nätisti). Kun lapsi kysyi että saisinko tikkarin, niin nainen rääkäisi että no todellakaan et saa eikä oo rahaa sellaisiin turhuuksiin (tms, yhtä rumaa kuitenkin). Mun lapsi sai tikkarin. Kassajonossa nainen oli mun takana ja alkoi aukomaan päätään siitä miten lellin lapseni pilalle, kun lapsi saa sekä tikkarin että pääsee laitteeseen. Katsoin sitä kaljan pöhöttämää lapselleen tiuskivaa ämmää jolla oli ostamassa kaljaa suurempaankin janoon, ja totesin että tikkari ja laite on meidän perjantainen perinteemme, teillä se vissiin on kaljan lipitys ja lapsen itkettäminen.

Olen itsekin ostanut mm. tupakkaa (miehelle; mä en polta) ja siideriä/olutta, ja kieltäytynyt ostamasta lapsille vaikka lakua. Yhyy.

Kerran
olen kuittaillut kassajonossa vieraalle ihmiselle hänen ostoksistaan. Se oli sellainen kerta, kun mun lapseni sai tikkarin ja pääsi sellaiseen kolikolla toimivaan laitteeseen kassan jälkeen. Oltiin karkkihyllyllä samaan aikaan yhden naisen kanssa, ja nainen tiuski tosi rumasti lapselleen (joka käyttäytyi nätisti). Kun lapsi kysyi että saisinko tikkarin, niin nainen rääkäisi että no todellakaan et saa eikä oo rahaa sellaisiin turhuuksiin (tms, yhtä rumaa kuitenkin). Mun lapsi sai tikkarin. Kassajonossa nainen oli mun takana ja alkoi aukomaan päätään siitä miten lellin lapseni pilalle, kun lapsi saa sekä tikkarin että pääsee laitteeseen. Katsoin sitä kaljan pöhöttämää lapselleen tiuskivaa ämmää jolla oli ostamassa kaljaa suurempaankin janoon, ja totesin että tikkari ja laite on meidän perjantainen perinteemme, teillä se vissiin on kaljan lipitys ja lapsen itkettäminen.

Ihan tulee paha mieli, kun ajattelee sitä pientä lasta :( Onneksi pistit sille kusimutsille luun kurkkuun!

no voi jestas sentään. Aikuinen ihminen voi tuhota ittensä sillä tupakalla, se on hänen päätöksensä. Mutta jos haluaa varjella lastaan esim liikalihavuudelta tai hampaiden reikiintymiseltä, niin silloin voi sanoa ettei saa sitä mehua/pullaa/karkkia tms, VAIKKA ostaiskin ite tupakkaa.
Ihme hulluja tälläkin palstalla kun eivät tajua...

Taas jotkut eivät osaa olla pistämättä nokkaansa asioihin jotka eivät kuulu muille. Onneksi ette näe mua lasteni kanssa kaupassa kun alkavat vähän väliä haluamaan jotain enkä tietenkään osta kaikkea. Perjantai on meillä karkkipäivä vaikka tietysti joitain poikkeuksiakin on.

[QUOTE="mimi";23759988]Mitä se luuserimamma sanoi sulle ap? :D[/QUOTE]

Sanoi ehkä ap:lle että asiahan ei sulle kuulu pätkän vertaa joko siivompana tai vähemmän siivompana versiona, ja oli musta ihan oikein sanottu.

Käytän itsekin termiä "ei ole rahaa", vaikka tilini ei ole koskaan nollilla tai edes lähelläkään. Milloin tämän perustelun käyttäminen on sallittua? Vain jos on todellinen persaukinen? Eikö itse saa päättää mihin turhuuteen rahansa panee? Ei minullakaan olisi tilillä rahaa kohta, jos ostoksesta saisi kieltäytyä vasta kun tili näyttää nollaa. Vai pitääkö kaupassa käydä läpi kaikki mahdolliset syyt miksi jotain ostosta ei tee?

Äidille plussat siitä, että vaikka oman terveytensä on tuhoamassa, niin lapsensa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23758318:
mua kanssa suututta toi. lapsi tahtoo kaupasta no vaikka sen mehun ja äiti tai iskä sanoo, ettei ole varaa, tai etten osta sulle sitä. silti itselle ostetaan tupakkaa tai kaljaa.

tärkeysjärjestys ennen kaikkea!:/

[QUOTE="xxx";23759863]Joopajoo. Mä olen aika paljon nähnyt näitä, joilla ei ole rahaa jos lapsi jotain pyytää, mutta itselle ostellaan kyllä kaljaa/tupakkaa/herkkuja. Mun mielestä se on itsekästä. Jos ei ole rahaa ostaa mehua tai ei halua muuten sitä ostaa niin sitten ei osteta, mutta tuolloin voi kyllä aikuinenkin olla sitten ostelematta itselleen mitään extrajuttuja. Mä en kehtaisi lapseni edessä ostaa itselleni tupakkaa, ja samalla kieltää lapselta jotain epäterveellistä mitä hänen tekisi mieli. Miksi lapsilta vaaditaan suurempaa itsekuria kuin aikuisilta, en tajua?[/QUOTE]

Niin eli, jos äiti ei pysty pitään terveydestään huolta, niin laitetaan vahinko kiertään ja annetaan lapsen tehdä kanssa mitä haluaa? Syödä karkkia, sipsiä, pillimehuja... Kenties kokeilla äitin tupakkaa 10vuotiaana...?

Vai ajattelitko tosissasi, että esim. 3 vuotiaan pitäisi itse yrittää hillitä itseään ja pitää jo terveydestään huolta itsekurillaan? Mää oon kässännyt tuon siten, että vanhemmat huolehtii mikä on terveellistä ja lapsen ei tarvi sitä itsekurillaan hoitaa...

Viimeksi muokattu:
Jos minulle alkaisi joku ämmä kommentoimaan ostoksiani kaupassa niin kyseinen henkilö saisi taatusti minulta niskaansa sellaisen verbaalisen paskamyrskyn ettei ikinä unohtaisi.

Mikä HELVETTI saa niin monet ämmät kuvittelemaan että heillä on oikeus puuttua muiden ihmisten asioihin?

Alkuperäinen kirjoittaja veemäinen akka;23758264:
Kävin tuossa lähikaupassa töistä tullessa ja edelläni kassajonossa meni äiti ja poika. Poika kinusi äidiltään mehua, mutta äiti sanoi, että ei nyt ole rahaa. Sitten äiti kuitenkin siinä osti tupakka-askin itselleen. Oli ihan pakko sanoa sille äidille, että näkyy sulla kuitenkin olevan rahaa siihen tupakkaan, muttei pojan mehuun... Tulihan sieltä rouvalta sitten täyslaidallinen päin näköä. Mutta vähäkö vituttaa tuollaiset.

ootko oikeesti noin dorka?
Mehu ei todellakaan ole kun juhla juoma. Jos äiti on tyhmä ja polttaa niin pitäisikö hänen olla niin tyhmä että ostaa lapselle heti mehun kun lapsi kinuaa???
Tsiisus!
Todistit oman typeryytesi!

Kerran

hahahaha
Loistava!

mä myönnän olen monta monta kertaan turvautunut tohon "meil ei ole nyt rahaa!" lauseeseen kaupassa!!! kun esim ostan ruokaa ja siel joukos on ollu tupakkaa.. meillä kun on karkkipäivä lauantaina ja silloin ostan lapselle karkkia ja juoman... mutta joo viikolla ei osteta karkkia..

Mun on vaikea uskoa, että tuossa tilanteessa se oli oikeasti siitä rahasta kun ne pillimehut maksaa sen parikyt senttiä ja röökiaski monta euroa, jos siihen röökiaskiin on varaa niin eiköhän olisi siihen pillimehuunkin :D Varmaan kuten aiemminkin on jo sanottu johtui nimenomaan siitä, että ei halua äiti jatkuvasti antaa lapselleen kaikkea mitä se kaupassa pyytää.. Lapset kun haluaa äkkiä melkeen koko kaupan mukaansa jos niikseen tulee :D

Yhteistyössä