Olen itsekin ostanut mm. tupakkaa (miehelle; mä en polta) ja siideriä/olutta, ja kieltäytynyt ostamasta lapsille vaikka lakua. Yhyy.
Kerran olen kuittaillut kassajonossa vieraalle ihmiselle hänen ostoksistaan. Se oli sellainen kerta, kun mun lapseni sai tikkarin ja pääsi sellaiseen kolikolla toimivaan laitteeseen kassan jälkeen. Oltiin karkkihyllyllä samaan aikaan yhden naisen kanssa, ja nainen tiuski tosi rumasti lapselleen (joka käyttäytyi nätisti). Kun lapsi kysyi että saisinko tikkarin, niin nainen rääkäisi että no todellakaan et saa eikä oo rahaa sellaisiin turhuuksiin (tms, yhtä rumaa kuitenkin). Mun lapsi sai tikkarin. Kassajonossa nainen oli mun takana ja alkoi aukomaan päätään siitä miten lellin lapseni pilalle, kun lapsi saa sekä tikkarin että pääsee laitteeseen. Katsoin sitä kaljan pöhöttämää lapselleen tiuskivaa ämmää jolla oli ostamassa kaljaa suurempaankin janoon, ja totesin että tikkari ja laite on meidän perjantainen perinteemme, teillä se vissiin on kaljan lipitys ja lapsen itkettäminen.