Olettekos ajatelleet ruoan hinnan nousua ylipainon vähenemisen kannalta?

Ääh, en usko, että vaikuttaa asiaan.. saattaa käydä päinvastoin, kun ihmiset siirtyy ostamaan halpaa vaaleaa leipää, makkaraa ja muuta sen sellaista terveellisempien ja kalliimpien tuotteiden sijasta. Tuskin nimittäin alkaa juurekset, pavut ja muut edulliset ja terveelliset vaihtoehdot mennä yhtään entistä paremmin kaupaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitten pitäisi makkaran maksaa enemmän, kuin kurkku. Tolla logiikalla. Näin vain ei ole.
Mullahan on vain tällainen yhden naisen kokemus takana, mutta mielestäni mun kauppareissut on halvempia kun ostaa ison kasan ruokaa vihannes/hedelmäosastolta sen sijaan että ostaisi ne epäterveelliset einespuolelta. Itse kun tekee ruokaa, sitä saa paljon isommat annokset kuin vaikka jostain makkarapaketista, jonka esim. meillä mies voisi syödä yhdellä aterialla mutta vaikkapa makaronilaatikko kestää pitempään senkin ruokahalulla.
 
:LOL: Mä luulen että tässä on sama juttu kuin alkoholin ja bensan hinnan nousulla. Se vain ketuttaa. Mutta ne jotka on juoppoja, juo yhä. Ja "sivistyneesti juovalle" on ihan sama maksaako se satunnainen pullo 10 vai 15 euroa. Ja jos on pakko liikkua omalla autolla, bensan hint vain ketuttaa, ei vähennä autoilua.

Se mitä nyt ihan vakavasti ottaen pelkään tässä ruuan hinnan suhteen on se, että ihmiset alkaa ostaa "b-luokan makkaraa" yms, välipalaksi vihannesten sijaan. Siis oikeesti. Omenat maksoi tänään lähi-siwassa yli 2 euroa kilo. Se on paljon se!! Etenkin... hm. miten se nyt hienosti sanotaan? Syrjäytymisuhan alla olevat lapsiperheet saattavat helposti valita ipanoilleenkin sitä halvinta mahdollista muonaa (viis mä veisaan siitä mitä joku spurgu itelleen ostaa kaljarahojensa ylijäämistä )
 
No
eipä se paljon auta kun kaikki epäterveellinen edelleen halpaa. Lihapiirakat ym. mössöt ei maksa paljoa. Eikä karkit. Terveelliset ruuat kallistuvat ja kohta on kallista valmistaa itse esim.leipää kun jauhot kalliita.
 
Mutta ihan totta nuo teidän pointit, ihmiset ostaa sitä mitä luulevat ainakin että on halvempaa, vaikka todellisuudessa ne makkarat ym ei kovin halvaksi tule.. Viime maanantaina kävin kaupassa ja ostin mielestäni viikoksi hedelmiä yms, rahaa meni kuutisenkymppiä ja vasta tänään otin ensimmäiset omenat sen päivän ostoksista. Eli tosi pitkälle niillä nälkä pysyy loitolla kun en kaikkia ole kerennyt syödäkään, mutta tottahan sekin on että jos ei ole oppinut niitä syömään niin sitä ei ehkä hahmotakaan, että voisi olla halvempaa ostaa niitä.. :/
 
KErtokaa joku mulle, miksi jostain Brasiliasta asti tuotu kanavainaa on halvempaa kuin kotimainen? (No tietty siinä kotimaisessa on suurempi kate.)
Mutta siis tuon takia mikään öljyn hinta ei voi olla peruste hinnan nostolle.
Ostan toki banaaneja ja muita juttuja mitä täällä ei kasva, mutta sitä en käsitä miksi raahataan tuoretuotteita maapallon toiselta puolelta.
Hulluinta on muuten ulkomainen jäätelö. Miettikää ny, tuoda nyt jäätelöä rekalla portugalista eikä sadan kilsan päästä. Ja taasen tämä jäde on halvempaa (ja pahempaa).
 
Itkua pidätellen ostan huomattavasti kalliimpaa broileria ja hieman parempia lihoja, rasvaisten jämien sijaan... ja täysjyvä makaronia vaalean tilalta..
Mutta jos hinnat tästä kovinkin huimasti alkaa nousemaan, niin varmaan täytyy joskus tyytyä siihen sikanautaan ja valkoiseen vehnämössömakarooniin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mutta ihan totta nuo teidän pointit, ihmiset ostaa sitä mitä luulevat ainakin että on halvempaa, vaikka todellisuudessa ne makkarat ym ei kovin halvaksi tule.. Viime maanantaina kävin kaupassa ja ostin mielestäni viikoksi hedelmiä yms, rahaa meni kuutisenkymppiä ja vasta tänään otin ensimmäiset omenat sen päivän ostoksista. Eli tosi pitkälle niillä nälkä pysyy loitolla kun en kaikkia ole kerennyt syödäkään, mutta tottahan sekin on että jos ei ole oppinut niitä syömään niin sitä ei ehkä hahmotakaan, että voisi olla halvempaa ostaa niitä.. :/
katsoppas vaan makkaran ja vihannesten kilohintaa, makkara on halvempaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mutta ihan totta nuo teidän pointit, ihmiset ostaa sitä mitä luulevat ainakin että on halvempaa, vaikka todellisuudessa ne makkarat ym ei kovin halvaksi tule.. Viime maanantaina kävin kaupassa ja ostin mielestäni viikoksi hedelmiä yms, rahaa meni kuutisenkymppiä ja vasta tänään otin ensimmäiset omenat sen päivän ostoksista. Eli tosi pitkälle niillä nälkä pysyy loitolla kun en kaikkia ole kerennyt syödäkään, mutta tottahan sekin on että jos ei ole oppinut niitä syömään niin sitä ei ehkä hahmotakaan, että voisi olla halvempaa ostaa niitä.. :/
Ei tarvitse kuvitella hintoja, sen kun vertaa kilo- ja litrahintoja, niin eron näkee selvästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mutta ihan totta nuo teidän pointit, ihmiset ostaa sitä mitä luulevat ainakin että on halvempaa, vaikka todellisuudessa ne makkarat ym ei kovin halvaksi tule.. Viime maanantaina kävin kaupassa ja ostin mielestäni viikoksi hedelmiä yms, rahaa meni kuutisenkymppiä ja vasta tänään otin ensimmäiset omenat sen päivän ostoksista. Eli tosi pitkälle niillä nälkä pysyy loitolla kun en kaikkia ole kerennyt syödäkään, mutta tottahan sekin on että jos ei ole oppinut niitä syömään niin sitä ei ehkä hahmotakaan, että voisi olla halvempaa ostaa niitä.. :/
No mut kyllähän ihminen nyt muutakin tarvitsee kun hedelmiä ja vihanneksia.
Ja kun mennään lihapuolelle esim. niin ostatko kallimpaa (terveellisempää ) vai halpaa (epäterveellisempää )...siinä tuleekin se valinta sitte...
 

Yhteistyössä