N
Non compos mentis
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olenko ainoa, joka haluaisi opiskelun ohella myös vapaa-aikaa? Edes viikonloput ja osan lomista (esim. kuukausi kesällä ja joulun aikoihin..) Eikö opiskelija ole ansainnut lomaa? Onko se liikaa vaadittu? Saahan työssäkäyvätkin 2 vapaata viikossa+kesä-ja joululomaa. Opiskelu ON työtä.
Ihmisiä on erilaisia. Itse koin tänä kesänä tarpeellisemmaksi tienestit sekä työkokemuksen kuin loman pitämisen. Jouluisin on harvoin töitä, ellei satu olemaan kiireapulainen jossain kaupassa ja silloin lomailen täysin palkein.
En minä ainakaan opiskele tai tee työtä 24/7, joten akkuja ehtii ladata, vaikkakaan ei kenties viikkoa tai etenkään kuukautta putkeen.
Olen myös ajatellut asiaa niin, etten halua pitkittää opiskelun kitkutusvaihetta, vaan haluan oikeisiin töihin. Siinä sitten pari vuotta kärvistelee vähemmällä vapaa-ajalla.
Pääasia, jos itse tuntee omat tarpeensa. Sitten on nostettava lainaa tms., jos tuntuu, ettei jaksa töissäkäyntiä samanaikaisesti. Turha polttaa itseään loppuunkaan, siitä ne opinnot eivät edisty.