Oletteko te koskaan ajatelleet?? LUKEKAA kaikki tämä kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Worry
  • Ensimmäinen viesti
Worry
Oletteko te koskaan ajatelleet sitä, ettei tällä palstalla ole välttämättä järkevää jakaa aivan kaikkea?

Lähinnä tarkoitan nyt näitä mustia nimimerkkejä. Te olette jakaneet tällä palstalla oman kuvanne, monet useaan kertaan, lastenne kuvia, jopa kuvia kodeistanne, asuinpaikkanne, ikänne, mittanne, aivan kaiken. Teistä monet ovat helposti tunnistettavissa ja jopa löydettävissä.

Te kerrotte täällä parisuhdeongelmistanne, seksielämästänne ja lähes kaikesta maan ja taivaan välillä.

Kai teistä jokainen on sen huomannut, että tällä palstalla todellakin on muitakin kuin pienten lasten äitejä?

Otetaan nyt esimerkiksi tämä tytsi89:n kertomus ensisuudelmastaan. Tuollainen riittäisi helposti jonkun sairaan ihmisen häiriköinnin kohteeksi joutumiselle.

Samaten esimerkiksi tankotanssia harrastavan loden kuvat itsestään pikkuhousuissaan mitä erilaisimmissa asennoissa. Jotkut ajattelevat noita kuvia varmasti ihan jonkun muun kuin harrastuksen kannalta.

Nuo vain esimerkkeinä, näitä löytyy paljon.

Ihan teidän itsenne kannalta suosittelisin, että pitäisitte jatkossa vähän tarkemmin asianne ja kuvanne salassa. Ketään ei ole tarkoitus ärsyttää, olen vain huolissani kun tämä maailma ei ole mikään lintukoto.

No, olen miettinyt tätä asiaa, ja varsinkin olen miettinyt sitä, onko joku jo tunnistanut minut, koska välillä tuntuu että ihan kuin joku naapurustosta olisi kirjoittanut/tämän paikkakunnan ihmisistä tänne, (hyvin mahdollista) sen verran lueskelen näitä ja seurailen reaalia elämääkin. Olen lähinnä vertaistueksi kirjoittanut tänne asioita toisille samassa tilanteessa eläville, sen saman, minkä muutkin ihmiset ympärilläni tietää. Siis mitkä voisivat ihan yhtä hyvin reittiä mitä tahansa kulkeutua jonkun väärän sivullisen tietoon.
Mutta kyllä, mietin tarkkaan mitä tänne kirjoitan.

Well.. Olen "musta" ettekä te oikeasti tiedä minusta paljon mitään. Tämän voi hoitaa niin monella tavalla. Ja otetaan huomioon vielä se ettei "mustankaan" ole ihan pakko aina kirjoittaa pelkkää totuutta.

Minä koen että nimenomaan avoimuus suojaa vakavalta häiriköinniltä.
Mutta tajuan ap:nkin ajatusmaailmaan. Valinta jää monella tasolla aina itselle.

Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Olen. Olen ajatellut asiaa moneen otteeseen pitkän ajan kuluessa ja päätynyt netissäolemisen tapaan, jonka koen itse niin itselleni kuin läheisillenikin parhaaksi.
:)

"sau"
Hei haloo! Mikä hornanpesä joku keskustelupalsta/FB/tai netti ylipäänsä muka on? Ihan samoja juttuja me kerrotaan itsestämme ja kavereistamme kenen tahansa kuullen töissä/perhekerhossa/bussissa/kaupan kassajonossa puhelimessa jne. ja näitä juttuja voi kuka tahansa levittää eteenpäin, jos jostain kumman syystä haluaa. So what!?

Jos nettikirjoittelut säilyvätkin kauemmin kuin hölöpäiset suulliset hölinät ihmisten mielessä, niin kuinka moni oikeasti tonkii keskusteluketjuja ikuisuuksia taaksepäin ja kuinka moni viitsii käyttää mahdollisesti löytämäänsä, mahdollisesti jotakin ihmistä koskevaa, mahdottoman turhanpäiväistä tietoa ikävästi hyväkseen. Ok, ehkä joku pipipää, mutta niitä on ihan reaalielämässäkin.

Olen. Ja pyrin säilyttämään kirjoituksissani sellaisen linjan, etten toisi esille asioita, joiden en katso tänne kuuluvan, etenkään jos on kyse läheisteni asioista.
Näin. Monikaan ei oikein tunnu ymmärtävän, että esim tälläkin palstalla on kymmeniätuhansia kävijöitä päivässä/viikossa. Helposti syntyy sellainen suljetun keskustelun tuntu, mutta se ei pidä paikkaansa, tämä on erittäinkin paljon avoin nettisaitti. Tällaiselle saitille ei kuulu esim läheisten asiat, varsinkaan jos kirjoittelet tunnistettavasti.

No minä ainakaan henkilökohtaisesti en uskalla laittaa itsestäni tarkkoja tietoja, kuvia, kuvia lapsistani tai muusta perheestä enkä kerro mitään henkilökohtaista.
Olen tänne palstalle yhden kuvan laittanut, ultrakuvan. En usko, että kukaan tunnistaa lapseni synnyttyä hänen olevan se josta oli kuva netissä sikiöajoiltaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23398451:
No minä ainakaan henkilökohtaisesti en uskalla laittaa itsestäni tarkkoja tietoja, kuvia, kuvia lapsistani tai muusta perheestä enkä kerro mitään henkilökohtaista.
Olen tänne palstalle yhden kuvan laittanut, ultrakuvan. En usko, että kukaan tunnistaa lapseni synnyttyä hänen olevan se josta oli kuva netissä sikiöajoiltaan :D
:D

Juu tuota... Miten tän nyt sanois. Joskus olen voinut kirjoitella liikaa, mutta useimmiten tiedostan varsin hyvin, että täällä on väkeä. Mutta. Mun lisäksi täällä tosiaan on tuhansia muita ihmisiä. Joista moni kertoo omasta elämästään paljon. Strength in numbers :D Miksi juuri minut valittaisiin? Tai miksi juuri tytsi? Niitä sekopäitä ja psykopaatteja löytyy ihan IRL myös. Mä jakelen kuviani tämän palstan lisäksi FB:ssä ja esim blogissani.

Tässä maassa on myös muutama tuhat ns julkisuuden henkilöä, ovatko hekin ihan typeriä kun kertovat koko kansalle elämästään? (ok, Tuksu kertoo kyllä liikaa :D ) Onko poliitikko vastuuton ja typerä kun esiintyy omalla nimellään, kertoo perhetaustastaan, kertoo missä asuu, kertoo mielipiteistään...? Miksi omalla nimellä esiintyminen on niin paha? Helpommin sitä netissä tulee jaettua asioita joita ei kasvotusten jakaisi, mutta ei mua ole haitannut, kun olen myöhemmin näitä ihmisiä kasvotusten tavannut :D

Mutjuu. Ensisuudelma tuskin nyt niin outo asia on, että juuri se olisi ihan kauheaa kerrottavaa. Pitäisikö sekin salata, että on lapsia tai että on naimisissa? Hippasen isompia asioita kuitenkin :D

En ehkä ensisijaisesti ajattele, että jos esiintyisin täällä kertoen nimeni tai esittäisin kuvani, että oveni se herättäisi kamalan suurta innostusta tai kiinnostusta tai vainonhalua kenessäkään.
Mutta jos samalla kirjottaisin läheisistäni jotakin arkaluontoista tms., olisi se minusta heitä kohtaan väärin.

Irl. valitsen mitä kullekin ihmiselle kerron, sitä kertovatko he asioita eteenpäin en tiedä. Mutta ainakaan eivät tuhatpäiselle ihmismäärälle.

Yhteistyössä