Alkuperäinen kirjoittaja jes:
Alkuperäinen kirjoittaja jannakoo:
Alkuperäinen kirjoittaja jes:
Olen ottanut aina kotona. Eli hakenut purkin labrasta, siihen aamupissaa (tai muuten kaksi tuntia rakossa ollutta ja ekat tipat pitää saada talteen) ja sitten purkista pissaa niihin paineputkiin tai mitä ovatkaan ja putket labraan.
onko niissä putkissa sitten ollut sitä säilytysainetta?
Minulle nimittäin labrassa sanoivat että se täytyy ottaa aina labrassa koska näyte täytyy tutkia sillä sekunnilla.. eli valehtelivat taas! Ei ole eka kerta.
En oo varma mutta mun mielestä niissä putkissa ei ole säilytysainetta. Musta toi samalla sekunnilla tutkiminen vaikuttaa p-puheelta koska meidän labrasta lähetetään näytteet Taysiin tutkittavaksi. Siis labra on Taysin alainen mutta sijaitsee kotikylän terkkarissa.
No tästä mäkin aloin asiaa epäilemään, multa nimittäin nuorena otettiin varmuuden vuoksi klamydianäyte kun oli selittämätöntä tiputteluvuotoa ja silloinkin näyte vietiin kotikunnan labraan josta se lähetetään sitten lähimmän kaupungin labraan.. Ja muistaakseni otin sen kotona.
mä en ymmärrä miksi ne valehtelee siellä labrassa, viimeksi sama nainen sanoi että virtsatulehdus näyte täytyy tuoda labraan HETI näytteen otosta ja että se pitää tutkia tunnin sisällä tai on kelvoton. Kun näytteen sitten kiireellä vein, silloin ollut nainen sanoi ettei mitään kiirettä olisi ollut.
Voisikohan sitä ottaa näytteen sitten kotona purkkiin, ja viedä purkissa labraan?