Oletteko rakennuttaneet taloa paikallisella rakennusfirmalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lemontree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on neuvottelut loppusuoralla paikallisen rakenusfirman kanssa. Yritys on hyvämaineinen, ja tunnemme henkilökohtaisesti pari tyytyväistä asiakasta. Olemme palkanneet hyvissä ajoin vastaavanmestarin, eikä hänelläkään ole ko. yrityksestä pahaa sanottavaa.

En siis vielä voi mitään tarkkaa kertoa, ainoastaan sen, että luottavaisin mielin olemme nyt nimiä papereihin pistämässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2006 klo 19:17 unelmoija kirjoitti:
Mikäs se hintataso sitten oli verrattuna talopakettifirmojen avaimet käteen-hintaan?

Talon (ei sisällä autotallia) asuinneliöhinnaksi tullee n. 1450?, ja kaikki tontin pohjatöistä alkaen (myös mahdolliset räjäytykset) kuuluuvat siihen. Myös muuttopäivä on selvillä. Pihan laitamme itse.

Paljonkos ne talopakettien avaimetkäteen-hinnat ovatkaan? Tuttava rakennutti muutama vuosi sitten desingn-talon, ja heitti, että n. sataneliöinen talo (silloin) maksoi suunnilleen 1000?/asuinneliö + n. 30 000? pohjatöihin ja muihin kuluihin. Elikkä heillä teki silloin n. 1300?/asuin-m2 ja itse joutuivat lisäksi tekemään pohjatyöt ja hoitamaan paperihommat. Vastaavia lienee muillakin firmoilla. Muurametalot ja Älvsby-talot kertovat nettisivuillaan eri malliensa hinnat, mutta en tiedä, paljonko niihin tulee lisähintaa ja paljonko joutuu itse tekemään raksahommia lisäksi. Ja vielä on ainakin K-raudan Avainkodit, joka on aika uusi konsepti ja ilmeisesti oikeammin "avaimetkotiin"-malli kuin nuo muut edellä mainitut. Onko tarkempaa tietoa hinnoista?

Yhteistyössä