Oletteko pesseet kenkiä pesukoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjhjhjhj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No missäs sitten? Ei niitä käsinkään viitsi..

Ihan oon laittanut normaalin 40 asteen pesun ja linkous 1200 kierrosta. Yleensä heitän mukaan vessan maton ettei kolise niin paljon.

Joo, lenkkarit varsinkin. Se taitaa vähän ottaa koville niiden saumoihin, mutta mielummin mä pesen koneessa ja käytän kauemmin ja sitten luovutan, kun saumat hajoo, kun pistän heti kiertoon kun on likaset.

Kyllä pesen aina kengät pesukoneessa. Normaalissa 40 asteen pesussa. Linkousta pistän normaalia pienemmälle, ehkä 900 kierrosta minuutissa tai alle, koska se kolina on ärsyttävä.

Siis aivan oikeastiko joillekin on aivan uusi asia, että kenkiä pestään pesukoneessa. :D :D :D Mä olen tiennyt tuollaisen asian jo lapsesta lähtien... Lenkkareita yms. pesen totta kai koneessa, mutta en kauhean usein. Toki kaikkia kenkiä ei voi koneessa pestä tai puhdistaa vesipesulla lainkaan.

[QUOTE="Juulianna";30704229]Siis aivan oikeastiko joillekin on aivan uusi asia, että kenkiä pestään pesukoneessa. :D :D :D Mä olen tiennyt tuollaisen asian jo lapsesta lähtien... Lenkkareita yms. pesen totta kai koneessa, mutta en kauhean usein. Toki kaikkia kenkiä ei voi koneessa pestä tai puhdistaa vesipesulla lainkaan.[/QUOTE]

Joo! Ihan uusi juttu... :laugh:

Pakko puolustella itseään, että olen kasvanut äidin kanssa kahdestaan eikä meistä kumpikaan koskaan oo pitänyt mitään lenkkareita /kangastossuja... Korkokenkiä/nahkakenkiä ainoastaan...

Tuli tämä tieto kyllä tarpeeseen näin poikien äitinä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pakko kysyä;30704284:
Millaisia kenkiä käytit koululiikunnassa?

Mä mietin samaa. Itsellä on aina ollut lenkkareita ja on sellaisia edelleen. En mä lenkille lähtisi missään muissa kengissä. Peruskouluaikaan lenkkareita tarvitsi koulun liikuntatuntien lisäksi pesäpalloharkkoihin, peleissä käytettiin piikkareita. Lapsena ja teininä lenkkarit oli myös hyvät kun kaverien kanssa kuljettiin, leikittiin ja pelailtiin. Teininä tuli sitten tennarit siis sellaiset conversekopiot.

Alkuperäinen kirjoittaja Pakko kysyä;30704284:
Millaisia kenkiä käytit koululiikunnassa?

Ihan arki kenkiä, ei ollut mitään liikuntatunnin kenkiä erikseen... :) Muistan ainakin omistaneeni sellaiset (ehkäpä tekonahkaa tai jotain...?) lenkkarityyliset tasapohjaiset max.5cm korolla joilla oli hyvä juosta pesiksessä. :D

Nyt tuntuu tyhmältä.

En oo koskaan kuullutkaan kenenkään pesevän kenkiä pesukoneessa :-o !!!

Heheh :D Sama homma oli minulla. Opin tämän asian ihan uutena tältä palstalta vain vähän aikaa sitten. Ekat 29 vuotta elämästäni olin autuaan tietämätön siitä että kenkiäkin joku pesee koneessa.

Aion kyllä kokeillla poikien lenkkareiden kanssa kesällä. Kai ne ainakin tuosta käsinpesuohjelmasta selviää.

Lenkkareita en pese koskaan, ainakin kaikki asiantuntijat sanovat niiden muodon löystyvän tms. Tennareita olen joskus pessyt. Hiekat kannattaa muuten ensin huuhdella tarkasti pois kengistä, se kuulemma rikkoo pesukoneen kerääntyessään suodattimiin ym osiin.

Ei mullakaan ollut lenkkareita. Mun kapeaan, pitkään jalkaani ei löytynyt mistään sopivia. Oli vain Kapan nahkaiset koristossut joita ei voinut pestä ja sit Conversen varrellisia tossuja. Ne kyllä kävivät koneessa useammankin kerran ennen lahoamistaan.

Miltä vuosituhannelta wtf?!?:n äiti on, jos ei tiedä ettei 5cm korkkarit ole hyvät liikuntatunnille?
Mutta joo kenkiä voi pestä koneessa ja laittaa ne vaikka pesupussiin varmuudeksi, kenkäkaupassa vinkattiin tosta pesupussista, mutta sanottiin että ilmankin voi lenkkareita pestä.

[QUOTE="jkl";30704326]Miltä vuosituhannelta wtf?!?:n äiti on, jos ei tiedä ettei 5cm korkkarit ole hyvät liikuntatunnille?
Mutta joo kenkiä voi pestä koneessa ja laittaa ne vaikka pesupussiin varmuudeksi, kenkäkaupassa vinkattiin tosta pesupussista, mutta sanottiin että ilmankin voi lenkkareita pestä.[/QUOTE]

1950-luvulta. Äiti oli kyllä sellainen, että uskoi jos minä sanoin että kengillä on hyvä mennä eikä opettajallakaan ollut sanomista, niin antoi olla. :)

Yhteistyössä