Oletteko ottaneet toiselle lapselle äitiyspakkauksen vai sen 140 euroa?

• Viestiketjun aloittaja "toinen tulossa"
  • Ensimmäinen viesti
Nooh
Ikäeroa tuli 3v, otin toiselle rahana ja esikoiselle pakkauksen. Oli hyvä ratkaisu, esikoisellekin ois voinu jälkiviisaana ottaa rahana. Ollaan niin paljon saatu vaatteita ilmaiseksi tai ostettu kirppareilta.

Ensimmäiselle otin pakkauksen, toiselle otin rahana - kaikki esikoisen vanhat vaatteet ja tarvikkeet olivat tallella ja kun lisäksi ostin vähän kirppikseltä lisää, niin lopputulos oli se, että vaatteita oli muutenkin jo melkein liikaa... Raha tuli paljon ennen vauvan syntymää ja sopivasti loma-aikaan, joten taisi tulla käytettyä perheen lomamatkaan :D Mutta toki sitten muista rahoista tuli ostettua uudelle vauvalle jotain, mitä tarvittiin.

Ja hyvä ratkaisu siis, koska tarvetta uudelle pakkaukselle ei ollut.

ikäeroa 1v9kk. otin paketin,sillä paketissa oli mukana pieniä vaatteita eli kokoa 50 joihin ei tarvinut hukkua synnäriltä tullessa. Tykkäsin paketeista ja en olisi kuitenkaan saanut samaa tavaraa 140e ellei sitten kirpparilta. Tuplarattaat ostin käytettynä ennen toisen syntymää.

"hansku"
Rahana otettiin toinen avustus, olishan se pakkaus ollu kiva mut järjellä kun ajateltiin ni kaikkea oli jo valmiina mitä pakkauksessa oli joten päädyttiin rahaan ja sijoitettiin raha turvaistuimeen.

"vieras"
Mulla on tässä vähän samanlaiset pähkäilyt menossa, mutta luultavasti päädyn rahaan.

Meillä on vielä esikoisen kaikki vauvavaatteet tallessa. Esikoiselle siis otettiin pakkaus, se toppahaalarikin on tuolla kaapissa ihan käyttämättömänä, kun eka syntyi ihan vuoden alussa.

Tuolla 140 eurolla saa kuitenkin aika paljon kaikkea vauvanvaatetta varsinkin käytettynä ostettua.

"Vieras"
Pakkaus otettiin. Lapsilla ikäeroa 5,5 vuotta. Esikoisen jäljiltä oli kyllä kivasti vaatetta jäljellä, mutta halusin ehdottomasti päästä hipelöimään uuden äitiyspakkauksen pieniä, ihania vaatteita =)
Ja varmaan vieläkin ottaisin pakkauksen, jos meille vielä vauva tulisi.

"Jenis"
[QUOTE="hansku";28428379]Rahana otettiin toinen avustus, olishan se pakkaus ollu kiva mut järjellä kun ajateltiin ni kaikkea oli jo valmiina mitä pakkauksessa oli joten päädyttiin rahaan ja sijoitettiin raha turvaistuimeen.[/QUOTE]

Meillä kans just näin :) Ikäeroa oli vain 2,5 vuotta, ja kaikki oleellinen ekasta pakkauksesta tallessa. Esim. se toppahaalari oli ihanan pehmeä, ja makuupussia käytin kans paljon (toka oli talvivauva).

"vieras"
Ei oo vielä kakkosta tulossa, mutta jos/kun tulee niin ehottomasti pakkaus! esikoinen on vasta alle vuoden, mutta on ihanaa päästä hiplaamaan sitä äp pakkausta ja meillä ne oli kovassa käytössä. Toki esikoiselta on paljon tallessakin vaatetta, mutta kyllä tokan pitää saada ja omat uudet, edes jossain määrin :) ja säilytän esikoiselle oman pakkauksen (siis lootan sisään kerään rakkaimmat lelut ja söpöimmät vaatteet) niin toki kakkoselle pitää ja olla semmonen.

Ekan ja tokan välissä 3,5 vuotta, otin pakkauksen. Nyt tokan ja kolmannen väliin tuleen 2 vuotta ja otan tällä kertaa rahana.

Pakkauksen ehdottomia suosikkejani oli makuupussi, peitto, harsot, villapuku (se harmaa) :) Nyt ostin makuupussin (Aappa-kuosinen), villapuvun ja pikkuvaatteita Reiman varastotyhjennyksestä, harsoja on tallessa mutta ei koskaan liikaa joten niitä ostan lisää ja värjään :)

Rahana otettiin, ikäeroa 2v3kk.

Esikoisen pakkauksesta olin säästänyt ne, mitä minun mielestä eniten tarvitsi. Pakkauksen vaatteista en välitä, ja kuopukselle ostin sitten äitiyspakkauksen makuupussin vuodelta -78, että hänellä olisi omansa :)

2* äiti
Ekalle pakkaus, tokalle raha. Ikäeroa 1v 2kk.

Äitiyspakkaus oli minulle pieni pettymys, ja siksi en toista missään nimessä halunnut. Ainut mitä todella käytettiin olivat huppupyyhe, peitto, makuupussi, harsot ja kynsisakset. Näitä kaikkia käytti myös toinen lapsi, mutta toisia kappaleita näistä ei kuitenkaan tarvittu, eli toista pakettia en tarvinnut/halunnut. Suurin osa vaatteista jäi kokonaan käyttämättä (toppahaalari, vanuhaalari, collegepuku, olan yli kiinnitettävät potkuhousut, kestovaipat yms.). Joitain bodeja käytettiin ja muutamia housuja.

Jos tulee lisää lapsia, niin rahana ottaisin.

"vieras"
Molemmille lapsille otin pakkauksen, koska esikoisen vauvavuosista oli kulunut jo aikaa, halusin tulokkaalle ihan uusiakin vaatteita ja kuopus on eri sukupuolta. Emme siis tarvinneet 140 euroa tuplarattaisiin:D

040608
Ekalle ja tokalle otin pakkauksen ja kolmannelle rahana, lapset syntynyt -04, -06, -08. Ja mä olen niitä jotka sitä "muistolaatikkoa" keräilee. Ekan ja tokan muistot on äp-laatikossa ja kolmannen ihan vaan muovilaatikossa. Osa äp-vaatteista on laitettu kiertämään ettei kaikki ole säästössä.

Tälle toiselle otan ehdottomasti rahana. Esikoisen aikana pakkauksesta tuli käytettyä lähinnä harsoja, kynsisaksia ja lakanaa.

Ikäeroksi tulee 2v1kk eikä suuremmin ole mitään esikoisen vaatteitakaan tallessa, mutta ostettua niitä tulee kuitenkin. :D

"Sari"
[QUOTE="Sari";28426988]Toiselle otin rahan. Ikäeroa oli 2 v, joten ei ollut mitään järkeä ottaa toista pakkausta.[/QUOTE]

Sillä rahalla ostin lämpöpussin ja seisomalaudan, jotka olivat ehdottoman tarpeellisia kakkosen tullessa taloon.

"ookoo"
Otin toiselle rahana. Ei ollut mitään järkeä saada monia tarvikkeita kahtena. Ihan tuhlausta. Minulle tässä ei ollut mistään tunneasioista kyse vaan ihan siitä mikä on järkevää. En tarvinnut lisää niin pieniä vaatteita enkä tuplatarvikkeita.

Yhteistyössä