Oletteko käyttäneet viimekesäistä aurinkorasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "titityy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"titityy"

Vieras
Mulla olisi tuolla aurinkorasvaa, mikä on ostettu viime kesänä. Purkissa kyllä lukee, että sitä voi käyttää 12 kuukautta avaamisen jälkeen ja oon ostanut sen vissiin joskus loppukesästä, että senhän pitäisi olla vielä ihan ok, mutta onkohan se ihan oikeasti vielä tehokasta? Onko joku käyttänyt vuoden takaista aurinkorasvaa ja suojasiko? Ihan itselleni tulisi, ei ole lapsia. Ja palan aika helposti, niin en viitsisi mennä tuonne ihanaan auringonpaisteeseen ilman suojaa. :)

No jos valmistajakin on sitä mieltä että on 12kk avaamisesta käyttökelpoista, niin meinaatko että joku palstalainen tietää paremmin?

Meinasin, että kuulisin mielellään ihmisten KOKEMUKSIA, niitä uskon paremmin kuin valmistajia. Aika sinisilmäinen saa olla, jos uskoo kaiken mitä valmistaja painattaa purkin kylkeen. Ja tosiaan palan aika helposti jos menen näillä ensimmäisillä aurinkoisilla keleillä ulos ilman suojaa, joten siksipä kysyin. En myöskään raaskisi ostaa uutta purkkia jos tuo on vielä voimissaan, sitä kun on vielä puoli pulloa jälellä.

Itse säilytän aurinkorasvan jääkaapissa, jolloin se säilyy oikein hyvin parikin vuotta. Käyttämieni suojavoiteiden teho perustuu fysikaaliseen suojaan, eivätkä ne "suodatinaineet" siitä voiteesta (kohtuullisen) ajan saatossa häviä.

Sidosaineet ja se itse rasva taas säilyy hyvänä ja härskiintymättä viileässä. :)

Meinasin, että kuulisin mielellään ihmisten KOKEMUKSIA, niitä uskon paremmin kuin valmistajia. Aika sinisilmäinen saa olla, jos uskoo kaiken mitä valmistaja painattaa purkin kylkeen. Ja tosiaan palan aika helposti jos menen näillä ensimmäisillä aurinkoisilla keleillä ulos ilman suojaa, joten siksipä kysyin. En myöskään raaskisi ostaa uutta purkkia jos tuo on vielä voimissaan, sitä kun on vielä puoli pulloa jälellä.

Ite taas uskoisin, että valmistajalla olsi ennemmin oma lehmä ojassa ja suosittelis ostamaan uuden useammin, joten ei ole syytä epäillä tuollasia..

Ei todellakaan ole valmistajan itresseissä väittää tuotteen säilyvän pidempään kuin se oikeasti säilyy - päinvastoin. Luultavasti se siis säilyy hyvänä ylikin tuon 12 kk:tta.

Hajusta sitä paitsi huomaa onko rasva kunnossa: härskiintynyt rasva haisee pahalle ja tunkkaiselle. Se aurinkosuoja ei ainakaan fysikaalisten suojien voiteista ole hävinnyt luultavasti silloinkaan, mutta kukaan tuskin haluaa haista härskiintyneelle voiteelle. :D

Yhteistyössä