Oletteko käyttäneet Drytec-ulkoilupukuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulkoiluun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulkoiluun

Vieras
Millaista matskua se on? Onko miellyttävä päällä? Pitääkö se kovempaa vesisadetta vai onko se vain pelkkä tuulipuku joka kastuu läpi kovemmassa kuurossa? Suositteletteko?

Meillä oli lapsilla viime talvena Raiskin Draymax toppapuvut. Ihan tyytyväisiä oltiin.
Tosin tytönpuvusta hajosi housuista saumat ekassa pesussa. Saatiin syksyllä uusipuku tilalle se nyt odottelee ensitalvea, kun liikkeestä olivat tilanneet kokoa isomman ja olikin sit aivan liian iso täksi talveksi.

Lapsilla on useampikin puku. Pitävät vettä. Kahisevat enemmän kuin tavallinen tuulipuku ja on hieman hiostavampia. Vaatteen sisällä on kalvo, joka pitää vettä.

Kastuuko se 5000 mm Drytec sitten läpi jos vaikka pyöräilee vesisateella? Onko se vain hieman parempi tuulipuku? Vettähylkivä tuulipuku mulla jo se kyllä kastuu kaatosateessa heti läpi kunnolla. Onko toikin sit vaan vettähylkivä? Vettä sais pitää sillä ainaskin nykyinen tuulipuku kerkiää puolen tunnin matkalla kastua armottomasti läpi avikkei satais kaatamallakaan.

Tuolla alempana linkissä kyllä lukee että "DryTec 5000 kankaat ovat veden ja tuulenpitäviä ja hengittäviä kankaita" Eli sen mukaan se olis kyllä vedenpitävä eli ihan eri asia kuin tuulipuku. Onks kukaan kokeillu käytännössä vesisateessa?

Mulla on itselläni Raiskin Drymax-puku. Pitää ihan ok vettä, mutta ei tietenkään vastaa ihan perinteistä sadeasua. Olkapäiltä alkoi päästää ensimmäisenä ja pyöräillessä reisistä. Eli siis niistä, missä se on tavallaan eniten ihoa vasten. Muuten aika hyvin vesipisarat jää siihen pinnalle ja ei imeydy. Nyt monta vuotta käytössä olleena ja monta kertaa pestynä, niin vastaa enemmänkin tavallista tuulipukua. Mun puvussa on tosi onneton huppu, että kovin sateisella säällä olen pitänyt lippalakkia alla. Hinta-laatusuhteessa mun mielestä ok.

Yhteistyössä