Oletteko huomanneet, että palstalla on kirjoittajia, jotka kirjoittavat lähes aina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
alentavaan sävyyn muista. Itse olen huomannut tämän, aina on sellainen vittumainen sävy kirjoituksissa. Ikään kuin sellaista oman paremmuuden nostatusta ja muiden alentamista.

Älä muuta sano. Välillä olen miettinyt palstaillessani miten kamalia ihmiset voivatkaan olla ja että saavatko he oikeasti jonkunlaista tyydytystä muiden halveksimisesta. Mielestäni tollaset ihmiset tarvitsisivat apua ja hoitoa.

Olen.
Tosin se, minkä tulkitsee alentuvaksi, on osaksi sidottu myös lukijan tulkintaan. Toinen lukija voi pitää joitakin sanoja vilpittöminä ja kannustavina, kun taas toinen voi lukea ne epäaitoina ja verhoiltuina itsensä korostamisena.
Ja oikeastaan totuutta, ei kovin usein voi tietää, tai ehkei edes ole.
Siis siten, että se mikä minulle on tosi, ei olekaan sitä, ehkä jollekulle muulle. Enkä aina voi tietää, millaiseksi joku on sanansa tarkoittanut. Selvä avoin, tahallinen vittuilu harvoin jättää tulkinnanvaraa. Mutta olen myös huomannut sen. että palstaa voi lukea yliherkkänahkaisesti, ja " kuulla" sanat toisenlaisina, millaiseksi kukin on näppäimiltään tarkoittanut.

Ja olen varmaan syyllistynyt sekä turhaan ivaan, että turhan(olemattoman) ivan tulkintaan.

[QUOTE="just just";25971240]Niin. Mihin kastiin itse lukeudut?[/QUOTE]

En mielestäni noihin halveksujiin. Tarkoitan siis kirjoittajia, jotka selvästi halveksuvat kaikkea mitä joku tietty nimimerkki kirjoittaa. Olen huomannut, että monella on jopa pakkomielle johonkin tiettyyn kirjoittajaan. Tullaan aina hänen perässä ketjuihin ja aina joku vittumainen letkautus on kirjoitettava.

Olen.
Tosin se, minkä tulkitsee alentuvaksi, on osaksi sidottu myös lukijan tulkintaan. Toinen lukija voi pitää joitakin sanoja vilpittöminä ja kannustavina, kun taas toinen voi lukea ne epäaitoina ja verhoiltuina itsensä korostamisena.
Ja oikeastaan totuutta, ei kovin usein voi tietää, tai ehkei edes ole.
Siis siten, että se mikä minulle on tosi, ei olekaan sitä, ehkä jollekulle muulle. Enkä aina voi tietää, millaiseksi joku on sanansa tarkoittanut. Selvä avoin, tahallinen vittuilu harvoin jättää tulkinnanvaraa. Mutta olen myös huomannut sen. että palstaa voi lukea yliherkkänahkaisesti, ja " kuulla" sanat toisenlaisina, millaiseksi kukin on näppäimiltään tarkoittanut.

Ja olen varmaan syyllistynyt sekä turhaan ivaan, että turhan(olemattoman) ivan tulkintaan.

Varmaan jokainen on joskus syyllistynyt tuollaiseen, mutta lähinnä tarkoitin heitä, joiden kirjoittelu on jatkuvasti muita alentavaa.

En mielestäni noihin halveksujiin. Tarkoitan siis kirjoittajia, jotka selvästi halveksuvat kaikkea mitä joku tietty nimimerkki kirjoittaa. Olen huomannut, että monella on jopa pakkomielle johonkin tiettyyn kirjoittajaan. Tullaan aina hänen perässä ketjuihin ja aina joku vittumainen letkautus on kirjoitettava.

Joo näitähän riittää. Itse yritän pysyä asiallisena, mutta myönnän että välillä on mennyt överiksi. Lähinnä silloin, kun huomaan, että jotakuta riepotellaan jossain ketjussa täysin syyttä :kieh: :saint:

Olen myös huomannut, että todennäköisesti yksi ja sama häiriintynyt persoona kirjoittelee samaan ketjuun todella ala-arvoisia kommentteja (hanki sterilisaatio tms) aiheesta riippumatta, harmaana tietysti ja tuhannella eri nikillä samassa threadissa.

Suomessa on ihan kansanperinne vittuilla ja tämä vittuilukulttuuri. Tokihan senkin voi vetää övereiksi ja netissä ei kuule äänenpainoja tai näe ilmeitä, eleitä. Eli sellainen hyväntahtoinen vittuilu otetaan monesti liian tosissaan.

No ainakin miesten kesken tämä vittuilukultuuri elää ja voi hyvin tässä maassa, eikä sillä tarkoiteta mitään pahaa :) Tokihan jotkut ihmiset ovat vain kusipäitä eikä heitä kannata murehtia sen enempää.

[QUOTE="...";25971249]Jotkut saa voimaa siitä kun saa haukkua muita. Joskus syntipukin löytäminen voi luoda yhteenkuuluvuudentunnetta ryhmässä.[/QUOTE]

Jotkut. On tainnut sinullakin tulla muutamia ylilyöntejä.

[QUOTE="vieras";25971514]Joo, olen huomannut, ja aika monella vakkarilla on stalkkereita! :/[/QUOTE]

Eikä edes stalkkereita, vaan tietyt nimimerkit ovat ihan avoimesti räksyttämässä tiettyjen tyyppien aloittamissa ketjuissa. Mitään eivät tietenkään myönnä.

oletteko huomanneet että tähän ketjuun ei ole tulleetkaan ne tärkeilijät ketä täällä on
että osaa olla outoja muutamat mutta suotakoon se puute heille muutenhan ne ois täydellisii

Joskus olen reagoinut siihen, että joidenkin vakikirjoittajien välillä vaikuttaa oelvan skismaan, jonka alkuperä ei selviä ulkopuoliselle ja joka sitten toisaalta vaikuttaa kirjoitustensa sävyyn kun toisilleen kommentoivat.

Harmaat varsinaiset "perskärpäset" sitten jo eri asia. Niitä surisee ennen pitkää jokaisen yhtään ahkeramman kirjoittajan perässä ja niiden painoarvo jotakuinkin olematon.

:)

• Tykkää
Reactions: lissukka. ja Eedla
Mä oon ainaki huomannu, et tää palsta on varsinainen ammattiloukkaantujien tyyssija. Ihan sama miten asias esität, ottaa joku siitä nokkiinsa.

Tällä voi myös kirjottaa vuosia asiallisesti kenenkään huomaamatta, mutta jos haluaa sanottavansa kuuluviin, kannattaa se esittää mahdollisimman rumasti. Kokeiltu on. Ratakiskon vääntäminen asialliseenn sävyyn on täällä ihan puhtaasti helmien heittämistä sioille. Sori vaan.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
En ole koskaan ymmärtänyt, mitä nuo tyypit saavat siitä jatkuvasta mollaamisesta ja alentamisesta. Saako siitä oikeasti jotain mielihyvää? Riidanhaastajissa kaikkein rasittavinta on se, etteivät he itse käsitä kuinka tympeinä heitä pidetään. Ovat omasta mielestään niin jumalaisia ja aina oikeassa, ettei kukaan heitä voisi halveksua, vaikka juuri halveksuntaa sellainen provokatiivinen ylemmyydentunne ainakin minussa herättää.

Jep, tiedän kyllä, että saatan itsekin huonotuulisena tölväistä hyvinkin suoraan jos näen jonkun vähäjärkisen ketjun ja tuntuu, ettei ketjun aloittaja oikeasti voi käydä ihan täysillä :ashamed: Mutta sellainen kärkäs tökkiminen koko ajan, kaiken tarpeeton kritisointi, järkeenkäypien asioiden tyrmääminen ja tarkoituksellinen väärinymmärtäminen, totuuden vääntely toiseksi, piikittely tyhjänpäiväisistä asioista... Huoh...

• Tykkää
Reactions: Akaatti

Yhteistyössä