Oletteko halunneet tietää vauvan sukupuolen ja jos ette niin mistä olette ostaneet unisex-vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

NIINPÄ!
Olette itse kasvaneet kieroon ajatusmallienne kanssa.

No mä toivon että lapsesta näkee että onko tyttö vai poika siis jo ihan vauvana. Samalla tapaa kun mä toivon että musta näkee mun sukupuolen.

Ja mun tytöt on vauvana niin pojan näköisiä että niitä on ajoittan hankala saada näyttämään tytöiltä vaikka ne verhois pinkkiin mekkoon.

Mä olen niin härkäpäinen, että jos pukisin lapseni tuolleen, ja joku tulisi lepertelemään "voi ku söpö poika" , niin sanoisin "ei, kun tyttö."
"Ai, miksi sillä on vaaleansiniset vaatteet? Sehän on poikien väri."
"Eikä ole. Se on vain väri muiden joukossa."
Enkä ottaisi nokkiini, jos joku luulisi sen takia tyttöä pojaksi ,että sillä on "vääränväriset" vaatteet päällä.
Ei kiinnosta sellaisen ihmisen seura, joka on niin ehdollinen jakamaan värejä tytöille ja pojille.
 
Mä olen niitä, jotka ei ymmärrä, miksi vauvan vaatteesta täytyisi nähdä kauheesti stressiä. Ainakin niin päin käy, että tyttövauvalle pukee sinistä. Eli jos ostaa neutraaleja värejä plus pojan värejä, käy kaikki. Jättää vain tyttömäiset vaatteet pois.

Käytännössä omat tyttöni ovat pitäneet myös poikien vaatteita, koska pitivät serkkupoikiensa vanhoja omien uusien ohella. Ostin myös itse yhden vaaleansinisen ulkohaalarin esikoistytölle, koska ajattelin, että käy vaikka olisi seuraavana poika tulossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...

Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...

Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.

okei, ostan siis valkoista, jos ne saa pyykättyä puhtaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?

NIINPÄ!
Olette itse kasvaneet kieroon ajatusmallienne kanssa.

No mä toivon että lapsesta näkee että onko tyttö vai poika siis jo ihan vauvana. Samalla tapaa kun mä toivon että musta näkee mun sukupuolen.

Ja mun tytöt on vauvana niin pojan näköisiä että niitä on ajoittan hankala saada näyttämään tytöiltä vaikka ne verhois pinkkiin mekkoon.

Mä olen niin härkäpäinen, että jos pukisin lapseni tuolleen, ja joku tulisi lepertelemään "voi ku söpö poika" , niin sanoisin "ei, kun tyttö."
"Ai, miksi sillä on vaaleansiniset vaatteet? Sehän on poikien väri."
"Eikä ole. Se on vain väri muiden joukossa."
Enkä ottaisi nokkiini, jos joku luulisi sen takia tyttöä pojaksi ,että sillä on "vääränväriset" vaatteet päällä.
Ei kiinnosta sellaisen ihmisen seura, joka on niin ehdollinen jakamaan värejä tytöille ja pojille.

Riippuu varmaan vähän vaatteesta. Jos mulle joskus tulee poika niin ihan ehdottomasti ostan hälle valeanpunaisen pikeepaidan johon liittäisin sitten siniset farkkucaprit ja jonkun söpön lätsän. Mutta en ostais vaaleanpunaista bodyä ja valkoisia housuja jolloin ei tosiaan voi päätellä vaatteiden perusteella että kumpi on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...

Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.

okei, ostan siis valkoista, jos ne saa pyykättyä puhtaaksi.

Mä ostin värikkäitä. En missään nimessä pukisi vauvaa pelkkiin valkoisiin.. Kliininen vaikutelma, ellei sitten koominen. Millä ihmeellä kaikki tahrat saa pois? Pesu 90 asteessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...

Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.

okei, ostan siis valkoista, jos ne saa pyykättyä puhtaaksi.

Kokovalkoinen on ainoa väri, minkä 99% varmuudella saa pyykätty puhtaaksi koska ne voi aina valkaista.
 
mä käsitän tän unisex-vaatetuksen myös niinku malleina,en vaan väreinä...en todellakaan laittaisi siis pojalleni mekkoa päälle!tai tytölle esim kauluspaitaa ja henkselihousuja...<-mun mielipiteeni,oli sitten miten kiero tahansa....

ap:n kysymyksiin: me haluttiin tietää,mun on jotenki helpompi alkaa luomaan suhdetta vauvaan ku tiedän sukupuolen jo masussa vaikkei sillä muuten mitään väliä olekkaan. Edellä onki tullu hyvät kaupat esille,mut mulle tuli mieleen vielä (mitä en ainakaan hätäseen nyt ketjusta bongannu) mukelo/junnumestat missä esim. tuttaa jolla on mun mielestä molemmille sopivia vaatteita ja malleja. valkoinen on musta kaunis väri pienellä mut ei tosiaan aina niin käytännöllinen. oon kuitenki vanish oxi action( tai mikä onkaa :D ) suihkeella esikäsitelly kakat ja porkkanat ja melko hyvin on lähteny jos tuoreeltaan pesee/ainaski huuhtelee.
 
Miksi on pahempi juttu pukea pojalle vaaleanpunaista kuin tytölle sinistä? Tässä on varmaan taustalla joku pelko siitä, että pojasta tulisi naismainen. Ja siinä taas taustalla on se, että miestyyppisiä piirteitä arvostetaan korkeammalle kuin naisiin yhdistettäviä. Surullista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...

Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.

okei, ostan siis valkoista, jos ne saa pyykättyä puhtaaksi.

Mä ostin värikkäitä. En missään nimessä pukisi vauvaa pelkkiin valkoisiin.. Kliininen vaikutelma, ellei sitten koominen. Millä ihmeellä kaikki tahrat saa pois? Pesu 90 asteessa?

No eihän ne ensimmäisen puolenvuoden tahrat ole kuin maitopulautuksia ja kun kyse on kokovalkoisesta voi tahroja puhdistaa myös valkaisemalla uudelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi on pahempi juttu pukea pojalle vaaleanpunaista kuin tytölle sinistä? Tässä on varmaan taustalla joku pelko siitä, että pojasta tulisi naismainen. Ja siinä taas taustalla on se, että miestyyppisiä piirteitä arvostetaan korkeammalle kuin naisiin yhdistettäviä. Surullista.

Mun mielestä (ja tää on ihan vain henkilökohtainen mielpide) sininen ei sovi juuri kenellekään, varsinkaan vauvoille joilla yleensä on muutenkin kalpea iho ja siniset silmät. Tekee jotenkin haljun näköiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä ootte käyneet ostoksilla jos on vaan vaaleansinistä tai -punaista? Ne tuntuvat olevan häviävää valikoimaa, onneksi :)

Aika usein, ainakin vuosi sitten vielä, vaatteet olivat muutenkin kuin väriltään selvästi tyttömäisiä ja poikamaisia. Oli joko pitsiröyhelöä bodyn hihoissa tai autokuvioita sinisellä pohjalla. Minä en pojalle pitsimekkoa laita, enkä vaaleanpunaistakaan kun en siitä pidä. Pinkki tyyny on pojalla sängyssään kun on sen omakseen ottanut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä ootte käyneet ostoksilla jos on vaan vaaleansinistä tai -punaista? Ne tuntuvat olevan häviävää valikoimaa, onneksi :)

Aika usein, ainakin vuosi sitten vielä, vaatteet olivat muutenkin kuin väriltään selvästi tyttömäisiä ja poikamaisia. Oli joko pitsiröyhelöä bodyn hihoissa tai autokuvioita sinisellä pohjalla. Minä en pojalle pitsimekkoa laita, enkä vaaleanpunaistakaan kun en siitä pidä. Pinkki tyyny on pojalla sängyssään kun on sen omakseen ottanut :D

Missä? Olen ostanut vaatteita mm. H&M. Lindex, Ellos, KappAhl, marketit, nettikaupat enkä ole törmännyt tähän. Prismassa taisi olla pari hyllyllistää tyttö-poikaa perinteisesti, kaikkialta muualta löytyi.

Olisikohan tässä takana vain ihmisten erilaiset käsitykset tyttö-poika-vaatteista?
 
Mun ei tarvii saada mitään hameita tai henkselihousuja vaan ihan perusbodyja, koska ne kuulemma kaikkein käytännöllisempiä. Pitää sitten kiertää ihan sillä silmällä kiertämässä joka kaupassa ja ottaa mukaan jos jotain sopivaa löytyy.

Äitiyspakkauksessa olisi vissiin sukupuolineutraaleja vaatteita mutta en ajatellut sitä ottaa...
 
Nettikaupoissa on nyt alessakin jotain småfolkia ja katvigia, niistä ainakin löytyy värikkäitä vaihtoehtoja. mä kyllä puin tytölle autobodyja aja on vieläkin autopaitoja, kun on niin kova konetyttö. On häntäkin luultu pojaksi muutaman kerran vauvana, kun on ollut unisex vaatteissa. Lähinnä nauratti, en aina edes korjannut, kun se tuntui olevan monelle niin kova paikka. Mua taas ei haitannut, ihan samahan vauvasta on onko se poika vai tyttö, mitä se kenelläkään muuttaisi.
 
Suuttuvatkohan Ruun vanhemmat jos heidän lastaan luullaan joko tytöksi tai pojaksi ja miten he hoitavat sukupuolineutraalit vaatteet, koska mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa sitä vaikeampi noita "neutraaleja" vaatteita on löytää...
 
Missä? Olen ostanut vaatteita mm. H&M. Lindex, Ellos, KappAhl, marketit, nettikaupat enkä ole törmännyt tähän. Prismassa taisi olla pari hyllyllistää tyttö-poikaa perinteisesti, kaikkialta muualta löytyi.

Olisikohan tässä takana vain ihmisten erilaiset käsitykset tyttö-poika-vaatteista?

Minä törmäsin tuohon markettien lisäksi nimenomaan hennesillä ja Lindexillä, kun halusin ostaa kokoja 50-62. Koossa 68 alkoi löytyä jo enemmänkin valinnanvaraa, mutta juuri nuo ihan pienet koot olivat hyvinkin sukupuolisidonnaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä ootte käyneet ostoksilla jos on vaan vaaleansinistä tai -punaista? Ne tuntuvat olevan häviävää valikoimaa, onneksi :)

Aika usein, ainakin vuosi sitten vielä, vaatteet olivat muutenkin kuin väriltään selvästi tyttömäisiä ja poikamaisia. Oli joko pitsiröyhelöä bodyn hihoissa tai autokuvioita sinisellä pohjalla. Minä en pojalle pitsimekkoa laita, enkä vaaleanpunaistakaan kun en siitä pidä. Pinkki tyyny on pojalla sängyssään kun on sen omakseen ottanut :D

Missä? Olen ostanut vaatteita mm. H&M. Lindex, Ellos, KappAhl, marketit, nettikaupat enkä ole törmännyt tähän. Prismassa taisi olla pari hyllyllistää tyttö-poikaa perinteisesti, kaikkialta muualta löytyi.

Olisikohan tässä takana vain ihmisten erilaiset käsitykset tyttö-poika-vaatteista?

Ihan noissa samoissa kaupoissa, paitsi marketeista en ole ikinä ostanut mitään vaatetta. Ja onhan mulla oma käsitykseni siitä miten halusin ja haluan lapsen pukea joten sillä perusteella niitä vaatteita katselin. Halusin mahdollisimman neutraalia vielä sittenkin kun tiesin sukupuolen.
 
Kannattaa tsekata poikien osasto.. sieltä ainaki ite oon löytäny omille tytöille ihania lime vihreitä podeja ja puseroita..(ainaki antoninassa on) myös ruskeita löytää poikien puolelta paremmin. Ite tykkään pukea omani neutraaleihin vaatteisiin.
Kuka estää laittamasta tytölle paitaa, missä on auton tai raktorin kuva? pojalle en nyt niinkään kukka kuvioisia puseroita laittaisi, mutta myydäänhän miehillekki esim. kukkakuvioisia sortseja

esim. tämän voisin laittaa myös tytölle http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=45991&productId=262170&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

ja nämä housut http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=45991&productId=274061&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

ja tämän pojalle http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=45992&productId=246425&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
 
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=579749&shopId=10009&findPath=true&compartmentId=10069&categoryId=10319&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay#

tutan uusissa vaatteissa on hyvinki neutraaleja kuoseja.. käy kumpasellekki. Eikä niitä loppupeleissä ihan hirveästi tartte olla niitä pieniä 50-56cm, sit käy ostaan lisää ku vauva on syntyny

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=554721&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10069&categoryId=10319
 
Itse olen ostanut etukäteen oikeastaan kaiken värisiä vaatteita paitsi pinkkiä. Röyhelöisimmät ja rimpsuisimmat jätin toki kaupaan, niitä esikoistyttö kyllä saikin ihan riittämiin lahjaksi. Poika on käyttänyt myös punaisia, violetteja ja muita neutraaleita "tyttövaatteita".
 

Yhteistyössä