V
vieras
Vieras
Missä ootte käyneet ostoksilla jos on vaan vaaleansinistä tai -punaista? Ne tuntuvat olevan häviävää valikoimaa, onneksi 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?
NIINPÄ!
Olette itse kasvaneet kieroon ajatusmallienne kanssa.
No mä toivon että lapsesta näkee että onko tyttö vai poika siis jo ihan vauvana. Samalla tapaa kun mä toivon että musta näkee mun sukupuolen.
Ja mun tytöt on vauvana niin pojan näköisiä että niitä on ajoittan hankala saada näyttämään tytöiltä vaikka ne verhois pinkkiin mekkoon.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...
Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...
Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.
Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:Alkuperäinen kirjoittaja chef:Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Miksi ihmeessä pitäisi ostaa "unisex"-vaatteita? Eikö sitä poikavauvaa voi pukea vaikka vaaleanpunaiseen ja tyttöä siniseen? Kasvaako ne kieroon, jos on "vääränväriset" vaatteet päällä?
NIINPÄ!
Olette itse kasvaneet kieroon ajatusmallienne kanssa.
No mä toivon että lapsesta näkee että onko tyttö vai poika siis jo ihan vauvana. Samalla tapaa kun mä toivon että musta näkee mun sukupuolen.
Ja mun tytöt on vauvana niin pojan näköisiä että niitä on ajoittan hankala saada näyttämään tytöiltä vaikka ne verhois pinkkiin mekkoon.
Mä olen niin härkäpäinen, että jos pukisin lapseni tuolleen, ja joku tulisi lepertelemään "voi ku söpö poika" , niin sanoisin "ei, kun tyttö."
"Ai, miksi sillä on vaaleansiniset vaatteet? Sehän on poikien väri."
"Eikä ole. Se on vain väri muiden joukossa."
Enkä ottaisi nokkiini, jos joku luulisi sen takia tyttöä pojaksi ,että sillä on "vääränväriset" vaatteet päällä.
Ei kiinnosta sellaisen ihmisen seura, joka on niin ehdollinen jakamaan värejä tytöille ja pojille.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...
Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.
okei, ostan siis valkoista, jos ne saa pyykättyä puhtaaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...
Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.
okei, ostan siis valkoista, jos ne saa pyykättyä puhtaaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä oon kans miettiny et onks se valkoinen sit kauheen epäkäytännöllinen? Näkyykö/jääkö pesun jälkeen näkyviin kaikki puklu- ja kakkatahrat, vai saako ne konepesussa lähtemään pois? En ole mikään hamstaaja, mutta on kivempi ostaa esim. kaksi bodya/kk kuin kaikki samasta tilistä ennen vauvan syntymää...
Vauvaikäisellä voi ihan hyvin käyttää kokovalkoistakin, eikä ole mitään ongelmaa. Nyt kun lapsi on 2- vuotias piharymyäjä alkaa olla parempi unohtaa valkoiset housut ja paidat. Nyt jos odottaisin ostaisin pelkästään valkoisia.
okei, ostan siis valkoista, jos ne saa pyykättyä puhtaaksi.
Mä ostin värikkäitä. En missään nimessä pukisi vauvaa pelkkiin valkoisiin.. Kliininen vaikutelma, ellei sitten koominen. Millä ihmeellä kaikki tahrat saa pois? Pesu 90 asteessa?
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Miksi on pahempi juttu pukea pojalle vaaleanpunaista kuin tytölle sinistä? Tässä on varmaan taustalla joku pelko siitä, että pojasta tulisi naismainen. Ja siinä taas taustalla on se, että miestyyppisiä piirteitä arvostetaan korkeammalle kuin naisiin yhdistettäviä. Surullista.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä ootte käyneet ostoksilla jos on vaan vaaleansinistä tai -punaista? Ne tuntuvat olevan häviävää valikoimaa, onneksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä ootte käyneet ostoksilla jos on vaan vaaleansinistä tai -punaista? Ne tuntuvat olevan häviävää valikoimaa, onneksi![]()
Aika usein, ainakin vuosi sitten vielä, vaatteet olivat muutenkin kuin väriltään selvästi tyttömäisiä ja poikamaisia. Oli joko pitsiröyhelöä bodyn hihoissa tai autokuvioita sinisellä pohjalla. Minä en pojalle pitsimekkoa laita, enkä vaaleanpunaistakaan kun en siitä pidä. Pinkki tyyny on pojalla sängyssään kun on sen omakseen ottanut![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä ootte käyneet ostoksilla jos on vaan vaaleansinistä tai -punaista? Ne tuntuvat olevan häviävää valikoimaa, onneksi![]()
Aika usein, ainakin vuosi sitten vielä, vaatteet olivat muutenkin kuin väriltään selvästi tyttömäisiä ja poikamaisia. Oli joko pitsiröyhelöä bodyn hihoissa tai autokuvioita sinisellä pohjalla. Minä en pojalle pitsimekkoa laita, enkä vaaleanpunaistakaan kun en siitä pidä. Pinkki tyyny on pojalla sängyssään kun on sen omakseen ottanut![]()
Missä? Olen ostanut vaatteita mm. H&M. Lindex, Ellos, KappAhl, marketit, nettikaupat enkä ole törmännyt tähän. Prismassa taisi olla pari hyllyllistää tyttö-poikaa perinteisesti, kaikkialta muualta löytyi.
Olisikohan tässä takana vain ihmisten erilaiset käsitykset tyttö-poika-vaatteista?