oletteko eläneet normaalisti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cockeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen välttänyt turhia lääkkeitä, kun aloimme yrittämään puoli vuotta sitten kolmatta. Edellisen jälkeen en ole käyttänyt muuta särkylääkettä, kuin panadolia, monessahan sanotaan, että kannattaa välttää jos vaikka yrittää raskautta tai on raskaana. Ei se varmaan haittaakaan. Join myös greippimehua, jonka todettu vahvistavan limakalvoa ja nyt kuukautta ennen plussaa aloin syödä Berocca plussaa, jossa on myös foolihappoa hyvin, sekin on hyväksi raskautta yrittäessä ja muutenkin Berocca piristi väsynyttä oloa. Muuten yritin syödä monipuolista ruokaa, herkkuja kyllä kuten ennenkin. :D Nyt vähän vähentänyt makean syöntiä kun raskaana.

Minulla oli ennen plussaa elämäni flunssa menossa ja söin Burana-C:tä, otin kaikenmaailman yskänlääkkeitä ja jopa kuumaa totia että flunssa olisi helpottanut. Ensimmäinen testini oli nega, jotenkin luulin vain kovan flunssan sekoittaneen kiertoani, mutta kun venyminen jatkui, varmistui raskauskin sitten uudella testillä.
Huolestuneena kyselin neuvolasta että olenko tällä lääkepumppaamisella aiheuttanut nyt vahinkoa, niin sieltä sanottiin, että ei se noin alussa haittaa, kun ei istukkakaan vielä toimi kunnolla.

tuo buranan syönti minua eniten luolettaa. olen menossa paikallispuudutusessa tehtävään toimenpiteeseen ja jännittää riittääkö panadol kipulääkkeenä...ja jos raskaus lähteen alulle tästä kierrosta, en tiedä olenko raskaana toimenpidehetkellä ...ja kuitenkin vauva on kovin tervetullut :heart: ...eli olen vähän samanlaisessa tilanteessa kuin Sinä TARALEE.Kiitos vastauksestasi! :hug:

Hedelmöityshetkellä oltiin häämatkalla, imodium ja burana (tottakai skumppaa piti juoda) ahkerassa käytössä. Samoin 3 vko tästä oli anopin 45- vuotiassynttärit ja juhlittiin kaksi päivää, alkoholin voimin :ashamed: Ei hajuakaan siitä että olin raskaana.

Olen elanyt ihan normaalisti. Esikkoa odottaessa mulla oli viela korvatulehdus ja jouduin viikon syomaan buranaa kipuun, ennenkuin laakari sai korvan puhtaaks ja pystyi maaraa varsinaisen laakekuurin... testi naytti tosi myohaan plussaa, vaik ite olin jo ihan varma, et raskaana olen. Ja taysin terve lapsi syntyi.
Kannattaa miettia myos sita, et onko lapselle parempi et aiti stressaa kipua kamalasti, vai ottaa sen buranan... ja tottakai kannattaa jutella laakarin kanssa jos epailee raskautta!
Toisaalta sanotaan, ettei ennen kun ite tietaa raskaudesta, voi aiheuttaa vauvalle harmia, mut sit esim. foolihapon syonti kehotetaan aloittaa jo 3kk ennen raskautta...

Juu ihan normaalisti on eletty. Biletin oikein kunnolla vajaa viikko ennen plussaa. Näköjään kannatti, koska sitä ennen en ollut juonut alkoholia puoleen vuoteen :p Noita särkylääkkeitä kyllä yritin vältellä.

Plussan jälkeen aloitin foolihapon syönnin, muuten en ole ottanut mitään vitamiineja. Rautaa ehkä tarvitsen jossain vaiheessa kun arvot on aina aika heikot. Mutta eiköhän ne neuvolassa sitten ohjeista siitä.

Yhteistyössä