Te, jotka clomeilla saitte kaksoset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Betania
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Betania

Jäsen
27.04.2006
104
0
16
Minulle määrättiin Clomifen 50mg 1 tabletti vuorokaudessa kp 4-8 munasolun irtoamisen edistämiseen. Muuten kiertoni toimii suht normaalisti, eli mulla ei ole mitään muita lääkkeitä apuna.

Olisin kysynyt, että oletteko te, jotka lääkkeen seurauksena olette saaneet kaksoset, syöneet juuri tuon 1 tabletti/vuorokausi vai onko teillä ollut tupla-annos käytössä tärppikierrossa?

Mietiskelen vaan, kun taitaapi olla meillä noita kaksosia suvussakin... ;)

Anteeksi nyt, tiedän toki tämän olevan Lapsettomuus-osasto... mutta kun tuossa toisessa pinossa oli niitä, jotka olivat joskus clomeilla raskautuneet... Vähän infoa heiltä kaipailisin. Löytyiskö ketään? :)

Hei!

Kiitos vastauksesta! :) Toivotaan tosiaan, että nyt meitäkin onnistaisi. Jännittää kauheasti kaikki. Oli todella suuri järkytys havaita, että minulla on tällainen ovuloimattomuusongelma. :ashamed: En olisi ikimaailmassa uskonut, että tämä sattuu omalle kohdalle.

Onneksi nykyään on apua saatavilla. :)

Mun puolesta sais tulla vaikka kaksoset, mutta olisihan se vähän hurjaa... :)

Käytittekö ovulaatiotestejä? Itse olen vähän kahden vaiheilla. Oliskohan riittävästi, jos yritettäis joka toinen päivä -menetelmällä kp:t 13-19? Kierrot olleet ilman mitään apuja 27-36.

*Toiveikkaana täällä odottelee kuukautisten alkamista ja ensimmäiseen Clomikiertoon pääsemistä.* :heart:

Muokkasin vähän: voi olla, että kirjoituksestani sai vähän virheellisen kuvan kuukautisteni säännöllisyydestä nykyisin. Eli on ollut siis heittoja ja kierrot pidentyneet.<br><br>

Toivotaan, että clomeista olisi teille apua. Onko kohdallasi kyse pco:sta?
Ovulaatiotestejä emme tuolloin raskastuessamme käyttäneet -pupuilimme (olikohan se) kutakuinkin n.jokatoinen(?) päivä tuon viikon, kahden aikana.

Kaksosten kanssa pärjää hienosti. Itse olen kokenut sen suureksi rikkaudeksi ja etuoikeudeksi. Aika aikansa kutakin ja kun lapset kasvavat helpottuu käsityö, valvomiset etc. ja kaksosuuden edut, kuten tuki, turva ja leikkiseura toisistaan vain lisääntyvät.

Kaikkea hyvää teille ja toivotaan, että perheeseenne liittyy pian yksi tai useampia taapertajia :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2006 klo 17:46 kaksosten äiti kirjoitti:
Toivotaan, että clomeista olisi teille apua. Onko kohdallasi kyse pco:sta?
Ovulaatiotestejä emme tuolloin raskastuessamme käyttäneet -pupuilimme (olikohan se) kutakuinkin n.jokatoinen(?) päivä tuon viikon, kahden aikana.

Kaksosten kanssa pärjää hienosti. Itse olen kokenut sen suureksi rikkaudeksi ja etuoikeudeksi. Aika aikansa kutakin ja kun lapset kasvavat helpottuu käsityö, valvomiset etc. ja kaksosuuden edut, kuten tuki, turva ja leikkiseura toisistaan vain lisääntyvät.

Kaikkea hyvää teille ja toivotaan, että perheeseenne liittyy pian yksi tai useampia taapertajia :)

Hei!

Minulla ei ole todettu pco:ta, ainoastaan hormonit ovat ilmeisesti stressin seurauksena heittäneet häränpyllyä. Sain clomit, koska tilanteen normalisoitumiseen voi vierähtää pitkästikin aikaa ja olemme jo 8 kuukautta vauvaa yrittäneet.

Kiitos tsemppauksesta ja kokemuksesi jakamisesta - arvostan sitä todella! :) Kaikkea hyvää myös teidän perheellenne! Ilmoittelen sitten, jos meillä tärppää. :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2006 klo 19:53 vieras kirjoitti:
Mistä sait tietää, että et ovuloi ollenkaan, vaikka kierto on noin säännöllinen??? :o

Kävin lapsettomuusasioihin ja naistentauteihin erikoistuneen yksityisgynekologin vastaanotolla. Kuukautisanamneesin ja ultrauksen perusteella pystyi heti sanomaan, että minulla on häiriö ovulaatiossa (=en ole ovuloinut). Munasarjoistani kuulemma näki, etten ollut ovuloinut. Keltarauhastakaan ei ollut muodostunut, vaikka ultrauksen aikaan oli kuukautiskierron loppupuoli (kp 24).

Luultavasti tilani on seurausta stressistä, koska oireita minulla on ollut vasta tämän viimeisen 8 kuukauden ajan. Aiemmin menkat oli ihan oikeastaan kellon tarkat. Nyt on ollut pitkiä kiertoja ja kaikenlaista ihmeellistä häikkää. Kierrot on olleet nyt 27-36 eli huomattavasti epäsäännöllisemmät kuin mulla koskaan on elämäni aikana ollut. Lisäksi olen kärsinyt kamalasta väsymyksestä, itkuisuudesta, ihmeellisistä mutta lievistä alavatsakivuista, silloin tällöin pienistä välivuodoista jne.

Lääkärin mukaan pitäisi olla helppo tämä juttu korjata. Joten... toivotaan parasta. :heart:

Yhteistyössä