Oletteko antaneet vauvalle vettä?

Toki vauvalle voi antaa vettä! Vesihän on terveellistä, mutta rintaruokinnassa oleva ja muutenkin hyvin syövä vauva ei välttämättä tarvitse vettä!

Mukista se onkin just hyvä antaa esim ruokailun yhteydessä ja vaikka päikkäreiltä herätessä!

Jos oikein muistan, 4 v. sitten ollu vauva, ei sitä tarvitse enää edes keittää kunhan ottaa hanasta kylmää!

Meilläpäin kyllä keittäisin tai antaisin kaupan vettä kun klooraavat sitä niin ahkerasti! Onneksi meillä porakaivo niin vesi hyvää!

Olen antanut hörpyllisen silloin tällöin maidon jälkeen. Vauvalla on sammasta ja vesi on hiukan helpottanut sitä, samoin puolukka.

Olen huomannut että vanhemmat ihmiset ovat ihmeissään, kun kerron ettei vauva tarvitse vettä enkä ole sitä siksi pahemmin juottanutkaan. Ennenvanhaan vedenjuotto on ollut itsestäänselvyys.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Olen antanut hörpyllisen silloin tällöin maidon jälkeen. Vauvalla on sammasta ja vesi on hiukan helpottanut sitä, samoin puolukka.

Olen huomannut että vanhemmat ihmiset ovat ihmeissään, kun kerron ettei vauva tarvitse vettä enkä ole sitä siksi pahemmin juottanutkaan. Ennenvanhaan vedenjuotto on ollut itsestäänselvyys.

niin nuo suositukset muuttuvat , siksi ei olekkaan aina mielestäni tarpeen toimia suositusten /ohjeistusten mukaisesti. maalaisjärjellä =) =)

Meillä minä olen antanut keitettyä vettä ihan vastasyntyneellekin aina välillä. Hikkaan se oli hyvä apu, kun meillä hikattiin välillä vähän väliä. Sitten meilläkin oli sammasta ja annoin maidon jälkeen silloin aina hörpyt pullosta, jonka jälkeen puolukkaa =) Nyt kohta 6kk ja välillä ihan selvästi jano ja tykkää välillä juoda vähin.

Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Olen antanut vettä vaikka on neuvolasta kielletty. Pöh, 70- luvullakin annettiin ja vieläpä tuoremehuakin vauvalle! Eikä siihen ole kukaan kuollut tai vioittunut.
Mä en arvannut, että se olis jostain syystä kiellettyäkin... Niin ne ajat näemmä muuttuu, kun vesikin luokitellaan vaaralliseksi :laugh: Mut tottapuhuen maalaisjärjellä pärjää yllättävän pitkälle. Kyllä mä ainakin annan vettä tarpeen mukaan, ja keittämättä annan vasta vähän myöhemmin.

soittelin neuvolaan kun poikamme oli kipeänä parin kk:n iässä. menin ihan lukkoon, kun neuvolantäti kysyi että mitenkäs se vesi nyt maistuu kun ollaan kipeitä. en siis ollut antanut vettä lainkaan, kun ei vaan ollut yksinkertaisesti tullut mieleen! alotettiin antamaan vettä päivittäin kun vauvamme oli 4-5kk, eli samalla kun alotettiin kiinteät ruuat. keitin pari ekaa kertaa mutta sen jälkeen olen antanut kylmää vettä suoraan hanasta ruokailun yhteydessä (paitsi mökillä en oo uskaltanut antaa kun pullotettua kun siellä on oma kaivo mitä ei kauheesti käyttetä)

Vettä annoin kans just tohon hikkaan ihan pienenä ja sillon keitin sen yleensä. Nyt kun kiinteitä syödään niin ihan hanavettä olen antanu tuttipullosta, nokkamukista ollaan kans koitettu opetella mut ei neiti oikeen suostu siittä juomaan.. Välillä menee vettä kunnolla alas, välillä ei juuri mitään.

Mulle sanottiin vauvaneuvolassa että ei tarvi vettä kun saa maidosta kaiken nesteen mutta SAA antaa jos haluaa. Eikä tarvi keittää kunhan vaan seisottaa jääkylmän veden.
Ei annettu sitten ollenkaan joten

poika rupes vettä juomaan vasta n. 1v ikäsenä.

Yhteistyössä