Oletko yhtä uskonnollinen/uskonnoton kuin vanhempasi?

Mäolenkolmen katraasta nuorin, vanhemmat kuuluvat luterilaiseen kirkkoon kuten veljenikin, eivätole mitään superuskovaisia,mutta uskovatkukin omalla tavallaan, mä olen ateisti-pakana ja puolittainen wicca-satanisti...omien polkujen kulkija ja uskoja :)
 
Mun vanhemmat ovat tapaluterilaisia. Eli kuuluvat kirkkoon, mutta eivät käy kirkossa (paitsi äiti käy laulamassa lasten kauneimmat joululaulut tyttöni kanssa aina joulun alla).

Veli taitaa nykyisin olla eronnut kirkosta.
 
Mä olen uskonnottomien vanhempien uskonnoton lapsi. Tavallaan harmittaa, siitä uskosta saisi ihminen niin paljon voimaa. Mutta kun ei usko, ei usko.

Tosin minä kävin riparin ja liityin kirkkoon 15v. vaikka sitä ennen minua ei oltu kastettu.
 
Kutistunut
Kyllä me kaikki kirkkoon kuulutaan, mutta ei me ainakaan iskän ja siskon kanssa uskota. Äiti kyllä omalla tavallaan uskoo, nykyään kyllä vannoo PullonHengen nimeen!
 
Mun isä ja äiti ei oo millään tavalla uskovaisia. Kirkkoon kyllä kuuluvat mutta siellä käydään ainoastaan häissä ja hautajaisissa. Muutenkaan eivät ole millään tavalla uskovaisia. Äitipuolella on paljon vahvempana tuo uskonnollisuus, sen verran vahvana ettei hänen kanssaan voi uskonnosta keskustella.

Ja varmaankin lähinnä siksi että mä oon viimeseen asti skeptikko ja kyseenalaistan kaiken. Ja luen itseni lähinnä eklektiseksi wiccaksi joten meidän ajatusmaailmat eivät ihan kohtaa :D
 
Huom
Omat vanhempani ovat uskonnollisempia kuin minä, samoin veljeni, joka on kunnon tapakristitty. Meillä oli aikanaan äitini kanssa tosi tiukka keskustelu, kun ilmoitin eroavani kirkosta.
 
Mun äiti on lähinnä tapaluterilainen. Isä oli ainakin lapsuudessani ateisti joka kuului kirkkoon. Sisarestani on tullut uskonnollisempi aikuisena mitä aikaisemmin, tuskin hänestä uskovaista kuitenkaan saa.
Itse en usko mihinkään uskontoon, en ole kristitty, en juutalainen, en muslimi, en jehovan todistaja, en hare krisna.....Se mihin uskon, poikkeaa kuitenkin täysin siitä mihin vanhempani tai sisareni uskovat.
Toisaalta olen muutenkin se suvun musta lammas :whistle:
 

Yhteistyössä