oletko sytyttänyt kynttilän Mandin muistolle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en oo, menis aika tuhottomasti aikaa jos polttelis kynttilöitä jokaikisen päivän aikana kuolleen ihmisen muistolle, ja vielä viikko kuoleman jälkeenkin. sytytän kynttilän jos olen tuntenut ihmisen, en koska olen lukenut hänestä lehdestä.
 
Mitenkäs se teitä ressaa jos haluan muistaa liian varhain poismenneitä..kynttilöitä on muuten mukava poltella..vaikka tuosta syystä ei koskaan kivaa. Empaattisia ihmisiä täynnänsä tämäkin paikka.
 
Ikävähän nuoren ihmisen kuolema aina on, ei sitä kai kukaan tässä ketjussa kiellä. Mutta en minäkään hänelle kynttilää ole sytyttänyt, enhän tuntenut ihmistä ollenkaan. Joka päivä joka puolella maailmaa kuolee lapsia ja nuoria ja ihmisiä ylipäätään traagisesti ja liian varhain. Ja jokaisen kuolema on yhtä "merkittävä" kuin jonkun julkkiksen, joten jos kynttilän jokaisen muistoksi haluaisin sytyttää, pitäisi kai tehdä sitä koko ajan.
Lukemissani lehdissä (en kylläkään ole kovinkaan niitä lukenut) ei ole ollut mainintaan, mihin Mandi kuoli. Tietääkö kukaan?
 
Kuinka se nyt niin tuntuu kummastusta herättävän joku toinen kokee asiat erilailla kuin toinen? Mä en Mandia tuntenut,kuitenkin lehdistä ja televisiosta tiesin,kuten myös isänsä,joka on yksi lempinäyttelijöistä. Mä en tiedä miksi,mutta mua jostain syystä kosketti tää Mandin kuolema.Omien kokemusten kautta pystyn jotenkin samaistumaan siihen kammottavaan suruun. Nää nyt on tällasia,toisia se liikuttaa,toisia ei ollenkaan jollei ihmistä tunne. Mutta ei kumpaankaan suuntaan asiassa mitään ihmeellistä ole. Eikä siitä kenellekään haittaa ole,sytyttää joku sit kymmenen kynttilää vaikka. Taidan laittaa kynttilän,aina laitan jos sattuu koskettamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tulipeikko harmaana:
Ikävähän nuoren ihmisen kuolema aina on, ei sitä kai kukaan tässä ketjussa kiellä. Mutta en minäkään hänelle kynttilää ole sytyttänyt, enhän tuntenut ihmistä ollenkaan. Joka päivä joka puolella maailmaa kuolee lapsia ja nuoria ja ihmisiä ylipäätään traagisesti ja liian varhain. Ja jokaisen kuolema on yhtä "merkittävä" kuin jonkun julkkiksen, joten jos kynttilän jokaisen muistoksi haluaisin sytyttää, pitäisi kai tehdä sitä koko ajan.

Näinpä

 
En sytytä. Minusta on täysin järjetöntä vaahdota tästä asiasta, eihän tuota ihmistä tiennyt juuri kukaan ennen kuin hän kuoli. Jos hänen isänsä ei olisi sattunut olemaan julkkis, ei koko asiasta höyryttäisi näin älyttömästi.

Se on surullista, että nuori ihminen kuolee, mutta tässä tapauksessa ihminen oli minulle ihan täysin vieras, eikä sen vuoksi tämä tapaus kolahtanut mitenkään erityisen kovasti.
 

Yhteistyössä