Oletko SINÄ lyönyt ikinä miestäsi ?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja persnaakkeli:
En ole. Meidän perheessä ei kukaan lyö ketään.
Eivätkö lapsetkaan ole koskaan lyöneet, läppässeet, raapineet? Minäkään en hyväksy lyömistä eikä meillä väkivalta ole mikään ratkaisu, mutta en voisi lapsistani sanoa, etteivät koskaan huitaisisi, nipistäisi tms., vaikka ovat tosi kilttejä ja rauhallisiakin tapauksia.
Arvasin että tähän takerrutaan, ei mietitä asiaa maalaisjärjellä.. :whistle: Lähinnä viittasin siihen ettei meillä myöskään lapsia lyödä/läpsitä..
Tottakai lapsemme on pienempänä yrittänyt huitaista minua / leikkitovereitaan, jokainen lapsi niin tekee kunnes ymmärrys iän myötä kasvaa.. Meillä siihen on puututtu joka kerta ja jyrkästi kielletty sekä asia selitetty miksi on väärin.. Nyt asia alkaa menemään jakeluun ja käsi ei niin herkästi nouse.. Toki lapsi varmasti vielä huitoo, mutta niinkuin jo sanoin iän myötä ja opasuksella oppii että se on väärin..

vieras
Eivätkö lapsetkaan ole koskaan lyöneet, läppässeet, raapineet? Minäkään en hyväksy lyömistä eikä meillä väkivalta ole mikään ratkaisu, mutta en voisi lapsistani sanoa, etteivät koskaan huitaisisi, nipistäisi tms., vaikka ovat tosi kilttejä ja rauhallisiakin tapauksia.
Arvasin että tähän takerrutaan, ei mietitä asiaa maalaisjärjellä.. :whistle: Lähinnä viittasin siihen ettei meillä myöskään lapsia lyödä/läpsitä..
Tottakai lapsemme on pienempänä yrittänyt huitaista minua / leikkitovereitaan, jokainen lapsi niin tekee kunnes ymmärrys iän myötä kasvaa.. Meillä siihen on puututtu joka kerta ja jyrkästi kielletty sekä asia selitetty miksi on väärin.. Nyt asia alkaa menemään jakeluun ja käsi ei niin herkästi nouse.. Toki lapsi varmasti vielä huitoo, mutta niinkuin jo sanoin iän myötä ja opasuksella oppii että se on väärin..
Ok. Kiitos. Ihan aidosti asiaa mietin, kun jotenkin tuli itselle huonommuuden tunne, kun itsekin olen erehtyväinen, ja jopa isotkin lapsen joskus murkkuiässä ovat kertaluonteisesti menettäneet hermonsa eivätkä silti ole väkivaltaisia luonteita tms. Täällä on ylipäänsä paljon hirveän kilttejä ja onnistuneita ihmisiä ja itse kuitenkin lähipiirissä tuntee inhimillisiä ja virheellisiäkin ihmisiä, jotka eivät suinkaan ole mitään kummajaisia. Enkä näitä sanoja osoita nyt sinulle Persnaakkeli, vaan ihan itsekseni asiaa yleisesti pohdin, kun näitä paria ketjua lueskelin. Voisikohan omalta osalta ikäkin vaikuttaa, kun on jo ikää, niin on tapahtunut enemmän - ajattelee itsekin eri tavalla kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten, ihan monestakin asiasta :).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ok. Kiitos. Ihan aidosti asiaa mietin, kun jotenkin tuli itselle huonommuuden tunne, kun itsekin olen erehtyväinen, ja jopa isotkin lapsen joskus murkkuiässä ovat kertaluonteisesti menettäneet hermonsa eivätkä silti ole väkivaltaisia luonteita tms. Täällä on ylipäänsä paljon hirveän kilttejä ja onnistuneita ihmisiä ja itse kuitenkin lähipiirissä tuntee inhimillisiä ja virheellisiäkin ihmisiä, jotka eivät suinkaan ole mitään kummajaisia. Enkä näitä sanoja osoita nyt sinulle Persnaakkeli, vaan ihan itsekseni asiaa yleisesti pohdin, kun näitä paria ketjua lueskelin. Voisikohan omalta osalta ikäkin vaikuttaa, kun on jo ikää, niin on tapahtunut enemmän - ajattelee itsekin eri tavalla kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten, ihan monestakin asiasta :).

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat, en ota henkilökohtaisesti! :hug:
Meidän lapsi on vielä pieni, toimii mielijohteesta ja me opastamme kun väärin tekee.. Tiedä sitten minkäläinen on murkkuiässä?! :eek: Toivon vain että jotkin asiat mitä yritän nyt vuosien varrella opettaa kantaisivat hedelmää sitten myöhemmällä iällä.. Yritämme itse olla hyvänä esimerkkinä.. :whistle: Täydellisiähän meistä ei ole kukaan ja jokainen kasvattaa lapsensa miten parhaaksi näkee, minäkin olen tehnyt ja varmasti vielä monesti teen virheitä mutta aika näyttää mitä tuo tullessaan.. :)
Ja kyllä, minäkin taatusti ajattelen joistain asioista eri tavalla kymmenen vuoden päästä, koska nyt tässäkin iässä ajattelen aivan eritavalla kuin kymmenen vuotta sitten.. ;) :D

yks yö lipes käsi kun vedin peittoo päälle..osu aikas lujaa keskelle kasvoja. yks yö jostain syystä tökkäsin sitä sormella silmään..outoo. valveilla ollessa ainoa kun oon läpsiny ni oon läpsiny pepulle. joskus raipalla.

exää löin peilillä kun oli käymäs päälle. sai käden eteen ja siihen tuli tikkejä. sillä oli ongelmia ittensäkanssa ja koitti alistaa. oon kuitenkin aikas vahva ja se oli kohtuu pieni mieheksi. joskus olin varma et se tappaa mut kun paino naamaa tyynyyn. onneks on päässy siitä eroon. ja onneks tyttö on ollu niin pieni ettei muista et on käyny käsiksi.

Tahallani en ole lyönyt, mutta joskus ku riehutaan, niin siinä saa osumaa kumpikin... Mutta se kai on eri asia. Unissani olen koittanut tukehduttaa tyynyllä, ja mies nukkuessaan vetäs mua nyrkillä päähän...

vieras
Kerran, kun mies satutti sanoillaan ja kävi kiinni, lisäksi paiskasi rikki kuolleen äitini valokuvan, pamautin tuohon hauikseen. Tuskin paljon tuntui, mutta olisi silti voinut jäädä väliin.

Yhteistyössä